mi chodzi bardziej o ochrone turbo, a nie o dzwiek...
nie zamierzam nie wiadomo ile ladowac i myslalem, czy nie lepiej by sie spisal fabryczny dv (poki nie zacznie przpuszczac) bo czytalem, ze blow offy nawet te z regulacja przy niewielkich doladowaniach lubia sie nie otwierac i powietrze wraca na turbo.
Pigeon Mod
Moderator: Moderator
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Jak to jest z tym zalewaniem?
Coś czytałem, że po zmianie przepływki na tą z Z32 niby można montować BOVa i nie zalewa jak w przypadku oryginalnej przepływki?
Mam teraz Properfekta II i otwiera się bardzo szybko, nawet jak na zegarze mam 0 to potrafi już syknać.
Myśle nad regulacją by otwierał się właśnie później, jakoś koło 0.2 bara, bo na codzień nie jeżdze na takim doładowaniu, może czasami, a BOV otwiera się zawsze od 0 i więcej pali.
Przy doładowaniu 0.2 Pigeon nie powinien nic zrobić turbinie.
Coś czytałem, że po zmianie przepływki na tą z Z32 niby można montować BOVa i nie zalewa jak w przypadku oryginalnej przepływki?
Mam teraz Properfekta II i otwiera się bardzo szybko, nawet jak na zegarze mam 0 to potrafi już syknać.
Myśle nad regulacją by otwierał się właśnie później, jakoś koło 0.2 bara, bo na codzień nie jeżdze na takim doładowaniu, może czasami, a BOV otwiera się zawsze od 0 i więcej pali.
Przy doładowaniu 0.2 Pigeon nie powinien nic zrobić turbinie.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Chłopaki co wy braliście?
Auto przez blow offa nie będzie więcej palić. Będziecie mieli większego laga po zmianie biegu albo odpuszczeniu gazu bo wam całe cisnienie z doloto spier*** W tym momencie może go przelać bo ecu myśli że ciśnienie jest leje paliwo a ciśnienie poszło przez blow offa. Co do ochrony turbo to są podzielone zdania. jedni mówią że pigeon szkodzi drudzy że różnica jest marginalna. Dużo aut jeździ bez blow offa i nic sie nie dzieje. Ja u siebie blow offa wyjebałem i nie narzekam.
Auto przez blow offa nie będzie więcej palić. Będziecie mieli większego laga po zmianie biegu albo odpuszczeniu gazu bo wam całe cisnienie z doloto spier*** W tym momencie może go przelać bo ecu myśli że ciśnienie jest leje paliwo a ciśnienie poszło przez blow offa. Co do ochrony turbo to są podzielone zdania. jedni mówią że pigeon szkodzi drudzy że różnica jest marginalna. Dużo aut jeździ bez blow offa i nic sie nie dzieje. Ja u siebie blow offa wyjebałem i nie narzekam.
Ostatnio zmieniony pn 21 lut, 2011 11:57 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 2 razy.
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
A nie jest tak, że po upuszczeniu powietrza z dolotu przez BOVa turbo przecież się kręci jeszcze i zasysa powietrze przez filtr i przepływkę, przez co przepływka daje sygnały do kompa, że powietrza jest więcej i daje więcej paliwa?
Jak niema BOVa to powietrze jest w układzie i nowe się nie zasysa i przepływka nic nie liczy.
Jak niema BOVa to powietrze jest w układzie i nowe się nie zasysa i przepływka nic nie liczy.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Marginalne roznice.
czy nie po to sie robi bov/dv z recyrkulacja, zeby nie tracic cisnienia w ukladzie, bo krecacy sie wirnik nabiera znowu rozpedem powietrze z recyrkulacji, turbo zyje dluzej, przeplywka nie liczy i wszyscy sa zadowoleni?
wydaje mi sie, ze jednak japonce chcieli bardziej dopracowac konstrukcje i dlatego w s13 nie bylo dv, a w s14 jest.
wydaje mi sie, ze jednak japonce chcieli bardziej dopracowac konstrukcje i dlatego w s13 nie bylo dv, a w s14 jest.
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Optymalnie jest zrobić z porządnego BOV'a DV'kę poprzez połączenie ujścia zaworu z dolotem między MAF a turbo. Mam Blitza ale obecnie szedłbym w Synapse.
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... comp_e.jpg
Ciśnienie zostanie utrzymane (np. 0.5b czyli PR=1.6..1.7), przepływ spada praktycznie do 0 ...
To nie jest problem, najgorsze dla turbo jest wpadanie w surge - obejrzyj sobie np. taką mapę kompresora (odpowiednik T28):Jak niema BOVa to powietrze jest w układzie i nowe się nie zasysa i przepływka nic nie liczy.
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... comp_e.jpg
Ciśnienie zostanie utrzymane (np. 0.5b czyli PR=1.6..1.7), przepływ spada praktycznie do 0 ...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 13
- Rejestracja: sob 22 sty, 2011 08:10
- Lokalizacja: Pszów
- Kontakt:
Witam Panowie. Posiadam nissana 240sx z silnikiem ka24e. Już od dłuższego czasu zastanawiałem się jak w tymże silniku wyglądałoby zamontowanie turbiny. Szukałem w necie ale opinie są różne, jedni piszą że jest bardzo ciężko dostać taki turbo kit do tego silnika, inni znów mówią że silnik nie da rady ;/ Znalazłem na forum stronkę, gdzie są takie turbo kit-y ale przed kupnem chciałem się poradzić co Wy (ludzie bardziej doświadczeni) sądzicie o takiej modyfikacji? A może ktoś z forumowiczów ma coś takiego w swoim nissanie?
Na chwilę obecną, Nissan zabrał wszystkie moje pieniądze... RB25DET do remontu:/
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Turbo kit jest zbędny-można zrobić homemade będzie taniej, silnik zniesie jak jest zdrowy i odprężony, auto bedzie PIP! Tylko czemu napisąłes to w tym temacie?
- czarny1986r
- -#Klubowicz
- Posty: 797
- Rejestracja: sob 10 paź, 2009 22:04
- Lokalizacja: Konin
smaże kotleciki dzisiaj
to możliwe, że dlatego po spinie mi silnik zalewa, i auto gaśnie, wywalenie bova załatwiło by sprawe?Forest pisze:
Neo2005
tak to przez bov.
Jeśli hamujesz biegami , problem nie występuje bo silnik schodząc z obrotów wywali nadmiar paliwa do wydechu. Jeśli przeciągniesz do odcinki , odpuścisz gaz wciskając sprzęgło (lub tez wyspinujesz) auto zdechnie.
Ja niestety jeszcze też tak mam
odgrzewam też i dokładnie mam pytanie co do ca18det na t25 doładowanie do 0.9B . blow off cokolwiek da ?