Jak podłączyć turbo?
Moderator: Moderator
Witam kupiłem sobie wczoraj nissanka 200sx s13 tylko że z zdemontowaną turbiną.. nie wiem jak podłączyć te kabelki co do niej idą, te podciśnienia czy jakoś tak mógł by mi ktoś POKAZAĆ na zdjątku jak to sie podłącza i co gdzie? bo mam te przewody wszystkie tyle że zaślepione jakoś czy co.. turbo T25
hej. do turbinki przychodza w zasadzie 4 przewody. 2 z nich sa metalowe z duzymi oczkami >= fi14mm. To są przewody doprowadzajace i odprowadzajace wode z i do turbiny. Do nich potrzebne są takie śruby puste w środku. Wkrecasz je po boku turbiny. Kolejny przewod metalowy zakonczony jest nakretka z gwintem, wkrecasz go od gory w turbo. Na dole przykrecasz taki gruby przewod na 2 sruby. to jest odplyw oleju. Filozofia zadna, jednakze niezle sie napocisz bo pewnie bedziesz musial odkrecic kolektor. zakup od razu nowe uszczeleczki kolektor-turbo, kolektor-glowica itd. Powodzenia! Sciagnij sobie ze stronki manual do 200sx'a, tam jest fajny rysunek pogladowy calego ukladu turbo-kolektor, wydech.Pozdrawiam
-
- Coś już wiem
- Posty: 186
- Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 06:00
- Lokalizacja: Polkowice/Lubin
- Kontakt:
wszystko ładnie pięknie:P tylko proponuję sprawdzić czy kolektor gdzie łączy się z turbiną(płaszczyzna) jest prosty i reszte połączeń gdzie zakładasz uszczelki, dodatkowo daruj sobie uszczelki po pare zł bo zobaczysz dojdziesz do takiej perfekcji rozkręcania i skręcania tego wszystkiego że bedziesz to robił w przewie między kawą a papierosem:P Jak będziesz chciał konkretne uszczelki to się odezwij - oczywiście nie są tanie:P
to moze wrzuc fote co chcesz podpinac bo narazie to niewiele mozna wywnioskowac, kabelkow to do turbiny sie nie podpina, przewod podcisnieniowy idzie jedynie do WG, moze zaslepione sa inne przewody a wydaje Ci sie ze ida do turbiny?
Reszta jak koledzy pisali..
I jak bedziesz sie bawil z podlaczaniem przewodow olejowych to pomysl od razu o przewodzie zasilajacym turbo, oryginalny nie jest zbyt dobry, mozna zrobic za niewielkie pieniadze taki przewodzik teflonowy w oplocie metalowym...
Reszta jak koledzy pisali..
I jak bedziesz sie bawil z podlaczaniem przewodow olejowych to pomysl od razu o przewodzie zasilajacym turbo, oryginalny nie jest zbyt dobry, mozna zrobic za niewielkie pieniadze taki przewodzik teflonowy w oplocie metalowym...
Zmuszony jestem odgrzac ten temat, bo dzisiaj zdemontowalem Turbo T25 w mojej Nysce CA18DET i zauwazylem, ze jeden przewod wodny od/do turbo nie jest zakonczony ani gwintem ani oczkiem z jednej strony (oczywiscie od strony Turbo jest oczko), tylko zwykly gumowy waz montowany na opaske do jakiegos krucca. Stad moje pytanie czy to normalne? I gdzie oraz jak ten przewod (po prawej na zalaczonym obrazku z manuala) powinien byc podlaczony? Fotka uratowala by mi zycie i zaoszczedzila mnostwo czasu.
Gumowy wąż idący w miskę oleju to odpływ oleju z turbo.
Jeszcze Cię Wskrzeszę !!!
A gdzie dokladnie jest ten wezyk od nagrzewnicy?edek pisze:przewód idzie z tylu glowicy i biegnie do wężyka od nagrzewnicy
I czy on przypadkiem nie konczy\rozpoczyna sie pod kolektorem z prawej (od strony pasazera) strony silnika?
Odgrzeje kotleta. Może mi ktoś wytłumaczyć gdzie podpiąć odpływ wody z turba? Od tyłu kolektora ssącego biegnie mi taki wężyk i tak jakby pasował żeby połączyć go z przewodem od turba. Ale jak to później połączyć z nagrzewnicą? Proszę o łopatologiczne opisanie co trzeba zrobić
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
podobno w tej zaślepce kol.ssaćego jest tylko przejście wody z turba do jakiś węży idących pod ssakiem. Czyli że można połączyć bezpośrednio wode z turbo z tym wężem obok ori wejscia na turbo.