Budowanie ukladu wydechowego od poczatku

kolektory wydechowe, tłumiki, downpipe, itp.

Moderator: Moderator

Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Panowie a jakie są gumy na wieszakach, wiem że takie ala elipsa i 2 dziury czyli z allegro podejdą, sprawa nr2 jak z mocowaniem przy (de)kacie?
Obrazek

spawarka i "flexa" jest kanał też, może do tego przewód elastyczny + nowe gumki na wieszak :D
Rice is nice
Obrazek
Jedi
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 18
Rejestracja: pt 29 maja, 2009 22:44

jezeli masz wszystkie pozostale wieszaki w uzyciu i łacznik elastyczny na wydechu przed (de)katem, to mozesz pominac to mocowanie bez problemu.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

już sobie poradziłem,wleciało to:
Obrazek stara kontra zamiennik:Obrazek
a tu już na miejscu
Obrazek
wieszak przy decacie jest drut stajl ale działa znakomicie, turboelbow i downpipe stanowią jedną całość
trzeba dorobić mniej restrykcyjny silencer bo bez jest hardcore :mrgreen:


Obrazek
:twisted:
Rice is nice
Obrazek
Reggi
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 10
Rejestracja: wt 19 lut, 2008 19:46
Lokalizacja: Kraków

przegladam temat i mimo iz minął miesiac od odpowiedzi, musze dopisac ze 2tys za takie (hmm no profesjonalnie to niewyglada) to troche duzo, ja u siebie robie z kolanek spawam tigiem i spokojnie pojedynczy wydech za 1600zl jestem w stanie zrobic (wiadomo ze jak by mi przyszlo klasc 5spawów na jednym zagiecu do tego pół dnia szlifowania to i za 3tys bym sie niepodjął, ale czasami niewarto oszczedzać na kolana i spawy, niechce być zlym prorokiem ale o ile ten wydech cos tam wytrzyma to kolektor zrobiony tą metodą wytrzyma tydzien)

tutaj pare fotek jak to u mnie wychodzi:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony pn 07 wrz, 2009 17:51 przez Reggi, łącznie zmieniany 2 razy.
gh
Stały gość
Stały gość
Posty: 414
Rejestracja: pt 16 sty, 2009 16:54
Lokalizacja: 3miasto

Ja mam wydech 2,5'' mam tylko jedno kolano z długim łukiem przy turbo, a dalej mam też nacinany, ale powiem szczerze, że mam dużo bardziej łagodny łuk -1szt. niż kolega. Ogólnie mam prosta rurę przez cala budę i tylko przy wózku mam zrobione gięcie (jedno gięcie -3nacięcia, długość łuku około 20cm) wyszło całkiem si! na końcu mam tłumik ala Apexi N1 - ale nie polecam go.
Mi to wyszło dosyć tani bo mam dostęp do rur i kolan kwasowych, aluminiowych za free.

A co do hurtowni, to w Gdyni masz na terenie Dalmoru hurtownie stali nierdzewnej maja tam wszystkie rury i kształtki potrzebne żeby zmontować wydech. Przykładowo kolanko 50mm tam kosztowało chyba 14zł jakoś tak. w Rębiechowie przy ulicy masz zakład spawalniczy, tam ci pospawają i wytną laserowo każda flanszę. Jak dasz materiał to wycięcie będzie cie kosztowało koło 15zł- za powiedzmy flanszę do turbo. zespawanie dookoła rury 2,5''-łączenie to 30zł
Ostatnio zmieniony sob 03 paź, 2009 22:17 przez gh, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Witam, trochę minęło od ostatniego postu, ale odświeżę temat. trochę ciekawi mnie jak jest z tymi wydechami, seryjnie wydech był przygotowany na jakiś tam przepływ spalin i do tego była dobrana sonda itp., teraz jak wydech jest przelotowy i nie ma takiego ciśnienia jak na oryginalnym itp... to nie trzeba tego wszystkiego czasem wystroić???
pozdro
Poszukuję...
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Sonda reaguje na obecność tlenu - różnice w przepływie jej nie ruszają (w rozsądnych granicach).

Optymalny pod względem wydajności wydech do turbo to kawał prostej rury o średnicy wew. odpowiadającej średnicy wirnika - tej mniejszej, czyli exducera - lub inaczej, takiej jak średnica kanału głównego w muszli gorącej - wylot tak żeby tworzyło się podciśnienie, czyli skierowany poziomo w tył.

Wydech seryjny był optymalizowany pod wyciszenie, katalizę i przebieg momentu.

Optymalny na ulicę jest z osobnym, szczelnym kanałem WG, średnicą wew. rury jak wyżej, do tego dwa porządne tłumiki przelotowe (z jednym też źle nie jest - zależy jakie wymagania co do głośności).

Sama wymiana wydechu krytycznie strojenia nie wymaga, choć potrafi dość szybko zabić T25 (turbo pracuje na różnicy ciśnień, jak się ulży na wyjściu to dostaje speeda) - ale strojąc zawsze można uzyskać więcej i to zauważalnie.
Ostatnio zmieniony wt 10 maja, 2011 22:26 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

a ma ktoś wykres jak z mocą i momentem po zmianie tłumika na przelot? :) Bo ciekawi mnie jak by to się mogło zmienić.

Ostatnio w tv pokazywali subaru impreze wrx. to jak w serii miała 220km czy jakoś tak to po zmianie filtra na wkładke K&N i zmianie tłumika na przelocik i pojechał na hamowanie to mu wyszło 207km czy jakoś tak, dlatego tak zaciekawiłem się czy czasem nie trzeba by tego wystroić ;)

Ps. proszę nie krzyczeć na mnie ;) to taka ciekawość z mojej strony... :P
Poszukuję...
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nissan to nie subaru.

Rzadko kto jedzie na hamownie tylko po zmianie jednej rzeczy.

Powiem tak, jak odetkasz seryjny wydech lub zmieniasz na 2,5" przelot to turbo więcej dmucha wiec automatycznie masz przyrost momentu w górnych partiach obrotów.
Poza tym się czuję że jest lepiej a nie gorzej.

Strojenie to dobra rzecz i można stroić furkę nawet przy zmianie paliwa z 95 na 98 tylko po co przy takich drobnostkach ?
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

U mnie dawnej s13stce po wywaleniu katalizatora i wstawieniu ostatniego tłumika O ło takiego bez strojenia przy ładowaniu 0.8bara wypluło 209,5hp na t28 z mbc
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

wiem że subaru to nie nissan itp. dopiero wchodzę w świat turbo i po prostu tak z ciekawości pytam, a przytoczyłem taki przykład bo ostatnio to widziałem.

No ale dzięki za odpowiedzi :)
Poszukuję...
Awatar użytkownika
matthew
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: sob 11 kwie, 2009 08:53
Lokalizacja: Tczew

Jest plan, zeby przez zime zbudowac wydech do mojego nissana. W tej chwili jest t28 z seria tylko koncowa pucha zmieniona. Ma wyleciec kat i calosc byc na 2,3 cala z 2 przelotowymi tlumikami, ktore rowniez beda zbudowane. Teraz tylko sa pytania. Czy srednice w tlumikach tez powinny byc na 2,3 cala? Jak to sie ma do przeplywu spalin? Jakiej wielkosci zrobic tlumiki? W innych tematach sa rozne wersje przedstawione. Docelowo ma sie z tym jezdzic na co dzien i bez potrzeby przedawkowania tabletek przeciwbolowych.
Awatar użytkownika
matthew
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: sob 11 kwie, 2009 08:53
Lokalizacja: Tczew

Z tego co wyczytałem im większa pucha tym powinno być 'ciszej'. Odnośnie spalin, to czy przez całą długość robić tą samą średnicę, czy gdzieś powinna być większa lub mniejsza? Może jakieś uwagi co i jak zastosować lub jakich błędów się wystrzegać?
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Najlepiej jedna średnica, nie mniej niż 2,5" wszędzie, dobre tłumiki i przewód elastyczny.
z wieszaków wykorzystaj każde mocowanie seryjne, a nie jak niektórzy wieszają tylko na tyle i wisi na DP
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
Dasiek
Redaktor
Redaktor
Posty: 957
Rejestracja: czw 19 mar, 2009 21:38
Lokalizacja: Kraków

matthew pisze:Z tego co wyczytałem im większa pucha tym powinno być 'ciszej'. (...)
Im większa objętość tłumika, tym "bardziej wycisza".
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ wydechowy”