wastegate...

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Źle się wyraziłem - nie chodziło mi o robienie czegoś z turbiną, tylko obok niej - w taki sposób że istniała szansa na podgięcie blachy mocującej WG (jakieś naprawy blacharskie, z układem kierowniczym etc.). Jeżeli nic tam nie było dotykane to problem ewidentnie w grzybku.

Dmuchając kompresorem jak osiągniesz 0.8b to cięgno powinno się przesunąć trochę ponad 1cm.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
BloodS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 lut, 2008 19:51
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Nic nie było modzone ani z turbo ani w jej okolicach :wink:

Zastanawiałem się nad założeniem MBC, miałbym wtedy regulacje od 0.5 w górę heh... ale to tak chyba nie zadziała, skoro nie wiadomo gdzie leży przyczyna tak szybkiego otwarcia WG albo gdzie ciśnienie spieprza.
A może nieszczelność w dolocie ?? Gdzieś się rozszczelnia po drodze do przepustnicy dopiero od wyższego ciśnienia... na wolnych chodzi gładko. Na razie nie sprawdzę na wysokich bo pompa umiera, a nie stać mnie na razie na Walbro :P
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Ściągnięcie wężyka z WG nie uszczelnia dolotu, więc to nie to (chyba że miałeś takie szczęście że jak ściągnąłeś to akurat się na chwilę uszczelnił ;) ).

Ale możliwa jest inna nieszczelność - na kolektorze wydechowym, albo na DP. Wtedy może być stabilny efekt obniżenia ciśnienia, ale to musiałby być spory przedmuch, raczej łatwy do usłyszenia.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
BloodS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 lut, 2008 19:51
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Wydech raczej szczelny, tam nie słychać ani nie czuć przedmuchów.

Próbę ciśnienia jakie turbo napompuje, robiłem poprzez ściągnięcie wężyka z gruszki i zablokowanie go plastikową zatyczką, żeby ciśnienie nie uciekało. No i wtedy turbinka dmuchała bez problemu do 1 bara, a nawet ciut więcej w peaku, ale zrobiłem tylko jedno-sekundową próbę z uwagi na seryjnego kompa i słabą pompę paliwa.

Przyjemnie poczuć, że T25 tak się ochoczo rwie :D Pewnie to byłaby krótkotrwała radocha :mrgreen:

Na tą chwilę nie ma co wymyślać, sprawdzę to co mi doradziliście.
Dzięki Panowie za pomoc.
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Odświerze trochę temat.
Chodzi o to, że trzyma doładowanie do 6000 jest 0.6 Bara.
Ponad 6000 jest nagle 0.2 Bara.
Zdjąłem wężyk od Westgate i do 6000 pompuje 1 Bar, że komp odcina, a po 6000 jest 0.6 Bara.
Da się coś z tym zrobić przez MBC, czy tylko Westgate zmienić?
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
BloodS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 lut, 2008 19:51
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

A jaką masz turbinę ??
Bo taka jest mniej więcej charakterystyka seryjnej T25. Ładuje szybko ale przy wysokich obrotach konczy dmuchać... to jest największa wada tej turbiny, strona zimna - kompresor.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

BarTeX5575 pisze:Odświerze trochę temat.
Chodzi o to, że trzyma doładowanie do 6000 jest 0.6 Bara.
Ponad 6000 jest nagle 0.2 Bara.
Zdjąłem wężyk od Westgate i do 6000 pompuje 1 Bar, że komp odcina, a po 6000 jest 0.6 Bara.
Da się coś z tym zrobić przez MBC, czy tylko Westgate zmienić?
Niestety wiek robi swoje,
możesz spróbować podgiąć mocowanie grzybka WG w kierunku przodu auta (tak żeby zwiększyć naciąg pręta). Nie zaszkodzi też wszystko przeczyścić (prawdopodobnie oczko się wytarło zmniejszając naciąg)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Turbo to seryjne T25.
Myślałem, że poprosty turbo nie daje już rady, bo ma lekkie luzy (palcami wyczuwalne w milimetrach), ale nie kopci jeszcze.
Tylko przy wyjętym wężyku z WG pompuje 0.6 Bara przy wysokich obrotach, więc myśle, że WG nawala.
Spróbuje z tym mocowaniem coś pokombinować, ale wątpie, czy coś da się z nim zrobić. Jest lekko obrośnięty rdzą... :)
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Luz ma być, ale "w milimetrach" brzmi groźnie :D

Mocowania są z dość grubej, profilowanej blachy - do przegnicia trzeba im więcej czasu.

Zdejmij grzybek i delikatnie klep ciężkim młotkiem - w ten sposób łatwi i bez szkód odegniesz mocowanie ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Nie pamietam juz jak jest w T25 ale w T28 zeby bardziej je 'naciagnac' mozna dac odpowiedniej grubosci podkladki na srubki na mocowaniu gruszki WG.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Wydaje mi się, że po otwarciu się nie cofa, bo do 6000 jest ponad 1 Bar, więc musi być otwarty, a po 6000 jest już 0.6 Bara, więc takie ciśnienie, przy którym WG nie powinien się otworzyć.
Tak w ogóle, to WG otwiera się na zasadzie 0-1, pełne otwarcie lub brak, czy płynnie?

Z tymi pokładkami można spróbować.
Dobry pomysł.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

T25 nie utrzyma ci 1bara do odcinki bo konczy sie jej juz duzo wczesniej wydajnosc.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Chodzi mi o to, by utrzymać 0.6 Bara do końca.
Jeśli bez WG może, to z podłączonym też powinien.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
BloodS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 lut, 2008 19:51
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

WG otwiera się płynnie, w zależności od ciśnienia. MBC otwiera się od razu... dzięki niemu maxymalny boost jest szybciej osiągany.

To jest niemożliwe, żeby T25 utrzymała 0.6 bara do końca. Poza tym seryjne doładowanie zdrowej T25 to około 0.8 bara. Moja przy 6000 obr. spada własnie w okolice 0.2 bara. Dlatego ludzie zmieniają ją na T28, która ma większy kompresor i która trzyma ciśnienie do końca.
Ostatnio zmieniony sob 26 mar, 2011 00:13 przez BloodS, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Przy zablokowanym WG trzyma 0.6 Bara do końca.
Jeszcze takie pytanie.
Jak dorwe MBC i ustawie na 0.7 Bara, to przed 6000 będę miał 0.7, bo MBC puści ciśnienie do WG, ale po 6000 będzie 0.6, bo więcej turbo nie może i MBC się zablokuje, tym samym blokując WG?
Po 6000 będzie tak, jakbym ściągnął wężyk od turbo do WG i go zaślepił, bo MBC nie puści w ogóle ciśnienia, bo będzie ustawione na 0.7 Bara?
Powoli powoli, bo się rozp.....li
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”