znaczy wiesz... roznica miedzy seryjnym BOVem a jego brakiem jest duza... czuc to przy rozpedzaniu czy tez pulsacyjnym dodawaniu gazu np w zakrecie...
mam jeszcze 1 rozwiazanie w zanadrzu ktore chyba zastosuje... wystarczy rozebrac seryjne DV i zatkac w nim taka dziurke... ponoc to duzo pomaga - zwieksza szczelnosc i wydolnosc tego zaworu
co do bov-a - nie mam na razie kasy na takie zabawki - wole inwestowac w modyfikacje ktore daja moc a bov to na koniec
pozdr
Pigeon Mod
Moderator: Moderator
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Z fizycznego punktu widzenia najlepszy jest zawór recyrkulacyjny
po jego otwarciu turbina może pracować praktycznie bez oporu, przy zachowaniu wysokich obrotów (w dolocie cały czas znajduje się powietrze pod ciśnieniem które działa na łopatki kompresora z "właściwej" strony)
najgorsze rozwiązanie to brak kontroli ciśnienia na odcinku turbina-przepustnica,
samo ciśnienie może nie jest takie fatalne - po prostu rośnie opór na łopatkach kompresora
gorsza sprawa to fala ciśnienia która powstaje po odbiciu od przepustnicy - powoduje ona chwilowe, ale za to duże obciążenia na kompresorze..
podobny efekt wykorzystuje się w wydechach silników NA (tyle że tam jest fala podciśnienia która pomaga wyciągać spaliny z cylindrów)
ogólnie jest bardzo prosty sposób na te bolączki
przy zmianie biegu nie należy puszczać gazu do końca...
po jego otwarciu turbina może pracować praktycznie bez oporu, przy zachowaniu wysokich obrotów (w dolocie cały czas znajduje się powietrze pod ciśnieniem które działa na łopatki kompresora z "właściwej" strony)
najgorsze rozwiązanie to brak kontroli ciśnienia na odcinku turbina-przepustnica,
samo ciśnienie może nie jest takie fatalne - po prostu rośnie opór na łopatkach kompresora
gorsza sprawa to fala ciśnienia która powstaje po odbiciu od przepustnicy - powoduje ona chwilowe, ale za to duże obciążenia na kompresorze..
podobny efekt wykorzystuje się w wydechach silników NA (tyle że tam jest fala podciśnienia która pomaga wyciągać spaliny z cylindrów)
ogólnie jest bardzo prosty sposób na te bolączki
przy zmianie biegu nie należy puszczać gazu do końca...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
sprawa jest taka - generalnie postraszyliscie mnie i zalozylem seryjny DV spowrotem tyle ze lekko zmodyfikowany (zatkana ta dziurka w srodku kolo membrany) i uszczelnilem wszystkie polaczenia...
i co?? z przeproszeniem wielkie gowno...
auto jezdzi duzo gorzej, a max. doladowanie uzyskuje przy 5,5 krpm a nie tak jak wczesniej czyli okolo 4 krpm do tego prawda - nie przelewa sie natomiast osiagi sa odczuwalnie gorsze!!
szlag by to... z jedjen strony boje sie o to turbo a z drugiej to chce zeby moje auto bylo spowrotem takie szybkie jak przy pigeonie...
moze jeszcze jakies opinie na temat tego moda?? probowal to w koncu ktos miec u siebie w s14/a ??
czy jestem pionierem
pozdr
i co?? z przeproszeniem wielkie gowno...
auto jezdzi duzo gorzej, a max. doladowanie uzyskuje przy 5,5 krpm a nie tak jak wczesniej czyli okolo 4 krpm do tego prawda - nie przelewa sie natomiast osiagi sa odczuwalnie gorsze!!
szlag by to... z jedjen strony boje sie o to turbo a z drugiej to chce zeby moje auto bylo spowrotem takie szybkie jak przy pigeonie...
moze jeszcze jakies opinie na temat tego moda?? probowal to w koncu ktos miec u siebie w s14/a ??
czy jestem pionierem
pozdr
ja jak sprawdzałem szczelnosc dolotu to na chwile wywalilem bova i zatkalem dziure
auto tak samo jezdzilo jak z bovem
auto ci sie muli bo seryjny zawor przepuszcza powietrze, jest nieszczelny
wiec albo szukaj takiego ktory jest szczelny albo jakis zamiennik, proper ten od bovow chyba robil tez zawory recyrkulacyjne, 3M tez mialo miec w ofercie
auto tak samo jezdzilo jak z bovem
auto ci sie muli bo seryjny zawor przepuszcza powietrze, jest nieszczelny
wiec albo szukaj takiego ktory jest szczelny albo jakis zamiennik, proper ten od bovow chyba robil tez zawory recyrkulacyjne, 3M tez mialo miec w ofercie
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
mała aktualizacja - jezdze z pigeonem juz ponad pol roku, zrobilem na seryjnej turbinie z przebiegiem 130.000 ponad 6000 kilometrow i nic...
doladowanie 0,95 bara w peaku
pozdro i polecam pigeona
doladowanie 0,95 bara w peaku
pozdro i polecam pigeona
przy t25 wrzucasz bova od propera i nic nie slychac tylko piekny syk, gorzej jak masz t28, mam juz druga z kolei i jest to samo, bardzo wyrazny pigeon a bov ledwo syczy
Jak jechałem do Lublina z warszawy do Gela (t25, stozek, i jakiś proper - nic na nim nie pisało więc nie wiem jaki)Ban0ff pisze:przy t25 wrzucasz bova od propera i nic nie slychac tylko piekny syk, gorzej jak masz t28, mam juz druga z kolei i jest to samo, bardzo wyrazny pigeon a bov ledwo syczy
To przy jezdzie 160 było słychać wyraznie pigeona a po chwili bova.
Przy jezdzie w mieście lub 100-120 tylko słychać ładny syk bova.
Części tuningowe bovy, naby, pasy szelkowe, wskazniki, turbo timery,stozki, kierownice i wiele wiele innych - zawsze w dobrych cenach !!! 505-205-558
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
- m0rr1s
- Postojebca
- Posty: 1079
- Rejestracja: wt 15 sty, 2008 20:25
- Lokalizacja: od o. Rydzyka
- Kontakt:
wszystko zalezy od sprezynki jaka jest w bovie zalozona.... jak jest za twarda to sie nie otwiera tak łatwo. A z tego co mi wiadomo to T28 produkuje mniejsze cisnienie niz T25 (no chybaze ktos poszedl w MBC...) wiec to moze byc przyczyna. Za male cisnienie zeby bova otworzyc ale wystarczajace zeby po pigeonić troche ;]
Sam mam bova od Propera, wydaje bardzo ładny dźwięk (ni to syk a'la blitz, ni to pisk a'la hks) i nie miałem z nim żadnych problemów... Wiec raczej nie sa takie do dupy.
raz myslalem ze bov mi puszcza a to okazala sie guma przy bovie
AAAaaa i Neo - a przy tych 120 po mieście masz juz pełnego boosta? bo przy 160 pewnie miałeś 4/5 bieg wiec turbina zapieprzała ostro czyli napewno był już full boost
i gdzie masz bova? przy przepustnicy czy przy turbo?
Sam mam bova od Propera, wydaje bardzo ładny dźwięk (ni to syk a'la blitz, ni to pisk a'la hks) i nie miałem z nim żadnych problemów... Wiec raczej nie sa takie do dupy.
raz myslalem ze bov mi puszcza a to okazala sie guma przy bovie
AAAaaa i Neo - a przy tych 120 po mieście masz juz pełnego boosta? bo przy 160 pewnie miałeś 4/5 bieg wiec turbina zapieprzała ostro czyli napewno był już full boost
i gdzie masz bova? przy przepustnicy czy przy turbo?
Ostatnio zmieniony czw 07 maja, 2009 14:19 przez m0rr1s, łącznie zmieniany 1 raz.
a co z nim nie tak jesli na t25 syczal bardzo glosno i czysto a na t28 duzo ciszej i wyraznie slychac pigeona?? mialem t25 i bylo fajnie, potem t28 i kiepsko, potem dalej t25 i bylo super i teraz dalej mam t28 i jest slabo bov praktycznie nie ruszany tylko sprezarki sie zmienialy
- m0rr1s
- Postojebca
- Posty: 1079
- Rejestracja: wt 15 sty, 2008 20:25
- Lokalizacja: od o. Rydzyka
- Kontakt:
a podkrec T28 do ciśnienia jakie jest w T25 (czyli podobno 0.8 bara)
podejrzewam, że ładnie Ci zagra bovek
mi tez jak odpuszcze gazu zanim turbawa napompuje maxa to bov gra troche ciszej a nawet sam próbuje grać coś w stylu pigeona (cichy i przerywany). Nie mam stożka, nie stać mnie narazie wiec napewno bov mi taka melodyjke wygrywa
bedziesz prawdopodobnie musiał założyć miękciejszą(?) sprężynkę do bova
(?) - jest taki wyraz? mozilla mi go podkresla google taki znalazło o_O
podejrzewam, że ładnie Ci zagra bovek
mi tez jak odpuszcze gazu zanim turbawa napompuje maxa to bov gra troche ciszej a nawet sam próbuje grać coś w stylu pigeona (cichy i przerywany). Nie mam stożka, nie stać mnie narazie wiec napewno bov mi taka melodyjke wygrywa
bedziesz prawdopodobnie musiał założyć miękciejszą(?) sprężynkę do bova
(?) - jest taki wyraz? mozilla mi go podkresla google taki znalazło o_O
- TiGRA
- -#Administrator
- Posty: 1777
- Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
- Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
- Kontakt:
Dla amatorów głośnego pigeon'a >> Polecam grzybek HKS PowerFlow Filter >> Słychać dobrze gołębia nawet bez ostrzejszej jazdy >>> 3000rpm - 0,0 bar boost...
Słyszę przy ryczącym wydechu.
Straszę mochery lepiej niż BOV'em
Słyszę przy ryczącym wydechu.
Straszę mochery lepiej niż BOV'em
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.