Pigeon Mod

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Neo2005
Sponsor
Sponsor
Posty: 918
Rejestracja: czw 08 maja, 2008 15:05
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

m0rr1s pisze:AAAaaa i Neo - a przy tych 120 po mieście masz juz pełnego boosta? bo przy 160 pewnie miałeś 4/5 bieg wiec turbina zapieprzała ostro czyli napewno był już full boost ;)

i gdzie masz bova? przy przepustnicy czy przy turbo? :)
Nie, napewno nie pełny, a przy 160 to napewno pełny to był but w podłoge i wyprzedzanie (i własnie wtedy się załanczał pigeon) po miescie ostrzejszą jazde było słychać tylko bova (tak do 100 moze czasem 120)

Raczej gdzie go miałem :D bov był przy przepustnicy.

Co do propera to syczał jak dziki nawet przy nie całych 3 tys obrotów ;)
Części tuningowe bovy, naby, pasy szelkowe, wskazniki, turbo timery,stozki, kierownice i wiele wiele innych - zawsze w dobrych cenach !!! 505-205-558

Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251

My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

m0rr1s pisze:a podkrec T28 do ciśnienia jakie jest w T25 (czyli podobno 0.8 bara)

podejrzewam, że ładnie Ci zagra bovek ;)

mi tez jak odpuszcze gazu zanim turbawa napompuje maxa to bov gra troche ciszej a nawet sam próbuje grać coś w stylu pigeona (cichy i przerywany). Nie mam stożka, nie stać mnie narazie wiec napewno bov mi taka melodyjke wygrywa ;)

bedziesz prawdopodobnie musiał założyć miękciejszą(?) sprężynkę do bova ;)


(?) - jest taki wyraz? mozilla mi go podkresla google taki znalazło o_O
nie wazne jakie cisnienie, przy 0.2 jak i przy 1.0 slychac glosno golebia, na t25 nie bylo praktycznie wcale slychac
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

TiGRA pisze:Dla amatorów głośnego pigeon'a >> Polecam grzybek HKS PowerFlow Filter >> Słychać dobrze gołębia nawet bez ostrzejszej jazdy >>> 3000rpm - 0,0 bar boost... :mrgreen:
Słyszę przy ryczącym wydechu.


Straszę mochery lepiej niż BOV'em
do ryczącego wydechu to Ci jeszcze kolego dallllllleeeeekkkkkkkkkoooooooo.... :)

czas na przelot bo seria malo ryczy :)
Awatar użytkownika
TiGRA
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 1777
Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
Kontakt:

Forest pisze:
TiGRA pisze:Dla amatorów głośnego pigeon'a >> Polecam grzybek HKS PowerFlow Filter >> Słychać dobrze gołębia nawet bez ostrzejszej jazdy >>> 3000rpm - 0,0 bar boost... :mrgreen:
Słyszę przy ryczącym wydechu.


Straszę mochery lepiej niż BOV'em
do ryczącego wydechu to Ci jeszcze kolego dallllllleeeeekkkkkkkkkoooooooo.... :)

czas na przelot bo seria malo ryczy :)
Seria bez końcowego... tam jest tylko rura i juz jest głośno
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
aLLy
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 75
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 17:20

pojezdzilem troche na starej turbinie ( t28 ) z ptaszyna pod maska i zaczelo mi zalewac auto dosc konkretnie...pozbylem sie tego moda szybko . Moglby ktos wytlumaczyc czemu wystepowalo zalewanie?
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

jakie objawy tego zalewania ?
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
bauagan
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 21
Rejestracja: wt 30 cze, 2009 02:40
Lokalizacja: Lublin / Edynburg
Kontakt:

*amator-warning* poprawić jak źle to rozumiem! :D

zalewa bo niepoliczone powietrze wraca i oszukuje komputer?
brrupsz
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 53
Rejestracja: śr 08 paź, 2008 10:26
Lokalizacja: Pozna?
Kontakt:

pewna część powietrza cofa się i przelatuje ponownie przez przepływkę, przepływka liczy powietrze "drugi raz", auto się zalewa. warto wspomnieć, że przepływka z ca18det jest zrobiona inaczej, dzięki czemu można jeździć z gołębiem pod maską bez paliwowych skutków ubocznych
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

TiGRA pisze:
Forest pisze:
TiGRA pisze:Dla amatorów głośnego pigeon'a >> Polecam grzybek HKS PowerFlow Filter >> Słychać dobrze gołębia nawet bez ostrzejszej jazdy >>> 3000rpm - 0,0 bar boost... :mrgreen:
Słyszę przy ryczącym wydechu.


Straszę mochery lepiej niż BOV'em
do ryczącego wydechu to Ci jeszcze kolego dallllllleeeeekkkkkkkkkoooooooo.... :)

czas na przelot bo seria malo ryczy :)
Seria bez końcowego... tam jest tylko rura i juz jest głośno
Wszystko zależy do czego porównujesz - zdejmij wydech, zostaw tylko DP - zrób rundkę, będziesz miał górną granicę ryczenia :)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

niezłego kotleta odgrzałeś cytując posty z przed prawie roku.

Słyszałem ciche nissany, głośne nissany i Tigry nissana który moim zdaniem był gdzieś po środku . I nie mówię tu o autach bez wydechu bo takie porównanie nie ma sensu.

Co do pigeona to ja zawsze na nim latałem bo nie lubię tego pedalskiego syczenia.
Moja T28 po pół roku użytkowania miała identyczny luz jak przy zakładaniu (czyli 0 poprzeczny, i ledwo wyczuwalny wzdłużny , generalnie fabryczny)

Większość aut w sporcie lata bez tych pedalskich sykaczy, większość aut w drifcie w japonii lata bez tych pedalskich sykaczy , powód ? Prosty , turbo szybciej wstaje po zmianie biegu oraz klepaniu gazem . Oczywiście przy dużym turbo i dużym booście może nawet rozrywać gumy na dolocie , a zazwyczaj dolot się gdzieś rozszczelnia , ale nissanom <400hp to nie grozi.

pozdro
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

tez jezdze z golebiem i wszystko jest ok
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Forest, ciekawe rzeczy opowiadasz.
JB i zero luzu poprzecznego.
Wsteczny przepływ wywołujący szybsze wkręcanie turbiny - masz na to jakiś wykres?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
gh
Stały gość
Stały gość
Posty: 414
Rejestracja: pt 16 sty, 2009 16:54
Lokalizacja: 3miasto

hmm ja tam śmigam półtora roku na t28 1bar bez żadnych zaworów- z gołębiami jak to mówicie i jeszcze żaden mi nie nasrał ;) zrobiłem około 30k km i turbo jak działa tak działa. Nie wychlastane ani nic. Więc jeśli chodzi o zarzynanie turbo, to to raczej mit. Też gdzieś czytałem, że powyżej chyba 16psi trzeba montować zawór. A czy zmienia to osiągi to nie potrafię się wypowiedzieć, nie testowałem.
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

a o jaki wykres pytasz ?

spójrz na auta budowane do sportu w Japonii , bartdrifta s15 też przyjechała z jp bez żadnego zaworu.
Powód prosty. Zmieniasz bieg , rośnie ciśnienie w orurowaniu , otwierasz przepustnice i to ciśnienie dostaje się do kolektora , no chyba że biegi zmieniasz 3 sek to może faktycznie nie zadziałać. Latając w drifcie czuć wyraźna różnicę.
Natomiast pisanie o tym że jak zmieniasz bieg i bov syknie i to jest korzystne bo wirniki turbiny nie zwalniają to trochę naciągana historia. Przecież jak przepustnica jest zamknięta to raczej nie wiele spalin się z cylindrów wydostaje nie ? i wtedy co się dzieję w wydechu i jaki to ma wpływ na wirnik strony gorącej ?
Pomyśl....
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

no tak jak przepustnica jest zamknieta to na wydechu nic sie nie dzieje ale turbo w momecie zamkniecia przepustnicy przeciez nie wyhamowywuje do 0 tylko jest nadal przez jakis czas rozpedzone

cisnienie wsteczne ze tak to sobie nazwe wpadajace na lopatki zapewne (nie wiem, nie sprawdzalem, to sa moje domysly) skutecznie zwalnia wirnik turbiny w zwiazku z czym po ponownym otwarciu przepustnicy turbo zaczyna sie krecic z duzo nizszych obrotow

tak to wyglada jak dla mnie na logike

tak ze bez przesady z ta japonia itp bo gdyby zawory upustowe nic nie dawaly to by nie byly montowane dv seryjnie do aut
ale oni w tych fabrykach aut tez sie chyba nie znają, bo nie poczytali zadnego forum :)
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”