Pigeon Mod

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

nikt cie nie zmusza zeby to zrobic, tylko upewnij sie ze NAPEWNO nie wywola to negatywnych skutkow na sprzecie jaki masz.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
asmo666
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 87
Rejestracja: śr 19 wrz, 2007 11:02
Lokalizacja: Krakoff

zamiescilem temat tez na nissanklubie - z tego co napisal Coobcio nic nie powinno sie stac :) wiec od dzis golebie zagoscily pod moja maska... zobaczymy na jak dlugo :D

pozdr :]
Awatar użytkownika
Mate96
Stały gość
Stały gość
Posty: 266
Rejestracja: czw 04 maja, 2006 21:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

tak ale zawor bezpieczenstwa -bov ;) dziala tylko przez chwile (po zdjeciu nogi z gazu) jak jeszcze turbo kreci sie rozpedem. i otwarty wg nie tu nie zmieni. czesto widuje turbiny z ukrecona oska miedzy wirnikami. z tego wniosek ze wystepuja tam duze naprezenia skretne, a jezeli ty zaczniesz gwaltownie hamowac wirnik od kompresora ( przez powietrze zkumulowane w rurach dolotowych) to cale obciazenie przeniesie oska turbiny i jednoczenie bedziesz musial hamowac wirnik spalin ;)
live fast, die sidewayz
Awatar użytkownika
Martinez
Stały gość
Stały gość
Posty: 210
Rejestracja: pt 15 gru, 2006 09:50
Lokalizacja: Wrocek
Kontakt:

Proponuje zrobic maly eksperyment :) sam to zrobie jak bede wracal z pracy.

w moim CA, jak wiadomo fabrycznie brak zadnego zaworu na dolocie, zalozylem Bov'a. Dla mnie przy szybkich zmianach biegow wydaje sie byc lepiej, nie jest to jakas roznica drastyczna. Ale nie to chcialem napisac:)

Zeby wiedziec czy brak Bov'a powoduje jakies prawdziwe zagrozenie wystrczy przepiac wskaznik boosta przed przepustnice i zobacyc co dzieje sie przy zamknieciu przepustnicy. O ile wzrasta cisnienie w dolocie i czy jest to przyrost niebezpieczny.

inna sprawa jest sama turbina. w momencie zamkniecia przepustnicy powietrze cofa sie i zatrzymuje wirnik turbiny. Mozna policzyc jakie sily dzialaja na oske wirnika jesli zatrzymuje sie go z 200 000 obr/min w ciagu 2-3 sekund. ale mysle ze jesli byloby to naprawde tak niebezpieczne to seryjnie CA bylyby wyposazone w jakiegos bov'a albo dv.
Wiadomo ze jesli na turbine ciagle dzialaja wieksze sily to moze sie szybciej posypac, ale powiedzcie co najczesciej sypie sie w naszych turbinach jesli jezdza na seryjnym doladowaniu ?
Uszczelniacze :) a to nie jest spowodowane tym ze turbina sie zatrzymuje szybko czy nie.


Generalnie kazda opcja (pigeon, bov czy dv) ma swoje plusy i minusy. Nie ma srodka idealnego.
Generalnie 2 dzwiek pigeona jest THE BEST :)
Awatar użytkownika
Raptor
Stały gość
Stały gość
Posty: 233
Rejestracja: ndz 17 lip, 2005 20:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

przecież w s13/ca18det jedyne czego potrzeba do pigeon moda to stożek i po sprawie - jakoś auta jeżdżą bez bov i jest dobrze.

sam dźwięk pigeon moda to nic innego jak własnie powietrze uderzające o łaptki turbiny - ja jeżdze bez bova już 2 lata i turbo żyje - zrobione mam na nim 40000km a nie wiem ile miało wcześniej przebiegu.
Awatar użytkownika
asmo666
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 87
Rejestracja: śr 19 wrz, 2007 11:02
Lokalizacja: Krakoff

Raptor pisze:przecież w s13/ca18det jedyne czego potrzeba do pigeon moda to stożek i po sprawie - jakoś auta jeżdżą bez bov i jest dobrze.

sam dźwięk pigeon moda to nic innego jak własnie powietrze uderzające o łaptki turbiny - ja jeżdze bez bova już 2 lata i turbo żyje - zrobione mam na nim 40000km a nie wiem ile miało wcześniej przebiegu.
dobrze mowisz... to samo napisali na SXOC - ze w ca18 nie ma wogole DV a po zalozeniu stozka dostajesz full wypas pigeona :D bo seryjna puszka ostro tlumi ten dzwiek :]

:)
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

bez DV lepiej ci auto sie zbiera bo seryjne DV sa nieszczelne w 90% przypadków

a jazda bez BOVa czy DV do tej pory uwazana byla za niebezpieczna dla turbiny i tak na zdrowy chlopski rozum to tak jest, bo napewno nie jest zdrowe dla turbo cofajace sie powietrze
poza tym po co producenci ładowali by teraz DV do aut ktore produkuja jesli wczesniej tego nie robili (np. s13 i s14) ? chyba nie po to zeby im zaszkodzic
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

http://www.streetracing.pl/forum/index. ... t&p=614970

:mrgreen:

tak wiec, "taniosc" tego rozwiazania w stosunku do uzytkowosci i polepszenia osiagow ma sie jak piernik do wiatraka... :)
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
asmo666
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 87
Rejestracja: śr 19 wrz, 2007 11:02
Lokalizacja: Krakoff

hmm kurde juz sam nie wiem... kazdy mowi cos innego :D natomiast powiem szczerze ze w polsce utarlo sie ze BOV musi byc... i chyba to nie dokonca dobrze...

no nic posmigam z pigeonem.

w razie czego jak dojdzie do regeneracjii to wtedy bede wiedzial ze juz wiecej tego mam nie robic :D

pozdr ;)
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

asmo666 pisze:hmm kurde juz sam nie wiem... kazdy mowi cos innego :D natomiast powiem szczerze ze w polsce utarlo sie ze BOV musi byc... i chyba to nie dokonca dobrze...

no nic posmigam z pigeonem.

w razie czego jak dojdzie do regeneracjii to wtedy bede wiedzial ze juz wiecej tego mam nie robic :D

pozdr ;)
jak nie bedziesz przeginac z doladowaniem to moze da rade... :mrgreen: ca18det jest w koncu idiotoodporny :mrgreen: jak to niejaki P jankowski napisal...
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
asmo666
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 87
Rejestracja: śr 19 wrz, 2007 11:02
Lokalizacja: Krakoff

w moim przypadku sr20 ;) :D

pozdr
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

ODINN pisze:
asmo666 pisze:hmm kurde juz sam nie wiem... kazdy mowi cos innego :D natomiast powiem szczerze ze w polsce utarlo sie ze BOV musi byc... i chyba to nie dokonca dobrze...

no nic posmigam z pigeonem.

w razie czego jak dojdzie do regeneracjii to wtedy bede wiedzial ze juz wiecej tego mam nie robic :D

pozdr ;)
jak nie bedziesz przeginac z doladowaniem to moze da rade... :mrgreen:
(a no fakt zapomnialem ze SR przeciez :mrgreen: )
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

a dlaczego nie chcesz bova ? bo nie rozumiem
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
asmo666
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 87
Rejestracja: śr 19 wrz, 2007 11:02
Lokalizacja: Krakoff

1. nie mam 800 pln na HKSa
2. na bovie sie przelewa chyba ze masz konwersje na MAP
3. konwersja na map to zakup ecumastera
4. itd itd.... :)


a poza tym bov upuszcza powietrze i turbina musi pompowac wszystko od nowa a na tym mam caly czas cisnienie w ukladzie i lepiej auto wstaje po zmianie biegu :)

pozdr
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

1. bovy 3m są wystarczająco dobre i sporo tańsze
2. że co ci się przelewa ? jak masz dobrego bova to nic się nie przelewa
3. jw

a miałeś bova że wiesz że ci sie turbina rozpędza długo potem ?
rozumiem że ten ułamek sekundy - jeśli w ogóle jest jakaś różnica - przeszkadza ci bo jeździsz po torze, albo ściagasz się na 400m wyczynowo i walczysz o każde 0,001 sek ? :D

marudzisz i tyle :)
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”