TURBO SŁOWNIK

Wszystko dotyczące użytkowania, dobierania, eksploatacji turbin oraz ew.napraw

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
domino
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 2824
Rejestracja: ndz 31 sie, 2008 09:34
Lokalizacja: złotów

downpipe

W słowniku angielskie słowo DOWNPIPE jest opisane jako RURA OPADOWA. Informuję, iż słowo to fachowo nazywa się również RURĄ SPUSTOWĄ. (Pionowy odcinek orynnowania).
Załączniki
P3070010.jpg
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
wisniowyyy

Troche nie w temat ale mam pytanie. Czy zawór upustowy czyli blow off mątowany jest dopiero od jakiegoś wyzszego stopnia sprężnania czy moze być w prawie każdym turbo??

Prosze o wyrozumiałość za glupie pytania i dzieki za oświecenie :D
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

do każdego turbo w silniku z przepustnicą (w dieslach nie nada)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

hehe zdarzaja sie patenty ze do diesli montuja, ale wiekszego sensu to nie ma :D :D
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
przemekD
Stały gość
Stały gość
Posty: 414
Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 09:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Skoro temat został odgrzebany a sam go niedawno poszukiwałem spytam przy okazji jaka jest różnica pomiędzy zaworami BLOW-OFF a DUMP-WALVE ?? W przeróznych definicjach jest napisane, że zasada działania jest zbliżona, na co też wskazuje logika, ale żeby w żadnym wypadku nie mylić tych dwóch pojęć/urządzeń!!
O co zatem kurde kaman?? Pytam mądre głowy :wink:
wisniowyyy

Dzięki. Czyli do seryjnego ca18det mozna wstawić ciśnienie nie bedzie za niskie?? :?:
rtuber
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1204
Rejestracja: śr 20 lut, 2008 12:49
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

wisniowyyy pisze:Dzięki. Czyli do seryjnego ca18det mozna wstawić ciśnienie nie bedzie za niskie?? :?:
Wstawiaj i o nic się nie martw :)
Obrazek
Jeszcze Cię Wskrzeszę !!!
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

DV pracuje w obiegu zamknietym i upuszczany nadmiar powietrza trafia spowrotem za maf-a przez co nie robi sie "nieszczelnosc" w dolocie jak w przypadku bov-a.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
przemekD
Stały gość
Stały gość
Posty: 414
Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 09:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

ige pisze:DV pracuje w obiegu zamknietym i upuszczany nadmiar powietrza trafia spowrotem za maf-a przez co nie robi sie "nieszczelnosc" w dolocie jak w przypadku bov-a.
A takie buty! Teraz wszystko jasne. Dzięki za rzeczowe wyjeśnienie.
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Nurek200SX pisze:Wastegate jest to zawór montowany po gorącej stronie turbiny, który kontroluje ciśnienie doładowania. Bez zaworu wastegate turbo kręciłoby się coraz szybciej i szybciej i szybciej? aż do momentu uszkodzenia silnika lub samej turbiny.

Gdy ciśnienie w dolocie osiągnie odpowiednią wartość wastegate otwiera się i nadmiar spalin kierowany jest z powrotem do wydechu z pominięciem turbiny. Pozwala to utrzymać odpowiednie ciśnienie doładowania.

Wszystkie turbodoładowane samochody muszą posiadać wastegate. W cywilnych samochodach wastegate jest przeważnie integralną częścią turbo - jest w nie po prostu wbudowany. W samochodach po tuningu wastegate może być oddzielnym zewnętrznym urządzeniem. [/url]
(.....)

Wiem że strasznie stary temat ale jakoś tak przejrzałem z ciekawości.... :mrgreen:

Wszystko ładnie pięknie co do opisu tylko... troszkę ten cytat okłamuje nieświadomych przyszłych turbokillerów :roll: (i nie to że się czepiam i robię komuś na złość, bo na tym mi naprawdę nie zależy...)

Opis wastegate jest poprawny jak najbardziej.. Kłamie tylko jedno wydaje mi się bardzo istotne zdanie " Wszystkie turbodoładowane samochody muszą posiadać wastegate."

Jest to nie prawda bo są jeszcze przecież turbiny "ze zmienną geometrią kierownicy" w skrócie VTG... (błędnie nazywane turbinami ze zmienną geometrią łopatek) są one co prawda zazwyczaj montowane w silnikach TDI ze względu na niższą temperaturę spalin ale.. np porsche zastosowało to też w swoim benzyniaczku :mrgreen:

Zasada działania jest trochę bardziej skomplikowana niż w przypadku wastegate ale dzięki VTG nie odczuwamy tak bardzo turbodziury, i poprawia się nam znacznie moment obrotowy w dolnym ich zakresie :)

Na zdjęciu poniżej widać pomalowane na niebiesko te kierownice (czy jak to się tam nazywa) spalin które zmieniając swoje położenie względem łopatek turbiny sterują kontem padania na nie spalin... dzięki temu mamy wpływ na działanie turbiny i możemy ją okiełznać :p i nie dopuścić do zbyt wysokich jej obrotów..
Na pewno ktoś opisał by to lepiej ale i tak polecam obejrzeć to "http://www.youtube.com/watch?v=KgVrpiFf ... r_embedded" i będzie wszystko każdemu wiadomo... :D
Załączniki
VTG2.JPG
Ostatnio zmieniony sob 20 sie, 2011 17:15 przez Bast, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Nurek200SX
Stały gość
Stały gość
Posty: 358
Rejestracja: ndz 04 cze, 2006 19:43
Lokalizacja: Szczecin

BAST informacje te skopiowałem z jakiegoś tam turbodoładowanego forum zanim Chrystus przyszedł na świat.
...:::200SX S13:::...

Nie sztuką jest mieć nowego 200SX-a, sztuką jest wsadzić całe serce w starego, by wyglądał jak nowy ;D
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

VTG powstało już ponad 20 lat temu, ale ok... Przecież ja nic nie mówię... tylko tak poprawiłem żeby nikt później nie mówił że nasze forum wprowadziło go w błąd... :wink:
Awatar użytkownika
motodd
Stały gość
Stały gość
Posty: 277
Rejestracja: ndz 16 paź, 2011 08:22
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Hej . Nie napisze, ale dołącze coś mam nadzieje przydatnego:


podstawy
więcej niż podstawy :)

Pozdro
Ostatnio zmieniony sob 24 mar, 2012 11:14 przez motodd, łącznie zmieniany 1 raz.
S12
S12
Toyota Chaser JZX100
Nissan Stagea
Nissan Laurel
Ryu
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 2
Rejestracja: ndz 20 mar, 2016 17:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Zauważyłem iż macie strasznie ubogi słownik a wiele osób zapewne chciało by się dowiedzieć co oznaczają poniektóre określenia / skróty.
Np. ja nie lubię być zaskoczony jakimś pytaniem w mojej ulubionej dziedzinie i lubię znać jego definicje.

Sugeruje by wszystkie posty z tego wątku zebrać (ew poprawić) i stworzyć słownik podstaw.
A następnie umieścić go w bardziej widocznym miejscu na forum.

Zanim trafiłem na ten temat sam stworzyłem folder z notatkami na dane skróty, których nie rozumiałem oto one.

Proszę o ewentualne poprawy, gdyż jak dobrze wiemy na internecie panują różne teorie.


AFR - Air-Fuel Ratio - skład mieszanki
AFR jest to wskaźnik który mówi jaką mamy mieszankę powietrzno-paliwową.
Wyniki możemy podzielić na trzy opcje: uboga(powyżej 14,7:1), stechiometryczna(~14,7:1), bogata(poniżej 14,7:1).
Czyli jest to stosunek masy powietrza do masy paliwa(benzyny).
Naszym celem jest uzyskać mieszankę bliską stechiometrycznej w całym przedziale obrotów i obciążeniu.
Dążymy do tego gdyż: mieszanka uboga powoduje wzrost temperatury spalania (silnik bardziej się grzeje) natomiast na mieszance bogatej tracimy na ekonomiczności (więcej tracimy paliwa niż spalamy).
Ponadto gazy spalinowe są bardziej szkodliwe dla środowiska gdy spalanie nie odbywa się we właściwym stosunku powietrza do paliwa.

AFR potrzebuje informacji, które uzyskuje od sondy lambda.
Wyróżniamy ogólnie dwa rodzaje sond: szerokopasmową i wąskopasmową.

Sonda wąskopasmowa jest stosowana w większości aut i pozwala tylko na określenie czy mieszanka jest bogata czy uboga, nie podając dokładnych wartości.

Dlatego też do wysterowania pracy silnika (wyznaczenia odpowiedniej mapy paliwowej) stosuje się sondę szerokopasmową.
Ma ona tą zaletę, że odczytuje dokładne wartości w szerokim zakresie.
Podłączony do niej wskaźnik AFR wskazuje dokładnie (do 0,1) masę powietrza w stosunku do paliwa. Sugeruje się wmontowanie szerokopasmówki w miejsce wąskopasmówki.
Wynika to stąd, że sondę łatwo uszkodzić wysoką temperaturą.

EGT wskaźnik oparty na czujniku temperatury, który pokazuje nam jaka jest temperatura gazów wylotowych.
Powinien on być montowany w najgorętszym miejscu (kolektor wydechowy) w celu uzyskania jak najwyższej wartości temperatury.
Jego celem jest uchronienie silnika przed zbyt wysoką temperaturą, a właściwie przed „stopieniem się” elementów silnika (np. uszczelnień).

System podtrzymywania ciśnienia doładowania (ALS = Anti-Lag system, Misfiring System) – jest to system używany w turbodoładowanych silnikach w celu zminimalizowania efektu turbodziury.
Jego zasada działania opiera się na przepuszczeniu mieszanki powietrza i benzyny do przewodu wydechowego znajdującego się za silnikiem, ale przed turbosprężarką.
Mieszanka ta, zapala się pod wpływem ciepła w kanale, co powoduje podtrzymanie obrotów turbosprężarki w chwili gdy silnik nie dostarcza wystarczającej ilości spalin.

ASO- Autoryzowana Stacja Obsługi

AT - Automatic Transmission - skrzynia biegów automatyczna

BHP - Base Horse Power - moc na silniku

Boost - doładowanie

CA (ciekawostka The engine was called the "CA" series for Clean Air, due to the installation of Nissan emission reducing technology, called NAPS-X.)

CAI - Cold Air Intake - zimny dolot

SR20DET :
SR - Engine Code Name
20 - 2.0 Liter Displacement
D - Dual Overhead Camshaft
E - Electronic Fuel Injection
T - Turbocharged

DV - Damp Valve - zawór upustowy recyrkulacyjny

EBC - Electronic Boost Controller - elektroniczny kontrol doładowania, sterujący nim za pomocą solenoidu

ECCS: Electronic Concentrated Engine Control, to jest mechanizm zajmujący się sterowaniem silnikiem. Został przygotowany poprzez japońskiego producenta samochodów marki Nissan.
Do zadań elektronicznego układu należały takie działania jak przygotowywanie składu mieszanki palnej, odłączanie dopływu paliwa, sterowanie kątem wyprzedzenia zapłonu, sterowanie prędkością obrotową biegu jałowego a również kontrola procesu recyrkulacji spalin.
W trakcie tworzenia mechanizmu ECCS spółka Nissan wzięła za przykład mechanizm wtrysku paliwa L-Jetronic przygotowany poprzez Boscha.

Sterownik silnika (ang. ECU – Engine Control Unit lub ECM – Engine Control Module) – urządzenie elektroniczne zarządzające pracą silnika spalinowego.

ET - Einpresstiefe (niem.) = Offset (ang.) - głębokość osadzenia felgi

Flansza - kołnierz

Flat Shift (pozwala zmieniać biegi z gazem w podłodze utrzymując obroty na zadanym wcześniej poziomie)

FMIC (ang. Front Mounted Intercooler) - skrót odnosi się do intercoolerów umieszczonych z przodu samochodu.

Hardware - osprzęt komputerowy

IAT - Intake Air Temperature - czujnik temperatury powietrza zasysanego

IC - Intercooler to chłodnica powietrza, które ze sprężarki ma trafić do cylindra.
Celem jego stosowania jest zwiększenie wydajności silnika poprzez schłodzenie powietrza.

Intake Manifold Temperature - Temperatura kolektora dolotowego

LSD - Limited Slip Differential - dyferencjał o ograniczonym poślizgu (zwiększonym tarciu wewnętrznym)

MAF Sensor (z ang. Mass Air Flow sensor - Czujnik przepływu masy powietrza) to przeplywomierz, ktory liczy objetosc powietrza na podstawie roznicy temperatur.
Tzn. w przeplywomierzu sa zawsze dwie spirale, oddalone od siebie o kilka milimetrów.
Obie spirale mierza temperature przeplywajacego powietrza, z tym, ze najpierw pierwsza sie ochladza, a kilka milisekund pozniej druga.
Na podstawie tego przesuniecia wykresow temperatury i przekroju kanalu komputer oblicza ile litrow powietrza na sekunde przeplywa przez MAF.
W ten sposob dobiera ilosc wtryskiwanej benzyny.
Niestety jest to oblozone bledem. Zanim masa zmierzonego powietrza dostanie sie do cylindra przeplywa droge ponad metr (od MAFa do cylindra).
Przepłynięcie tego metra trwa kilka dziesiatych sekundy.
A wiec w momencie wtrysku paliwa juz jest "nieaktualne".
W ciagu tego czasu warunki pracy silnika moga sie przeciez zmienic...

MAP Sensor (z ang. manifold absolute pressure sensor - czyli czujnik ciśnienia absolutnego) - czujnik podcisnienia bezwzglednego jest umieszczany przewaznie na kolektorze dolotowym i mierzy podcisnienie panujace w ukladzie dolotowym.
Ponieważ pomiar wykonywany jest tuz przed cylindrami (okolo 20-30 cm) jest on o wiele dokladniejszy i bardziej aktualny dla pracy silnika.
Ale zasada informacji jest podobna w obu przypadkach...
Tutaj tez na podstawie podcisnienia komputer oblicza ilosc powietrza (w litrach) znajdujacego sie w ukladzie dolotowym.
MAP daje aktualniejsze dane dla kompa i pozwala na lepsze i dynamiczniejsze sterowanie wtryskiem (momentem, dlugoscia, dawka).

Ze wzgledu na pary olejowe i czastki stale, ktore przepuszcza filtr powietrza w ukladzie dolotowym zbiera sie tlusty pyl (w ekstremalnych warunkach maź).
Dlatego rowniez czujnik MAP nalezy przeczyscic benzyna by podawal szybkie i dokladne informacje dla komputera.

MAF i MAP stosowane sa zarowno w silnikach benzynowych i dieslach.

MBC - Manual Boost Controller - manualny kontroler doładowania, regulowany śrubką.

MSD - regulator, wzmacniacz zapłonu = to elektroniczny regulator zapłonu dzięki któremu można zwiększyc moc silnika.
Umożliwi lepszy rozruch, lepsze wkręcanie się na obroty i ekonomię, lepszą kontrole nad turbo, lepsze wysterowanie silnika.

np.
Urządzenie wzmacnia iskrę ze standardowych 15.000v do ok 45.000v.
Dzięki takiej iskrze możliwe jest ustawienie większej przerwy na świecy i generowanie większej mocy. Urządzenie szczególnie polecane przy wysilonych silnikach NA, silnikach doładowanych, gdzie standardowa iskra jest często zdmuchiwana, oraz samochodach zasilanych LPG.
Oprócz podstawowej funkcji - wzmacniania zapłonu - powoduje wydłużenie czasu występowania iskry. Iskra występuje przez 20 stopni.
Bez względu czy używasz samochodu do wyścigów, rajdów czy używasz go w normalnych warunkach występowanie potężnej zwielokrotnionej iskry dzięki MSD 6A zapewnia lepsze dopalanie mieszanki. Korzyści, jakie można z tego powodu uzyskać to krótsze czasy, ułatwiony rozruch samochodu, zmniejszenie spalania, większa kultura pracy silnika, zwiększenie mocy.

OBD (On Board Diagnostic)
Prowadzi diagnostykę, kontroluje działanie elementów i podzespołów odpowiedzialnych za emisję spalin, a pojawiające się usterki są rozpoznawane i zapisywane w pamięci jako błędy i sygnalizowane w odpowiedni sposób np. za pośrednictwem lampki kontrolnej MIL ( Mulfunction Indicator Light).
Rosnące wymagania w zakresie ochrony środowiska wymusiły opracowanie nowej generacji systemu OBD. Tak powstał OBD II

RPM Switch (włączanie rożnych urządzeń w zależności od obrotów na przykład VTEC-a w Hondach)

RPM Window Switch (podobnie ja wyżej, ale ma zadanie nie tylko włączyć lecz także wyłączyć urządzenie przy określonych obrotach bardzo przydatne przy instalacjach podtlenku azotu )

Setup - ustawienia

Shift light - czyli kontrolka, zapalająca się po przekroczeniu pewnej - ustawionej - wartości obrotów silnika.

SMIC z ang. "Side Mounted Intercooler", układ będący tak naprawdę wymuszonym ze względu na brak większej ilości miejsca.
Stosowany np. w samochodach z silnikami wysokoprężnymi, gdzie powierzchnia intercoolera nie musi być duża. Umieszczony jest on w zderzaku przy prawym, bądź lewym nadkolu.

Sequential Manual Transmission w skrócie SMT, jest to sekwencyjna ręczna skrzynia biegów umożliwiająca zmianę biegów bez wciskania sprzęgła.
System SMT automatycznie włącza sprzęgło podczas zmiany biegów, dzięki specjalnym siłownikom. SMT stosowany jest np. w bolidach Formuły 1.

Soft - system operacyjny

Software - oprogramowanie

Stage - etap, poziom

TMIC (ang. Top Mounted Intercooler) - montowany nad silnikiem.

TQ - Torque - moment obrotowy

Uppipe- pierwszy element układu wydechowego- przelotowy

V-Mount - dotyczy układów, gdzie zamontowany intercooler wraz z chłodnicą płynu tworzą z profilu kształt litery "V" obróconej o 90o. Chłodnica płynu w tym wypadku jest niemal w pozycji poziomej, a intercooler w pozycji pionowej pochylony do przodu.

V-Mount IC - używany jest najczęściej w samochodach przeznaczonych do driftingu.
Podczas jazdy w poślizgu i tak nie otrzymuje tyle powietrza co podczas jazdy na wprost, więc przy odpowiednich kanałach w zderzaku, możliwe jest osiągnięcie wystarczającego przepływu przy ułożeniu typu V-Mount.
Często potrzebne są również otwory w masce, aby struga powietrza przepływającego przez IC w nieco nietypowym kierunku znalazła swoje ujście. W niektórych przypadkach można się ratować podniesioną minimalnie maską od strony szyby.
Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest "świeże" powietrze zarówno dla intercoolera jak i chłodnicy płynu.
Nie jest ona przez niego przysłonięta co sprzyja utrzymywaniu niskiej temperatury płynu chłodniczego. Co więcej, intercooler nie jest narażony na bezpośredni kontakt z podłożem, a to w przypadku driftingu i innych kontaktowych sportów motorowych ma niemałe znaczenie.

WG - Waste Gate - zawór regulujący dopływ spalin do turbiny

WHP - Wheel Horse Power - moc na kołach - zwykle o 20% mniejsza od BHP



Dodatkowo jeszcze o kompach (proszę o analizę i poprawki)

Stand Alone (SA) - podobno takie komputery stosuje się w sytuacjach gdzie silnik jest tak zmodyfikowany że na seryjnym komputerze nie odpala lub skończyły się możliwości seryjnego kompa - np zakres mapy paliwa w obrotach.
EMU jest zaawansowanym technologicznie, uniwersalnym komputerem typu Stand Alone, sterującym pracą silników o zapłonie iskrowy.
Kontroluje on wszelkie aspekty działania silnika, oraz zapewnia procedury awaryjne w przypadku uszkodzenia lub niepoprawnej pracy czujników.
Podobno problemy są na wolnych obrotach lub totalnym zalewaniem auta paliwem

Piggy-back - służy do modyfikacji oryginalnych map wtrysku i zapłonu ?
Digital ECU Tuner 3 to podobno jego nowsza wersja

Remap seryjnego ECU - czyli ingerencja w modyfikacje oryginalnego komputera ?
Podobno najtrudniejsza modyfikacja z powyższych

A to podsumowanie znalazłem na Racingforum :
Napiszę jeszcze raz i nie jest to mój wymysł, ani nic co zostało wyczytane na jakiejś tam stronie internetowej.
Uszeregowane od tego co daje najmniejsze możliwości do tego co daje największe możliwości (i hp tez):

1 Piggy back- nadaje się do małych przeróbek
2 Remap ECU- jest dobrym ekologicznym rozwiązaniem ale wystarcza do małych i nieco mniej niż średnich rozwiązań.
3- DŁUGO, BARDZO DŁUGO NIC
50- Jeszcze nic....
75- wciąż nic...
100 Standalone- nadaje się do wszelakich rozwiązań, od małych modów poprzez bardzo skomplikowane instalacje wielozakresowe (np połączenie zarządzania silnikiem, z jednoczesnym mapowaniem wtrysku wody, shiftligtem, flatshiftem, ALS i kilkoma innymi pomniejszymi funkcjami).





A tych skrótów nadal nie rozumiem i nie wiele znajduje na ich temat :/

a/r to wymiar / srednica ???
trim ???
przepustowości muszli ???
kanal na slimaku ???
frontpipy ???
CAS ???
Brake Specific Fuel Consumption (BSFC) ???
mocny dół ???
Awatar użytkownika
MEFisto087
Redaktor
Redaktor
Posty: 4107
Rejestracja: pt 08 paź, 2010 12:29
Lokalizacja: WM_____

A/R (Area/Radius) - dzisiaj nie mam czasu tłumaczyć https://www.turbobygarrett.com/turbobyg ... ing_sizing

trim - rozmiar

przepustowości muszli ??? kanal na slimaku ??? też w tamtym artykule

front pipe - przednia część wydechu, często między dp a katalizatorem

cas (crank angle sensor) czujnik położenia wałka

Brake specific fuel consumption - brak czasu dzisiaj na tłumaczenie
https://en.wikipedia.org/wiki/Brake_spe ... onsumption

mocny dół - 2 opcje: silnik produkuje dużo Nm na niskich obrotach co za tym idzie mówi się że ma mocny dół, idzie od dołu (niespełnione marzenie posiadaczy mocno doładowanych mało litrażówek w tym moje :( )
albo ma mocny dół w odniesieniu do samej konstrukcji silnika - czyli seryjny blok, tłoki, korby i wał są w stanie bezawaryjnie pracować po znaczącym podniesieniu mocy względem serii (w brew pozorom ca ;) Japończycy w latach 80/90 i w tej chwili Nowa Zelandia i Australia potrafią na niezakutych jednostkach posiadać bezawaryjne set upy po 300-340hp czyli 2x tyle co seria)
Sucz 200sx S13
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
Obrazek
"If it isn’t broken, don’t fix it"
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbo”