dobre turbo a nie dziala
Moderator: Moderator
witam wszystkich turbowyzeraczy. mam problemik ze swoim sx-em i prosze o pomoc sprawdzilem turbinke i jest oki nie ma luzow i leciutko sie kreci a nie otwiera jej przy 3000 tysiacach ani przy wyzszych obrotach.czy to jest wina tego zaworka ktory ja otwiera czy to cos powazniejszego. j jeszcze jedno czy jest jakas regulacja zeby ona otwierala sie przy nizszych obrotach a nie 3000.
Hi...
niezbyt to rozumie, zreszta ty chyba tez
Turbina nie ma zadnego czujnika obrotow , posiada zawor westgate ktory powoduje po osiagnieciu okreslonego cisnienia doladowania otwarcie bocznego kanalu przez ktory przelatuja spaliny prosto do wydechu (omijajac wirnik w muszli wydechowej). Tak wiec jak widzisz przyczyn nieotwierania zaworu westgate moze byc kilka (jesli o to ci chodzi).
1. turbina nieladuje lub zle laduje (nieosiaga wystarczajacego cisnienia)
2. zawor westgate jest uszkodzony i nieotwiera przy przekroczeniu cisnienia
3. problem z polaczeniem zaworu
4. ??? jakis inny problem ...
W kazdym bac razie jezeli turbina laduje zbyt duzo to radze to szybko usunac bo zalatwisz i silnik i turbine.
Jesli turbina nieladuje to niebezpieczenstwa mniejsze jednak sytuacja malo pocieszajaca dla portwela
Tak wiec najpierw sprawdz jakie masz cisnienie doladowania, bo okreslenie ze turbo jest ok tylko przy 3000 sie nieotwiera malo do mnie dociera....
Pozdrawiam
Tomek
niezbyt to rozumie, zreszta ty chyba tez
Turbina nie ma zadnego czujnika obrotow , posiada zawor westgate ktory powoduje po osiagnieciu okreslonego cisnienia doladowania otwarcie bocznego kanalu przez ktory przelatuja spaliny prosto do wydechu (omijajac wirnik w muszli wydechowej). Tak wiec jak widzisz przyczyn nieotwierania zaworu westgate moze byc kilka (jesli o to ci chodzi).
1. turbina nieladuje lub zle laduje (nieosiaga wystarczajacego cisnienia)
2. zawor westgate jest uszkodzony i nieotwiera przy przekroczeniu cisnienia
3. problem z polaczeniem zaworu
4. ??? jakis inny problem ...
W kazdym bac razie jezeli turbina laduje zbyt duzo to radze to szybko usunac bo zalatwisz i silnik i turbine.
Jesli turbina nieladuje to niebezpieczenstwa mniejsze jednak sytuacja malo pocieszajaca dla portwela
Tak wiec najpierw sprawdz jakie masz cisnienie doladowania, bo okreslenie ze turbo jest ok tylko przy 3000 sie nieotwiera malo do mnie dociera....
Pozdrawiam
Tomek
Jesli turbina jest sprawna, a roumiem, ze gdzies jakos to sprawdziles (wyczuwanie luzow palcem to chyba za malo...) to wedlug mnie wyglada to na niezamykajacy wastgate, co powoduje, ze spaliny nie moga dostatecznie rozkrecic turbiny.
A tak czysto hipotetycznie (w zasadzie gdybam, bo w przeciwienstwie do pierwszego, to mi sie nie przydazylo) gdyby dolot powietrza do muszli w turbinie byl kiepski, tzn gdyby bylo go malo, to chyba turbinka nie miala by czym ladowac i bylby conajmniej lag, nie?
A tak czysto hipotetycznie (w zasadzie gdybam, bo w przeciwienstwie do pierwszego, to mi sie nie przydazylo) gdyby dolot powietrza do muszli w turbinie byl kiepski, tzn gdyby bylo go malo, to chyba turbinka nie miala by czym ladowac i bylby conajmniej lag, nie?
oki doki mam jeszcze jeden zaworek cisnienia i dzisiaj go zmieniam i sie okaze co z tego wyniknie. i dzieki za porade bede tu chyba czedsto bywal bo tu jest gicio.pozdrawiam wszystkich
okidoki to jeszcze niech mi ktos napisze jak i czym moge sprawdzic jakie jest cisnienie w turbinie .
tzn, wg. mojej skromnej wiedzy...chyba jakie ma cinienie powietrze sprezone sprezane/ladowane przez turbo, tak?...no trywiale, ale..sa takie zegary-wskaznieki, ktore to mierza, a ktore instaluje sie w aucie a poza tym w niektorych warsztatach. ktore regeneruja turbiny mozna sprawdzic jak pompuje turbo.tomus95 pisze: okidoki to jeszcze niech mi ktos napisze jak i czym moge sprawdzic jakie jest cisnienie w turbinie .