Forest pisze:dobra ja nie mam siły kłócić się z teoretykami , wiem jak działa w praktyce to mi wystarczy.
nie no koniec świata, zapomniałem że ty masz monopol
Jeździłem na:
T25 bez bova,
T28 z bovem i bez
GT28RS z bovem i bez. Więc proszę nie pierdzielić kto jest teoretykiem a kto nie, tak jakbym na oczy nissana nie widział.
Ja nie uważam że BOV to 8 cud świata. Na moim np jest problem przepływka + bov, bo potrafi mi go zaraz potem zalać. Tylko nagle teraz każdy ma doświadczenie i jest mądry, ale jak ja kupowałem bov'a to nie było mądrych żeby np. powiedzieć że może być taki problem.
Ja mam nowe turbo garretta i on jako producent (skoro wierze garrettowi że turbo BB potrafi stworzyć jedno z najlepszych na świecie to i wierze że wie do czego jest BOV
)zaleca BOV i ja go stosuje. A w moim konkretnym przypadku np. ciśnienie doładowania jest spore (na tą chwile możliwe że osiąga 1,4 bar).
Ciekawe czy jak za x miesięcy (no bo póki co nie) komuś padnie turbo to w postach za x lata będą się wszyscy mądrzyć.. a bo bova nie miałeś...
Forest pisze:dla mnie EOT bo samym gadaniem mnie raczej nie przekonacie
Nie wystarczy napisać EOT, żeby mieć rację.
Ja ślepo nie bronie BOV'a, bo sam myślę nad jego zmianą. Czy zastąpić mój 2 tłoczkowy Pro perfekt, na jakiś synchroniczną podróbkę HKS? oryginał HKS? bypass? a może zrezygnować w ogóle?. Punktem wyjścia dla mnie jest to co zaleca producent i żebym zmienił zdanie niestety jedna czy dwie osobiste opinie na forum nie wystarczą.
I ja bym tu nie dał EOT, tylko pozostawił temat otwarty i może w przyszłości (niedalekiej?) ktoś będzie umiał przytoczyć więcej przykładów na temat stosowania BOV, może jakieś testy w magazynach? testy producentów? Coś na czym można by się oprzeć.
Mam trochę dość eksperymentowania i drutowania, a w tej chwili taką mam opinie na temat samochodu bez BOV czy DV (na sporym booście)
a to ze strony TURBONETICS (następnych teoretyków)
Turbonetics pisze:"Q: Should I run a Blow-Off/By-Pass Valve (BOV) on my turbocharged car? What does it do?
A: Yes, all turbo cars can benefit by running a BOV on their vehicle. A BOV works by relieving the compressed air pressure trapped in the piping when the throttle body closes. The turbocharger continues to spin from the exhaust gasses exiting the engine and the compressed air has nowhere to go. The BOV opens and prevents the compressed air from "backing up" onto the compressor wheel causing surge. By venting or re-routing the trapped air, the BOV allows the turbocharger to spool up quicker between shifts and prevents long term damage from continual surging of the compressor wheel.
NOTE: If your vehicle has a Mass Air-Flow Sensor, it is important to re-route or By-Pass the air back into the inlet of the turbocharger (behind the MAS) so that the vehicles computer does not raise/alter the air-fuel mixture, causing the car to potentially run rich between shifts. "
podsumowując:
-poprawia dynamikę
-długoterminowo ochrania turbo przed szybszym zużyciem
-nie zalecany BOV do auta z przepływką.