Strona 1 z 4
Budowanie ukladu wydechowego od poczatku
: pn 04 maja, 2009 00:39
autor: I.T
Witam,
Zastanawia mnie temat budowy wydechu - custom. Tylko teraz pytanie o dostepnosc materialow na budowe wydechu. Flansze, rury, tlumiki - jak wyglada sprawa z kolektorem?
Czy ktos wie lub ma jakies miary na sklep/hurtownie gdzie mozna nabyc wszystko potrzebne do budowy wydechu 3" ?
Z gory dzieki
: pn 04 maja, 2009 08:14
autor: krzaq4
witam,
przerabiałem ten temat ostatnio i niestety nie jest łatwo..skąd jesteś?na opolszczyźnie da się dostać materiały,ale same rury flansze itd to nie wszystko..Potrzebne jest zaplecze-giętarka do rur, jakiś magik od drutu i palnika albo od tig'a. Najgorszy temat to kolektor wydechowy, pytanie tylko po co spawać go samemu?Masz zamiar rozwiercać kanały wydechowe?jeśli nie to taki "baran" np. taki od ODINN'a w zupełności wystarczy.
: pn 04 maja, 2009 08:45
autor: Tomek89
temat na topie
Ja muszę mojego chinola przerobić znaczy przylepić go do podłogi, porządnie podwiesić i jakiś przewód elastyczny,( gdzie dostać nierdzewny na 3"?allegro ?) z tira chyba włożę,
i chyba z miłości do środowiska metalowy katalizator.
jeszcze coś by się nie odkręcał??
: pn 04 maja, 2009 08:46
autor: I.T
U siebie juz dawno mam wymienony wydech na pelen przelot + kolektor. Poprostu ciekawi mnie temat na pozniej zeby cos podlubac - ale musze wiedziec czy da sie cos zrobic w polsce (dostepnoc materialow) czy raczej trudno z nimi. O zaplecze to wiem ze troszke sprzetu jest potrzebne : )
: pn 04 maja, 2009 17:22
autor: Ban0ff
Sprawa kolektora nie jest prosta, chinol napewno wyjdzie taniej, na serii nie przejdzie?
Co do reszty ukladu, kupujesz pare kolanek i prosta rure 3", jak masz mig'a to mozesz sam kwasa pospawac, kupujesz odpowiedni drut i argon, spawalem sobie sam dolot i wydech i jest ok. Gietarki raczej nie trzeba, wystarczy dobrze dociac kolanko.
Flansze wytna laserowo, scooter nawet takie oferowal...
: pn 04 maja, 2009 17:33
autor: Matt Castillo
a jak włoży się przelot to będzie na niedłubanym silniku ziało ogniem z rury??
i jak jest wtedy z głośnością w środku auta
: pn 04 maja, 2009 18:22
autor: roball
Ja mam już skompletowany wydech (oprócz nierdzewki), prawdopodobnie w weekend będę spawał - żeby było ciekawie to bez giętarki i bez kolanek - za to z bardzo cienką tarczą do cięcia
wydech będzie dwukanałowy,
kanał od WG będzie miał tłumik własnej roboty - konstrukcja jak w motorze, wylot pod samochód w na wysokości skrzyni (taki screaming pipe z tłumikiem)
kanał zasadniczy będzie z rury 2.5", z jednym tłumikiem na końcu
DP własnej konstrukcji z dwoma gniazdami na sondę lambda i odsysaniem odmy...
jak mi się spodoba taka zabawa to walnę kolektor TopMount (właściwie to SideMount) własnej konstrukcji - ale to odleglejsza przyszłość niż najbliższy weekend
[ Dodano: Pon 04 Maj, 2009 19:45 ]
Ban0ff pisze:Sprawa kolektora nie jest prosta, chinol napewno wyjdzie taniej, na serii nie przejdzie?
Co do reszty ukladu, kupujesz pare kolanek i prosta rure 3", jak masz mig'a to mozesz sam kwasa pospawac, kupujesz odpowiedni drut i argon, spawalem sobie sam dolot i wydech i jest ok. Gietarki raczej nie trzeba, wystarczy dobrze dociac kolanko.
Flansze wytna laserowo, scooter nawet takie oferowal...
Kolektor to bardzo prosta sprawa, tyle że nie baran
Jeśli będę robił to skrzynkowy, o jak najmniejszej pojemności
: pn 04 maja, 2009 19:23
autor: Raptor
roball pisze:
Jeśli będę robił to skrzynkowy, o jak najmniejszej pojemności
x2
Świętochłowice:)
: czw 28 maja, 2009 20:50
autor: Gorol88
Witam wszystkich powiedzcie ile was wykosztowały wydechy od downpipe ??, bo w Swiętochłowicach za Katowicami w MGmotosport mi zaśpiewali za cały układ 3" z kwasu 2400zł.
Pozdrawiam
: czw 28 maja, 2009 20:56
autor: Raptor
mnie z nierdzewki 2.5" wyszedł 1700zł
: pn 01 cze, 2009 21:35
autor: Jedi
Po zrobienu przelotu, przyadaloby sie strojenie. Uklad wydechowych rzezbi sie calkiem dlugo (zalezy jak sie staramy) najwazniejsze sa flansze i element elastyczny wydechu, trzeba rowniez wydech poscic tak, zeby nie tarl o asfalt przy jezdzie. Do spawania nierdzewki najlepszy jest Tig, badz jak juz kolega mowil metoda spawania palnikiem, tylko do tego trzeba miec juz jakies umiejetnosci (ustawienie odpowiedniej dawki acetylenu i tlenu, podawanie drutu:) uklad wydechowy 2,5' a 3' nie powinien sie strasznie roznic cena. Podziwiam kogos, kto robi wydech bez kolanek, tylko na ostrych katach;P a spawanie kolektora wydechowego tez nie jest latwe;) najdluzej zajmuje konstrukcja, zeby odpowiednio ustawic sprezarke i ominac kilka badziewi, ktore przeszkadzaja nam w wyspawaniu pieknego baranka. Najlepiej byloby, gdyby kolektor mial kanaly wylotowe rownoodleglosciowe. Po spawaniu kolektora wydechowego, nie liczylbym na to, ze zalozymy nowa uszczelke pod kolektor i pod sprezarke, zeby uklad byl szczelny... pasta do wydechu rowniez odpada, bo po podgrzaniu osiaga twardosc kamienia, a jak odpadnie kawalek, to Boze chron sprezake;) niestety przy spawaniu Tigiem i Palnikiem dysponujemy temperatura okolo 3 tys. stopni Celsjusza, wiec flansze napewno sie powyginaja. Takze po spawaniu, sugeruje planowanie i dopiero mozna wszystko skladac elegancko:] Spawanie jest fajne, ale trzeba miec duzo cierpliwosci i niech sie nikomu nie wydaje, ze robienie ukladu wydechowego, czy dolotowego jest proste jak drut;P nie dziwie sie tunerom, ze biora calkiem spora kaske za rzeźbienie tego;) mierzenie, ciecie, pasowanie, spawanie, ciecie itd. itd...
: pn 01 cze, 2009 23:47
autor: roball
wydech robiony migomatem:
http://picasaweb.google.com/ltckra/20090509Wydech#
Kolektora nie robiłem (jeszcze) ale za to zrobiłem tłumik na WG. Wydech robiony bez kolanek - metodą gęstych nacięć i stopniowego kształtowania krzywizny, w dalszej części na ostro (ale przy dużych kątach, końcowy odcinek został taki jak był bo i rura i tłumik miały odpowiednią średnicę). Brakuje jeszcze wspawania rurki odsysającej odmę - ale już niedługo będzie.
Pracy było dużo - za mniej niż 2000zł nie podjąłbym się wykonania drugiego egzemplarza.
Co do spawania kolektora to zalety barana są mocno przesadzone - to co zyskuje na braku pulsacji to traci na większych stratach ciepła i większej pojemności. Jeżeli robić kolektor to tylko pseudo-skrzynkowy o jak najmniejszej objętości. Flanszę przy spawaniu należy przykręcić do np. starej głowicy, wtedy jej nie rzuci.
: wt 02 cze, 2009 08:41
autor: Jedi
podziwiam Cie, ze chce Ci sie tyle ciac;) jest to trudna sprawa, ale zycze powodzenia przy pracach:] co do ceny za uklad wydechowy zgodze sie, za mniej niz 2 tys. nie siadalbym do tego. Pozdrawiam!!;)
[ Dodano: Wto 02 Cze, 2009 09:44 ]
a nie martwia Cie te ostre katy, ktore zmniejszaja przeplyw spalin?? im lagodniejsze zejscie, tym lepsze oproznianie.
---------------------
nic w poście nie zmieniałem - jakiś geniusz dał przycisk "edytuj" obok "cytuj"
roball
: wt 02 cze, 2009 09:18
autor: scooter
ja też mam pełen przelot na tłumikach eltec 2,5 cala plus DP 3" i koszt to poniżej 2000.
robiony z kolanek z flanszami łączącymi itp.
wszystko nierdzewka
Cisza + agresja
: wt 02 cze, 2009 09:51
autor: roball
Jedi pisze:podziwiam Cie, ze chce Ci sie tyle ciac;) jest to trudna sprawa, ale zycze powodzenia przy pracach:] co do ceny za uklad wydechowy zgodze sie, za mniej niz 2 tys. nie siadalbym do tego. Pozdrawiam!!;)
[ Dodano: Wto 02 Cze, 2009 09:44 ]
a nie martwia Cie te ostre katy, ktore zmniejszaja przeplyw spalin?? im lagodniejsze zejscie, tym lepsze oproznianie.
ostre kąty są tylko na kanale WG - turbina praktycznie nie pikuje co znaczy że opróżnianie jest skuteczne, na głównym kanale robiłem łuki - oprócz jednego pod koniec, ale tam łączenie ma bardzo szeroki kąt więc też nie ma problemu.
Najlepszą opcją do takich zabaw jest gętarka