Pigeon Mod
Moderator: Moderator
nikt cie nie zmusza zeby to zrobic, tylko upewnij sie ze NAPEWNO nie wywola to negatywnych skutkow na sprzecie jaki masz.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
zamiescilem temat tez na nissanklubie - z tego co napisal Coobcio nic nie powinno sie stac wiec od dzis golebie zagoscily pod moja maska... zobaczymy na jak dlugo
pozdr :]
pozdr :]
tak ale zawor bezpieczenstwa -bov dziala tylko przez chwile (po zdjeciu nogi z gazu) jak jeszcze turbo kreci sie rozpedem. i otwarty wg nie tu nie zmieni. czesto widuje turbiny z ukrecona oska miedzy wirnikami. z tego wniosek ze wystepuja tam duze naprezenia skretne, a jezeli ty zaczniesz gwaltownie hamowac wirnik od kompresora ( przez powietrze zkumulowane w rurach dolotowych) to cale obciazenie przeniesie oska turbiny i jednoczenie bedziesz musial hamowac wirnik spalin
live fast, die sidewayz
Proponuje zrobic maly eksperyment sam to zrobie jak bede wracal z pracy.
w moim CA, jak wiadomo fabrycznie brak zadnego zaworu na dolocie, zalozylem Bov'a. Dla mnie przy szybkich zmianach biegow wydaje sie byc lepiej, nie jest to jakas roznica drastyczna. Ale nie to chcialem napisac:)
Zeby wiedziec czy brak Bov'a powoduje jakies prawdziwe zagrozenie wystrczy przepiac wskaznik boosta przed przepustnice i zobacyc co dzieje sie przy zamknieciu przepustnicy. O ile wzrasta cisnienie w dolocie i czy jest to przyrost niebezpieczny.
inna sprawa jest sama turbina. w momencie zamkniecia przepustnicy powietrze cofa sie i zatrzymuje wirnik turbiny. Mozna policzyc jakie sily dzialaja na oske wirnika jesli zatrzymuje sie go z 200 000 obr/min w ciagu 2-3 sekund. ale mysle ze jesli byloby to naprawde tak niebezpieczne to seryjnie CA bylyby wyposazone w jakiegos bov'a albo dv.
Wiadomo ze jesli na turbine ciagle dzialaja wieksze sily to moze sie szybciej posypac, ale powiedzcie co najczesciej sypie sie w naszych turbinach jesli jezdza na seryjnym doladowaniu ?
Uszczelniacze a to nie jest spowodowane tym ze turbina sie zatrzymuje szybko czy nie.
Generalnie kazda opcja (pigeon, bov czy dv) ma swoje plusy i minusy. Nie ma srodka idealnego.
Generalnie 2 dzwiek pigeona jest THE BEST
w moim CA, jak wiadomo fabrycznie brak zadnego zaworu na dolocie, zalozylem Bov'a. Dla mnie przy szybkich zmianach biegow wydaje sie byc lepiej, nie jest to jakas roznica drastyczna. Ale nie to chcialem napisac:)
Zeby wiedziec czy brak Bov'a powoduje jakies prawdziwe zagrozenie wystrczy przepiac wskaznik boosta przed przepustnice i zobacyc co dzieje sie przy zamknieciu przepustnicy. O ile wzrasta cisnienie w dolocie i czy jest to przyrost niebezpieczny.
inna sprawa jest sama turbina. w momencie zamkniecia przepustnicy powietrze cofa sie i zatrzymuje wirnik turbiny. Mozna policzyc jakie sily dzialaja na oske wirnika jesli zatrzymuje sie go z 200 000 obr/min w ciagu 2-3 sekund. ale mysle ze jesli byloby to naprawde tak niebezpieczne to seryjnie CA bylyby wyposazone w jakiegos bov'a albo dv.
Wiadomo ze jesli na turbine ciagle dzialaja wieksze sily to moze sie szybciej posypac, ale powiedzcie co najczesciej sypie sie w naszych turbinach jesli jezdza na seryjnym doladowaniu ?
Uszczelniacze a to nie jest spowodowane tym ze turbina sie zatrzymuje szybko czy nie.
Generalnie kazda opcja (pigeon, bov czy dv) ma swoje plusy i minusy. Nie ma srodka idealnego.
Generalnie 2 dzwiek pigeona jest THE BEST
przecież w s13/ca18det jedyne czego potrzeba do pigeon moda to stożek i po sprawie - jakoś auta jeżdżą bez bov i jest dobrze.
sam dźwięk pigeon moda to nic innego jak własnie powietrze uderzające o łaptki turbiny - ja jeżdze bez bova już 2 lata i turbo żyje - zrobione mam na nim 40000km a nie wiem ile miało wcześniej przebiegu.
sam dźwięk pigeon moda to nic innego jak własnie powietrze uderzające o łaptki turbiny - ja jeżdze bez bova już 2 lata i turbo żyje - zrobione mam na nim 40000km a nie wiem ile miało wcześniej przebiegu.
dobrze mowisz... to samo napisali na SXOC - ze w ca18 nie ma wogole DV a po zalozeniu stozka dostajesz full wypas pigeona bo seryjna puszka ostro tlumi ten dzwiek :]Raptor pisze:przecież w s13/ca18det jedyne czego potrzeba do pigeon moda to stożek i po sprawie - jakoś auta jeżdżą bez bov i jest dobrze.
sam dźwięk pigeon moda to nic innego jak własnie powietrze uderzające o łaptki turbiny - ja jeżdze bez bova już 2 lata i turbo żyje - zrobione mam na nim 40000km a nie wiem ile miało wcześniej przebiegu.
bez DV lepiej ci auto sie zbiera bo seryjne DV sa nieszczelne w 90% przypadków
a jazda bez BOVa czy DV do tej pory uwazana byla za niebezpieczna dla turbiny i tak na zdrowy chlopski rozum to tak jest, bo napewno nie jest zdrowe dla turbo cofajace sie powietrze
poza tym po co producenci ładowali by teraz DV do aut ktore produkuja jesli wczesniej tego nie robili (np. s13 i s14) ? chyba nie po to zeby im zaszkodzic
a jazda bez BOVa czy DV do tej pory uwazana byla za niebezpieczna dla turbiny i tak na zdrowy chlopski rozum to tak jest, bo napewno nie jest zdrowe dla turbo cofajace sie powietrze
poza tym po co producenci ładowali by teraz DV do aut ktore produkuja jesli wczesniej tego nie robili (np. s13 i s14) ? chyba nie po to zeby im zaszkodzic
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
http://www.streetracing.pl/forum/index. ... t&p=614970
tak wiec, "taniosc" tego rozwiazania w stosunku do uzytkowosci i polepszenia osiagow ma sie jak piernik do wiatraka...
tak wiec, "taniosc" tego rozwiazania w stosunku do uzytkowosci i polepszenia osiagow ma sie jak piernik do wiatraka...
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
hmm kurde juz sam nie wiem... kazdy mowi cos innego natomiast powiem szczerze ze w polsce utarlo sie ze BOV musi byc... i chyba to nie dokonca dobrze...
no nic posmigam z pigeonem.
w razie czego jak dojdzie do regeneracjii to wtedy bede wiedzial ze juz wiecej tego mam nie robic
pozdr
no nic posmigam z pigeonem.
w razie czego jak dojdzie do regeneracjii to wtedy bede wiedzial ze juz wiecej tego mam nie robic
pozdr
jak nie bedziesz przeginac z doladowaniem to moze da rade... ca18det jest w koncu idiotoodporny jak to niejaki P jankowski napisal...asmo666 pisze:hmm kurde juz sam nie wiem... kazdy mowi cos innego natomiast powiem szczerze ze w polsce utarlo sie ze BOV musi byc... i chyba to nie dokonca dobrze...
no nic posmigam z pigeonem.
w razie czego jak dojdzie do regeneracjii to wtedy bede wiedzial ze juz wiecej tego mam nie robic
pozdr
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
w moim przypadku sr20
pozdr
pozdr
(a no fakt zapomnialem ze SR przeciez )ODINN pisze:jak nie bedziesz przeginac z doladowaniem to moze da rade...asmo666 pisze:hmm kurde juz sam nie wiem... kazdy mowi cos innego natomiast powiem szczerze ze w polsce utarlo sie ze BOV musi byc... i chyba to nie dokonca dobrze...
no nic posmigam z pigeonem.
w razie czego jak dojdzie do regeneracjii to wtedy bede wiedzial ze juz wiecej tego mam nie robic
pozdr
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
1. nie mam 800 pln na HKSa
2. na bovie sie przelewa chyba ze masz konwersje na MAP
3. konwersja na map to zakup ecumastera
4. itd itd....
a poza tym bov upuszcza powietrze i turbina musi pompowac wszystko od nowa a na tym mam caly czas cisnienie w ukladzie i lepiej auto wstaje po zmianie biegu
pozdr
2. na bovie sie przelewa chyba ze masz konwersje na MAP
3. konwersja na map to zakup ecumastera
4. itd itd....
a poza tym bov upuszcza powietrze i turbina musi pompowac wszystko od nowa a na tym mam caly czas cisnienie w ukladzie i lepiej auto wstaje po zmianie biegu
pozdr
1. bovy 3m są wystarczająco dobre i sporo tańsze
2. że co ci się przelewa ? jak masz dobrego bova to nic się nie przelewa
3. jw
a miałeś bova że wiesz że ci sie turbina rozpędza długo potem ?
rozumiem że ten ułamek sekundy - jeśli w ogóle jest jakaś różnica - przeszkadza ci bo jeździsz po torze, albo ściagasz się na 400m wyczynowo i walczysz o każde 0,001 sek ?
marudzisz i tyle
2. że co ci się przelewa ? jak masz dobrego bova to nic się nie przelewa
3. jw
a miałeś bova że wiesz że ci sie turbina rozpędza długo potem ?
rozumiem że ten ułamek sekundy - jeśli w ogóle jest jakaś różnica - przeszkadza ci bo jeździsz po torze, albo ściagasz się na 400m wyczynowo i walczysz o każde 0,001 sek ?
marudzisz i tyle
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru