Źle się wyraziłem - nie chodziło mi o robienie czegoś z turbiną, tylko obok niej - w taki sposób że istniała szansa na podgięcie blachy mocującej WG (jakieś naprawy blacharskie, z układem kierowniczym etc.). Jeżeli nic tam nie było dotykane to problem ewidentnie w grzybku.
Dmuchając kompresorem jak osiągniesz 0.8b to cięgno powinno się przesunąć trochę ponad 1cm.
wastegate...
Moderator: Moderator
Nic nie było modzone ani z turbo ani w jej okolicach
Zastanawiałem się nad założeniem MBC, miałbym wtedy regulacje od 0.5 w górę heh... ale to tak chyba nie zadziała, skoro nie wiadomo gdzie leży przyczyna tak szybkiego otwarcia WG albo gdzie ciśnienie spieprza.
A może nieszczelność w dolocie ?? Gdzieś się rozszczelnia po drodze do przepustnicy dopiero od wyższego ciśnienia... na wolnych chodzi gładko. Na razie nie sprawdzę na wysokich bo pompa umiera, a nie stać mnie na razie na Walbro
Zastanawiałem się nad założeniem MBC, miałbym wtedy regulacje od 0.5 w górę heh... ale to tak chyba nie zadziała, skoro nie wiadomo gdzie leży przyczyna tak szybkiego otwarcia WG albo gdzie ciśnienie spieprza.
A może nieszczelność w dolocie ?? Gdzieś się rozszczelnia po drodze do przepustnicy dopiero od wyższego ciśnienia... na wolnych chodzi gładko. Na razie nie sprawdzę na wysokich bo pompa umiera, a nie stać mnie na razie na Walbro
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Ściągnięcie wężyka z WG nie uszczelnia dolotu, więc to nie to (chyba że miałeś takie szczęście że jak ściągnąłeś to akurat się na chwilę uszczelnił ).
Ale możliwa jest inna nieszczelność - na kolektorze wydechowym, albo na DP. Wtedy może być stabilny efekt obniżenia ciśnienia, ale to musiałby być spory przedmuch, raczej łatwy do usłyszenia.
Ale możliwa jest inna nieszczelność - na kolektorze wydechowym, albo na DP. Wtedy może być stabilny efekt obniżenia ciśnienia, ale to musiałby być spory przedmuch, raczej łatwy do usłyszenia.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Wydech raczej szczelny, tam nie słychać ani nie czuć przedmuchów.
Próbę ciśnienia jakie turbo napompuje, robiłem poprzez ściągnięcie wężyka z gruszki i zablokowanie go plastikową zatyczką, żeby ciśnienie nie uciekało. No i wtedy turbinka dmuchała bez problemu do 1 bara, a nawet ciut więcej w peaku, ale zrobiłem tylko jedno-sekundową próbę z uwagi na seryjnego kompa i słabą pompę paliwa.
Przyjemnie poczuć, że T25 tak się ochoczo rwie Pewnie to byłaby krótkotrwała radocha
Na tą chwilę nie ma co wymyślać, sprawdzę to co mi doradziliście.
Dzięki Panowie za pomoc.
Próbę ciśnienia jakie turbo napompuje, robiłem poprzez ściągnięcie wężyka z gruszki i zablokowanie go plastikową zatyczką, żeby ciśnienie nie uciekało. No i wtedy turbinka dmuchała bez problemu do 1 bara, a nawet ciut więcej w peaku, ale zrobiłem tylko jedno-sekundową próbę z uwagi na seryjnego kompa i słabą pompę paliwa.
Przyjemnie poczuć, że T25 tak się ochoczo rwie Pewnie to byłaby krótkotrwała radocha
Na tą chwilę nie ma co wymyślać, sprawdzę to co mi doradziliście.
Dzięki Panowie za pomoc.
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Odświerze trochę temat.
Chodzi o to, że trzyma doładowanie do 6000 jest 0.6 Bara.
Ponad 6000 jest nagle 0.2 Bara.
Zdjąłem wężyk od Westgate i do 6000 pompuje 1 Bar, że komp odcina, a po 6000 jest 0.6 Bara.
Da się coś z tym zrobić przez MBC, czy tylko Westgate zmienić?
Chodzi o to, że trzyma doładowanie do 6000 jest 0.6 Bara.
Ponad 6000 jest nagle 0.2 Bara.
Zdjąłem wężyk od Westgate i do 6000 pompuje 1 Bar, że komp odcina, a po 6000 jest 0.6 Bara.
Da się coś z tym zrobić przez MBC, czy tylko Westgate zmienić?
Powoli powoli, bo się rozp.....li
A jaką masz turbinę ??
Bo taka jest mniej więcej charakterystyka seryjnej T25. Ładuje szybko ale przy wysokich obrotach konczy dmuchać... to jest największa wada tej turbiny, strona zimna - kompresor.
Bo taka jest mniej więcej charakterystyka seryjnej T25. Ładuje szybko ale przy wysokich obrotach konczy dmuchać... to jest największa wada tej turbiny, strona zimna - kompresor.
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Niestety wiek robi swoje,BarTeX5575 pisze:Odświerze trochę temat.
Chodzi o to, że trzyma doładowanie do 6000 jest 0.6 Bara.
Ponad 6000 jest nagle 0.2 Bara.
Zdjąłem wężyk od Westgate i do 6000 pompuje 1 Bar, że komp odcina, a po 6000 jest 0.6 Bara.
Da się coś z tym zrobić przez MBC, czy tylko Westgate zmienić?
możesz spróbować podgiąć mocowanie grzybka WG w kierunku przodu auta (tak żeby zwiększyć naciąg pręta). Nie zaszkodzi też wszystko przeczyścić (prawdopodobnie oczko się wytarło zmniejszając naciąg)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Turbo to seryjne T25.
Myślałem, że poprosty turbo nie daje już rady, bo ma lekkie luzy (palcami wyczuwalne w milimetrach), ale nie kopci jeszcze.
Tylko przy wyjętym wężyku z WG pompuje 0.6 Bara przy wysokich obrotach, więc myśle, że WG nawala.
Spróbuje z tym mocowaniem coś pokombinować, ale wątpie, czy coś da się z nim zrobić. Jest lekko obrośnięty rdzą...
Myślałem, że poprosty turbo nie daje już rady, bo ma lekkie luzy (palcami wyczuwalne w milimetrach), ale nie kopci jeszcze.
Tylko przy wyjętym wężyku z WG pompuje 0.6 Bara przy wysokich obrotach, więc myśle, że WG nawala.
Spróbuje z tym mocowaniem coś pokombinować, ale wątpie, czy coś da się z nim zrobić. Jest lekko obrośnięty rdzą...
Powoli powoli, bo się rozp.....li
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Luz ma być, ale "w milimetrach" brzmi groźnie
Mocowania są z dość grubej, profilowanej blachy - do przegnicia trzeba im więcej czasu.
Zdejmij grzybek i delikatnie klep ciężkim młotkiem - w ten sposób łatwi i bez szkód odegniesz mocowanie
Mocowania są z dość grubej, profilowanej blachy - do przegnicia trzeba im więcej czasu.
Zdejmij grzybek i delikatnie klep ciężkim młotkiem - w ten sposób łatwi i bez szkód odegniesz mocowanie
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Nie pamietam juz jak jest w T25 ale w T28 zeby bardziej je 'naciagnac' mozna dac odpowiedniej grubosci podkladki na srubki na mocowaniu gruszki WG.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Wydaje mi się, że po otwarciu się nie cofa, bo do 6000 jest ponad 1 Bar, więc musi być otwarty, a po 6000 jest już 0.6 Bara, więc takie ciśnienie, przy którym WG nie powinien się otworzyć.
Tak w ogóle, to WG otwiera się na zasadzie 0-1, pełne otwarcie lub brak, czy płynnie?
Z tymi pokładkami można spróbować.
Dobry pomysł.
Tak w ogóle, to WG otwiera się na zasadzie 0-1, pełne otwarcie lub brak, czy płynnie?
Z tymi pokładkami można spróbować.
Dobry pomysł.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
T25 nie utrzyma ci 1bara do odcinki bo konczy sie jej juz duzo wczesniej wydajnosc.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Chodzi mi o to, by utrzymać 0.6 Bara do końca.
Jeśli bez WG może, to z podłączonym też powinien.
Jeśli bez WG może, to z podłączonym też powinien.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
WG otwiera się płynnie, w zależności od ciśnienia. MBC otwiera się od razu... dzięki niemu maxymalny boost jest szybciej osiągany.
To jest niemożliwe, żeby T25 utrzymała 0.6 bara do końca. Poza tym seryjne doładowanie zdrowej T25 to około 0.8 bara. Moja przy 6000 obr. spada własnie w okolice 0.2 bara. Dlatego ludzie zmieniają ją na T28, która ma większy kompresor i która trzyma ciśnienie do końca.
To jest niemożliwe, żeby T25 utrzymała 0.6 bara do końca. Poza tym seryjne doładowanie zdrowej T25 to około 0.8 bara. Moja przy 6000 obr. spada własnie w okolice 0.2 bara. Dlatego ludzie zmieniają ją na T28, która ma większy kompresor i która trzyma ciśnienie do końca.
Ostatnio zmieniony sob 26 mar, 2011 00:13 przez BloodS, łącznie zmieniany 3 razy.
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Przy zablokowanym WG trzyma 0.6 Bara do końca.
Jeszcze takie pytanie.
Jak dorwe MBC i ustawie na 0.7 Bara, to przed 6000 będę miał 0.7, bo MBC puści ciśnienie do WG, ale po 6000 będzie 0.6, bo więcej turbo nie może i MBC się zablokuje, tym samym blokując WG?
Po 6000 będzie tak, jakbym ściągnął wężyk od turbo do WG i go zaślepił, bo MBC nie puści w ogóle ciśnienia, bo będzie ustawione na 0.7 Bara?
Jeszcze takie pytanie.
Jak dorwe MBC i ustawie na 0.7 Bara, to przed 6000 będę miał 0.7, bo MBC puści ciśnienie do WG, ale po 6000 będzie 0.6, bo więcej turbo nie może i MBC się zablokuje, tym samym blokując WG?
Po 6000 będzie tak, jakbym ściągnął wężyk od turbo do WG i go zaślepił, bo MBC nie puści w ogóle ciśnienia, bo będzie ustawione na 0.7 Bara?
Powoli powoli, bo się rozp.....li