Lakiery candy/barwienie lakierów bezbarwnych
Moderator: Moderator
Moge Ci podstawić całe auto do pomalowania
KOSMATE NISMO - topics37/s14-stock-300sx-by-kosmaty-vt12115.htm
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 6
- Rejestracja: pn 28 paź, 2013 12:43
- Lokalizacja: Polska
wowow fajnie to wygląda, masz może jakieś nowe fotki z elementami w innych kolorach?
Turbo bomb!
Na tym co widać na zdjęciu to podkład był perłowy srebrny z lekkim różem i na to czerwony "kisiel" . Podkład i bezbarwny z pigmentem taki jak w systemie lakieru mazdy. Co do producenta lakieru to nie wiem jaki ale się podpytam w mieszalni.claysman pisze:Jaki lakier był jako podstawa? Srebrny czy czerwony?
Efekt Candy wyjdzie tylko w momencie, kiedy zaczniesz barwić srebrną bazę pigmentami NIEMETALICZNYMI lakier bezbarwny. Można dać kilka końcowych warstw jakiejś perły, ale nie wszystkie, bo wyjdzie mleko, a nie głębia. Perła topiona w lakierze bezbarwnym daje mleczny połysk.
Głęboką czerwień uzyskasz barwiąc mocnym czerwonym pigmentem lakier bezbarwny.
Kwestia doboru pigmentów też nie jest obojętna....Jakiej firmy lakierów używałeś?
Nie wszystkie się nadają.
Jak myślisz czy pomalowanie na określony kolor czerwony ( bez dodatkowych efektów typu perła itd) i dodanie tego samego koloru czerwonego do bezbarwnego dał by fajny efekt głębi czy też należało by najpierw pomalować jaśniejszym czerwonym a potem do bezbarwnego dodać ciemniejszy czerwony ?
Pozdrawiam Paweł
- claysman
- Stary Wyjadacz
- Posty: 754
- Rejestracja: pn 09 sty, 2012 22:19
- Lokalizacja: Ujście k/Piły
- Kontakt:
Odpowiem ogółem. Jeśli chcecie cokolwiek polakierować, czy mają to być dekle zaworów, czy całe auta, napiszcie do mnie PW:)
Napewno na każdą wiadomość odpiszę i się jakoś dogadamy.
Paweł: Zasada jest taka, żeby nie barwić kolorem koloru- czyli jeśli masz podstawe czerwoną, to nie barw jej na czerwono, bo nic z tego nie wyjdzie;) Nawet podstawowe lakiery trójwarstwowe mają w założeniu barwienie jasnego koloru ciemnym, lub na odwrót. Na przykład auto Binia (fioletowe s13) w trójwarstwówce było lakierowanie bardzo ciemnym fioletem, który następnie barwiony był bardzo wyrazistym różem w odpowiedniej proporcji;)
Co do głębokiego czerwonego, polakieruj podstawę srebrem, i barw ostrą czerwienią na około 5-10 warstw. Ja zazwyczaj daje od 1 do 10% pigmentu na 100ml lakieru bezbarwnego.
Im mniej dasz pigmentu, tym dłużej będziesz go barwił, ale też tym lepszy osiągniesz efekt głębi.
No i oczywiście im więcej warstw, tym grubsza polakierowana powierzchnia i...większy koszt lakierowania;)
Napewno na każdą wiadomość odpiszę i się jakoś dogadamy.
Paweł: Zasada jest taka, żeby nie barwić kolorem koloru- czyli jeśli masz podstawe czerwoną, to nie barw jej na czerwono, bo nic z tego nie wyjdzie;) Nawet podstawowe lakiery trójwarstwowe mają w założeniu barwienie jasnego koloru ciemnym, lub na odwrót. Na przykład auto Binia (fioletowe s13) w trójwarstwówce było lakierowanie bardzo ciemnym fioletem, który następnie barwiony był bardzo wyrazistym różem w odpowiedniej proporcji;)
Co do głębokiego czerwonego, polakieruj podstawę srebrem, i barw ostrą czerwienią na około 5-10 warstw. Ja zazwyczaj daje od 1 do 10% pigmentu na 100ml lakieru bezbarwnego.
Im mniej dasz pigmentu, tym dłużej będziesz go barwił, ale też tym lepszy osiągniesz efekt głębi.
No i oczywiście im więcej warstw, tym grubsza polakierowana powierzchnia i...większy koszt lakierowania;)
Wielkie dzięki za pomoc . Popróbuję w tygodniu.
Witam,
Tak to wygląda w innym świetle.
Tak to wygląda w innym świetle.
Barwienie bezbarwnego to swietna sprawa i na fajny wpadłeś pomysł tylko ma to swoje wady i zalety jeśli chodzi o lakierowanie całych pojazdów. według technologii każego producenta każdy lakier ma określoną ilość warstw( jeden ma zalecane 2-3 warstwy) inne zaś 1,5 warstwy. Nie chodzi o to żeby sie tu wymądrzać czy też podważać czyjes zdania ale można to zrobić również w inny sposób niż barwienie bezbarwnego, bo w przypadku polerowania lakieru z powodu np porysowania, trzeba lakier zmatować a następnie wypolerować co sprawia scieranie się poszczególnych warstw, z czym lakier może się pomału rozjaśniać i powstanhą różnice odcieni. Kombinowałem w tym kierunku kilka dobrych miesięcy bo jako kolorysta lakierów samochodowych miałem na to czas pracując 8h dziennie i wpadłem na to jak robić fajne kolory z głębią czy też bez przy lakierowaniu bezbarwnym na 1,5 warstwy;) złączam też efekt prac poniżej. Pozdrawiam
https://picasaweb.google.com/darek8955/ ... 1799438242
https://picasaweb.google.com/darek8955/ ... 5437179906
https://picasaweb.google.com/darek8955/ ... 1799438242
https://picasaweb.google.com/darek8955/ ... 5437179906
Ostatnio zmieniony sob 09 lis, 2013 00:44 przez darek8955, łącznie zmieniany 1 raz.
darek8955, zdradzisz jak zrobiłeś taki kolorek?
Poszukuję...
Saqu, Wybacz za długo nad tym wszystkim pracowałem. Lakierowanie z takim efektem u mnie jak najbardziej ale sekretu nie zdradze
Całe auto zrobione jest materiałami z firmy Glasurit.
Mam nadzieję, że niedługo uda mi się pochwalić na żywo na zlocie efektami swojej pracy
Mam nadzieję, że niedługo uda mi się pochwalić na żywo na zlocie efektami swojej pracy
- claysman
- Stary Wyjadacz
- Posty: 754
- Rejestracja: pn 09 sty, 2012 22:19
- Lokalizacja: Ujście k/Piły
- Kontakt:
No ok.
Pierwsze elementy dzisiaj prawdopodobnie będą wysłane do Andiego.
Efekt widać mniej więcej na zdjęciach, ale jak to bywa z takimi kolorami, w rzeczywistości wygląda miliard razy lepiej i mi osobiście urywa dupsko;p
Pozostaje czekać na zdjęcie złożonego silnika od Andiego;)
Pierwsze elementy dzisiaj prawdopodobnie będą wysłane do Andiego.
Efekt widać mniej więcej na zdjęciach, ale jak to bywa z takimi kolorami, w rzeczywistości wygląda miliard razy lepiej i mi osobiście urywa dupsko;p
Pozostaje czekać na zdjęcie złożonego silnika od Andiego;)