Strona 1 z 4

Budowanie ukladu wydechowego od poczatku

: pn 04 maja, 2009 00:39
autor: I.T
Witam,

Zastanawia mnie temat budowy wydechu - custom. Tylko teraz pytanie o dostepnosc materialow na budowe wydechu. Flansze, rury, tlumiki - jak wyglada sprawa z kolektorem?

Czy ktos wie lub ma jakies miary na sklep/hurtownie gdzie mozna nabyc wszystko potrzebne do budowy wydechu 3" ?

Z gory dzieki

: pn 04 maja, 2009 08:14
autor: krzaq4
witam,
przerabiałem ten temat ostatnio i niestety nie jest łatwo..skąd jesteś?na opolszczyźnie da się dostać materiały,ale same rury flansze itd to nie wszystko..Potrzebne jest zaplecze-giętarka do rur, jakiś magik od drutu i palnika albo od tig'a. Najgorszy temat to kolektor wydechowy, pytanie tylko po co spawać go samemu?Masz zamiar rozwiercać kanały wydechowe?jeśli nie to taki "baran" np. taki od ODINN'a w zupełności wystarczy.

: pn 04 maja, 2009 08:45
autor: Tomek89
temat na topie 8)

Ja muszę mojego chinola przerobić znaczy przylepić go do podłogi, porządnie podwiesić i jakiś przewód elastyczny,( gdzie dostać nierdzewny na 3"?allegro ?) z tira chyba włożę,
i chyba z miłości do środowiska metalowy katalizator.

jeszcze coś by się nie odkręcał??

: pn 04 maja, 2009 08:46
autor: I.T
U siebie juz dawno mam wymienony wydech na pelen przelot + kolektor. Poprostu ciekawi mnie temat na pozniej zeby cos podlubac - ale musze wiedziec czy da sie cos zrobic w polsce (dostepnoc materialow) czy raczej trudno z nimi. O zaplecze to wiem ze troszke sprzetu jest potrzebne : )

: pn 04 maja, 2009 17:22
autor: Ban0ff
Sprawa kolektora nie jest prosta, chinol napewno wyjdzie taniej, na serii nie przejdzie?
Co do reszty ukladu, kupujesz pare kolanek i prosta rure 3", jak masz mig'a to mozesz sam kwasa pospawac, kupujesz odpowiedni drut i argon, spawalem sobie sam dolot i wydech i jest ok. Gietarki raczej nie trzeba, wystarczy dobrze dociac kolanko.
Flansze wytna laserowo, scooter nawet takie oferowal...

: pn 04 maja, 2009 17:33
autor: Matt Castillo
a jak włoży się przelot to będzie na niedłubanym silniku ziało ogniem z rury??
i jak jest wtedy z głośnością w środku auta

: pn 04 maja, 2009 18:22
autor: roball
Ja mam już skompletowany wydech (oprócz nierdzewki), prawdopodobnie w weekend będę spawał - żeby było ciekawie to bez giętarki i bez kolanek - za to z bardzo cienką tarczą do cięcia ;)

wydech będzie dwukanałowy,
kanał od WG będzie miał tłumik własnej roboty - konstrukcja jak w motorze, wylot pod samochód w na wysokości skrzyni (taki screaming pipe z tłumikiem)
kanał zasadniczy będzie z rury 2.5", z jednym tłumikiem na końcu

DP własnej konstrukcji z dwoma gniazdami na sondę lambda i odsysaniem odmy...

jak mi się spodoba taka zabawa to walnę kolektor TopMount (właściwie to SideMount) własnej konstrukcji - ale to odleglejsza przyszłość niż najbliższy weekend

[ Dodano: Pon 04 Maj, 2009 19:45 ]
Ban0ff pisze:Sprawa kolektora nie jest prosta, chinol napewno wyjdzie taniej, na serii nie przejdzie?
Co do reszty ukladu, kupujesz pare kolanek i prosta rure 3", jak masz mig'a to mozesz sam kwasa pospawac, kupujesz odpowiedni drut i argon, spawalem sobie sam dolot i wydech i jest ok. Gietarki raczej nie trzeba, wystarczy dobrze dociac kolanko.
Flansze wytna laserowo, scooter nawet takie oferowal...
Kolektor to bardzo prosta sprawa, tyle że nie baran ;)
Jeśli będę robił to skrzynkowy, o jak najmniejszej pojemności

: pn 04 maja, 2009 19:23
autor: Raptor
roball pisze: Jeśli będę robił to skrzynkowy, o jak najmniejszej pojemności
x2 :D

Świętochłowice:)

: czw 28 maja, 2009 20:50
autor: Gorol88
Witam wszystkich powiedzcie ile was wykosztowały wydechy od downpipe ??, bo w Swiętochłowicach za Katowicami w MGmotosport mi zaśpiewali za cały układ 3" z kwasu 2400zł.
Pozdrawiam

: czw 28 maja, 2009 20:56
autor: Raptor
mnie z nierdzewki 2.5" wyszedł 1700zł

: pn 01 cze, 2009 21:35
autor: Jedi
Po zrobienu przelotu, przyadaloby sie strojenie. Uklad wydechowych rzezbi sie calkiem dlugo (zalezy jak sie staramy) najwazniejsze sa flansze i element elastyczny wydechu, trzeba rowniez wydech poscic tak, zeby nie tarl o asfalt przy jezdzie. Do spawania nierdzewki najlepszy jest Tig, badz jak juz kolega mowil metoda spawania palnikiem, tylko do tego trzeba miec juz jakies umiejetnosci (ustawienie odpowiedniej dawki acetylenu i tlenu, podawanie drutu:) uklad wydechowy 2,5' a 3' nie powinien sie strasznie roznic cena. Podziwiam kogos, kto robi wydech bez kolanek, tylko na ostrych katach;P a spawanie kolektora wydechowego tez nie jest latwe;) najdluzej zajmuje konstrukcja, zeby odpowiednio ustawic sprezarke i ominac kilka badziewi, ktore przeszkadzaja nam w wyspawaniu pieknego baranka. Najlepiej byloby, gdyby kolektor mial kanaly wylotowe rownoodleglosciowe. Po spawaniu kolektora wydechowego, nie liczylbym na to, ze zalozymy nowa uszczelke pod kolektor i pod sprezarke, zeby uklad byl szczelny... pasta do wydechu rowniez odpada, bo po podgrzaniu osiaga twardosc kamienia, a jak odpadnie kawalek, to Boze chron sprezake;) niestety przy spawaniu Tigiem i Palnikiem dysponujemy temperatura okolo 3 tys. stopni Celsjusza, wiec flansze napewno sie powyginaja. Takze po spawaniu, sugeruje planowanie i dopiero mozna wszystko skladac elegancko:] Spawanie jest fajne, ale trzeba miec duzo cierpliwosci i niech sie nikomu nie wydaje, ze robienie ukladu wydechowego, czy dolotowego jest proste jak drut;P nie dziwie sie tunerom, ze biora calkiem spora kaske za rzeźbienie tego;) mierzenie, ciecie, pasowanie, spawanie, ciecie itd. itd...

: pn 01 cze, 2009 23:47
autor: roball
wydech robiony migomatem:

http://picasaweb.google.com/ltckra/20090509Wydech#

Kolektora nie robiłem (jeszcze) ale za to zrobiłem tłumik na WG. Wydech robiony bez kolanek - metodą gęstych nacięć i stopniowego kształtowania krzywizny, w dalszej części na ostro (ale przy dużych kątach, końcowy odcinek został taki jak był bo i rura i tłumik miały odpowiednią średnicę). Brakuje jeszcze wspawania rurki odsysającej odmę - ale już niedługo będzie.
Pracy było dużo - za mniej niż 2000zł nie podjąłbym się wykonania drugiego egzemplarza.

Co do spawania kolektora to zalety barana są mocno przesadzone - to co zyskuje na braku pulsacji to traci na większych stratach ciepła i większej pojemności. Jeżeli robić kolektor to tylko pseudo-skrzynkowy o jak najmniejszej objętości. Flanszę przy spawaniu należy przykręcić do np. starej głowicy, wtedy jej nie rzuci.

: wt 02 cze, 2009 08:41
autor: Jedi
podziwiam Cie, ze chce Ci sie tyle ciac;) jest to trudna sprawa, ale zycze powodzenia przy pracach:] co do ceny za uklad wydechowy zgodze sie, za mniej niz 2 tys. nie siadalbym do tego. Pozdrawiam!!;)

[ Dodano: Wto 02 Cze, 2009 09:44 ]
a nie martwia Cie te ostre katy, ktore zmniejszaja przeplyw spalin?? im lagodniejsze zejscie, tym lepsze oproznianie.


---------------------
nic w poście nie zmieniałem - jakiś geniusz dał przycisk "edytuj" obok "cytuj" :roll:
roball

: wt 02 cze, 2009 09:18
autor: scooter
ja też mam pełen przelot na tłumikach eltec 2,5 cala plus DP 3" i koszt to poniżej 2000.
robiony z kolanek z flanszami łączącymi itp.

wszystko nierdzewka

Cisza + agresja :twisted:

: wt 02 cze, 2009 09:51
autor: roball
Jedi pisze:podziwiam Cie, ze chce Ci sie tyle ciac;) jest to trudna sprawa, ale zycze powodzenia przy pracach:] co do ceny za uklad wydechowy zgodze sie, za mniej niz 2 tys. nie siadalbym do tego. Pozdrawiam!!;)

[ Dodano: Wto 02 Cze, 2009 09:44 ]
a nie martwia Cie te ostre katy, ktore zmniejszaja przeplyw spalin?? im lagodniejsze zejscie, tym lepsze oproznianie.
ostre kąty są tylko na kanale WG - turbina praktycznie nie pikuje co znaczy że opróżnianie jest skuteczne, na głównym kanale robiłem łuki - oprócz jednego pod koniec, ale tam łączenie ma bardzo szeroki kąt więc też nie ma problemu.

Najlepszą opcją do takich zabaw jest gętarka ;)