wastegate...

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
kamils14
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 135
Rejestracja: wt 05 cze, 2007 13:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Koledzy potrzebuje pomocy...mam sr20det z t28, zakupilem dzisiaj Garrett gt2871R ale bez wastegate-u....czy bedzie mi on pasowal z t28?? jesli nie to czego mam szukac i jakie sa ceny tego urzadzenia??pozdrawiam i czekam na odpowiedz
Awatar użytkownika
tomibi
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 46
Rejestracja: śr 06 gru, 2006 19:16
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Według mnie będzie pasowało przecież jedna i druga to t28
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lepiej dokoptowac z T25 troche wiecej sie dmuchnie...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
Awatar użytkownika
tomibi
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 46
Rejestracja: śr 06 gru, 2006 19:16
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

ToM to jeżeli wg weźmiemy z t25 to będzie pompowało 0.8 bara a nie 0.6 tak jak na seryjnym w t28
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

ToM to jeżeli wg weźmiemy z t25 to będzie pompowało 0.8 bara a nie 0.6 tak jak na seryjnym w t28
Powinno bo na wg t28 to w s13 dmuchnie ci 0,4
Awatar użytkownika
gumis
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 90
Rejestracja: wt 17 paź, 2006 18:19
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

wg z t25 nie pasuje idealnie do t28... trzeba kombinowac... lepiej kupic mbc...
ilovesilvia

kamils14 pisze:Koledzy potrzebuje pomocy...mam sr20det z t28, zakupilem dzisiaj Garrett gt2871R ale bez wastegate-u....czy bedzie mi on pasowal z t28?? jesli nie to czego mam szukac i jakie sa ceny tego urzadzenia??pozdrawiam i czekam na odpowiedz
Na allegro widziałem wastegate do gt28rs ale było z muszlą i pasował do t28
Awatar użytkownika
kamils14
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 135
Rejestracja: wt 05 cze, 2007 13:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

wiec jaka rada koledzy...?? rozmawialem z pewnym z naszych ktory jezdzi ladna s13 na ladnych alu azev i powiedzial mi ze bedzie pasowac...
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

Tylko mbc i masz bez kombinowania
Awatar użytkownika
BloodS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 lut, 2008 19:51
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Wcinam się tutaj w temat, żeby nie robić nowego.
Czy wastegate w T25 jest rozbieralny ?
Od jakiegoś czasu mam problemy z doładowaniem, utrzymuję się w przedziale 0.4-0.5 bara.
W próbie z zablokowanym WG dmucha 1 bara i komp odcina czyli turbo konstrukcyjnie raczej sprawne.
Teraz zastanawiam się co może powodować tak szybkie otwieranie się acutatora. Czy sprężyna w WG może się od tak "wyruchać", że zacznie się poddawać wcześniej niż powinna ?
Wydech seria, bez mbc i bova. Umierająca pompa paliwa, ale na sprawnej było to samo.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Actuator nie jest rozbieralny znaczy hermetyczny.

Może być :
- Nieszczelna membrana.
- Nieszczelność na tym krótkim wężyku.
- Złapała syfa :lol:


Masz parę rozwiązań
1. kupić actuator z Driftshop.pl i ustawić na 0,8 bar -> wastgate

2. Odkupić do chłopaków inny aktuator z rozwalonej t25 za grosze.

3. Męczyć się z to twoją ale niskie szanse poprawy.
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

zdejmij gruche wg, kompresorem sprawdz przy jakim cisnieniu sie uchyla i czy jest szczelna
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

tak dla jasnoci tylko,
wastegate to ta klapka ktora upuszcza spaliny i w t25/t28 jest "czescia" muszli goroacej,
aktuator(gruszka) to ten silowniczek z precikiem co owiera wastegate.

najlepiej zrobic test jak napisal ige oraz sprawdz czy ci sie blaszka ktora podtrzymuje aktuator nie skrzywila, robal o tym gdzies pisal - lekkie jej wygiecie daje roznice w doladowaniu.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

BloodS
Coś grzebałeś przy turbinie, czy nagle tak się zaczęło dziać?

@erison
Nieszczelność na wężyku spowoduje wzrost doładowania a nie jego spadek,
podobnie nieszczelność na membranie - siła działająca będzie niższa,
więc WG otworzy się później (lub wcale).
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
BloodS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 lut, 2008 19:51
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Nie dotykałem turbiny w ogóle, stało się to nagle. Byłem przekonany, że konstrukcyjnie już zdycha, ale nie ładowała by wtedy ponad bara na zblokowanym WG, nie pluje olejem, nie dymi, sprawa musi tkwić w aktuatorze.
Muszę sprawdzić tak jak ige mówi na kompresorze. Potem będę szukał dalej.
Ostatnio zmieniony pn 14 mar, 2011 15:36 przez BloodS, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”