Pytanie o Turbine 200sx

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

PorteX
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 2
Rejestracja: czw 27 wrz, 2007 14:25
Kontakt:

Witam mam pytanie odnośnie turbiny w Nissanie 200sx a mianowicie jeden wężyk jest odłączony i zaślepiony (nie wiem dokładnie jak to się nazywa więc załączam zdjęcie). Poprzedni właściciel oddal Turbinę niby do regeneracji ale z tego co widzę to kopci na niebiesko przy 5500 obrotów :(. Pytanie do czego jest ten wężyk i czy może być odłączony czy lepiej go podłączyć
Załączniki
DSC_1629b.jpg
Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Ten wężyk powinien być wpięty w szarą okrągłą puszkę (aktuator) widoczny na zdjęciu. Dzięki temu turbo daje ciśnienie zalecane przez fabrykę, które jest bezpieczne dla silnika i turbiny. U Ciebie ktoś odpiął ten przewód prawdopodobnie żeby zwiększyć moc silnika i teraz turbo dmucha bez ograniczeń maksymalnie tyle ile może dać (przy seryjnym kompie ~1bara). W przypadku turbiny T25 taka jazda dobije ją w ekspresowym tempie, a i silnik przy niezmienionym układzie paliwowym może ucierpieć.

Z tego co piszesz to u Ciebie może być już za późno na ratowanie turbiny, ale tak czy siak lepiej podłącz wężyk do aktuatora.
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
PorteX
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 2
Rejestracja: czw 27 wrz, 2007 14:25
Kontakt:

dzieki za odpowiedz
Na tej turbinie przynajmniej ja nie szalałem za bardzo. Na razie podłaczyłem ten węzyk może coś z tego jeszcze będzie. Sprawdziłem jeszcze raz kolor spalin po lekkim rozgrazniu auta i pojawia sie tak jak wtedy przy ok 5000 obrotow ale teraz jest biały.
Awatar użytkownika
czeci
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 65
Rejestracja: sob 19 mar, 2005 17:20
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

To daj znać jak sobie poradzisz z białymi chmurami, bo ja też z tym walczę już od dawna. Jeszcze nie wymieniłem turbiny i uszczelniaczy trzonków zaworowych. Nie wiem za co się wziąć bo turbo drogie a zaworki to znów w cholerę roboty.

Pozdro.
Koniec z NISMO, jestem wyleczony
Awatar użytkownika
Deephouser
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 28
Rejestracja: śr 04 kwie, 2007 21:15
Lokalizacja: Podhale
Kontakt:

Ja też mam problem od kilku dni z białym dymem z rury na postoju, a poza tym skubany przygasa prawie do zera co chwile... Nie ruszam go, idzie za kilka dni jak bedzie mechanik miał chwile na obejrzenie...Znając życie uszczelka i kompresja padła...:(
200sx S13 t25 94'- seria+MBC
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

99% uszczeleczka panie do wymiany
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”