dobre turbo a nie dziala

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Anonymous

witam wszystkich turbowyzeraczy. mam problemik ze swoim sx-em i prosze o pomoc sprawdzilem turbinke i jest oki nie ma luzow i leciutko sie kreci a nie otwiera jej przy 3000 tysiacach ani przy wyzszych obrotach.czy to jest wina tego zaworka ktory ja otwiera czy to cos powazniejszego. :idea: j jeszcze jedno czy jest jakas regulacja zeby ona otwierala sie przy nizszych obrotach a nie 3000.
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Hi...

niezbyt to rozumie, zreszta ty chyba tez :?
Turbina nie ma zadnego czujnika obrotow :) , posiada zawor westgate ktory powoduje po osiagnieciu okreslonego cisnienia doladowania otwarcie bocznego kanalu przez ktory przelatuja spaliny prosto do wydechu (omijajac wirnik w muszli wydechowej). Tak wiec jak widzisz przyczyn nieotwierania zaworu westgate moze byc kilka (jesli o to ci chodzi).

1. turbina nieladuje lub zle laduje (nieosiaga wystarczajacego cisnienia)
2. zawor westgate jest uszkodzony i nieotwiera przy przekroczeniu cisnienia
3. problem z polaczeniem zaworu
4. ??? jakis inny problem ...

W kazdym bac razie jezeli turbina laduje zbyt duzo to radze to szybko usunac bo zalatwisz i silnik i turbine.
Jesli turbina nieladuje to niebezpieczenstwa mniejsze :mrgreen: jednak sytuacja malo pocieszajaca dla portwela :angered:

Tak wiec najpierw sprawdz jakie masz cisnienie doladowania, bo okreslenie ze turbo jest ok tylko przy 3000 sie nieotwiera malo do mnie dociera....

Pozdrawiam
Tomek
Kruchy

Jesli turbina jest sprawna, a roumiem, ze gdzies jakos to sprawdziles (wyczuwanie luzow palcem to chyba za malo...) to wedlug mnie wyglada to na niezamykajacy wastgate, co powoduje, ze spaliny nie moga dostatecznie rozkrecic turbiny.

A tak czysto hipotetycznie (w zasadzie gdybam, bo w przeciwienstwie do pierwszego, to mi sie nie przydazylo) gdyby dolot powietrza do muszli w turbinie byl kiepski, tzn gdyby bylo go malo, to chyba turbinka nie miala by czym ladowac i bylby conajmniej lag, nie? :roll:
Anonymous

oki doki mam jeszcze jeden zaworek cisnienia i dzisiaj go zmieniam i sie okaze co z tego wyniknie. i dzieki za porade bede tu chyba czedsto bywal bo tu jest gicio.pozdrawiam wszystkich
Anonymous

8) okidoki to jeszcze niech mi ktos napisze jak i czym moge sprawdzic jakie jest cisnienie w turbinie .
Kruchy

tomus95 pisze:8) okidoki to jeszcze niech mi ktos napisze jak i czym moge sprawdzic jakie jest cisnienie w turbinie .
tzn, wg. mojej skromnej wiedzy...chyba jakie ma cinienie powietrze sprezone sprezane/ladowane przez turbo, tak?...no trywiale, ale..sa takie zegary-wskaznieki, ktore to mierza, a ktore instaluje sie w aucie :lol: a poza tym w niektorych warsztatach. ktore regeneruja turbiny mozna sprawdzic jak pompuje turbo.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”