Strona 3 z 4

: pt 21 lis, 2014 21:22
autor: borimichal
Co do siatki to ja osobiscie ich nie stosuje w nissanie.
Najwazniejsze to przykrecic wydech do silnika badz skrzyni,wtedy obciazenia nie beda przenoszone na silnik.
Co do ilosci puszek to jak zrobisz duzy tlumik to wystarczy jeden zeby bylo cicho ;)

: ndz 30 lis, 2014 20:17
autor: matthew
Seryjnie łącznika elastycznego nie ma w s13? Przynajmniej u mnie go nie ma i przy nowym też go nie będzie. Teraz stanęło na tym, że zamiast kata też wskoczy tłumik przelotowy. W ten sposób cały wydech ma być z rury 60, z tym że na 3 tłumikach ma byc przelot 50. Dobra opcja, czy może tylko np. na jednym, czy na dwóch zrobić przelot zmniejszony do 50?

: pn 01 gru, 2014 07:48
autor: kazio
hej, z tego co wiem to rzedowki niemaja elastycznej zlaczki

: pn 01 gru, 2014 09:02
autor: borimichal
matthew dlaczego chcesz ograniczac przelot do 50 w tlumikach?
Co chcesz osiagnac,cichy wydech?

: pn 01 gru, 2014 15:23
autor: matthew
borimichal pisze:matthew dlaczego chcesz ograniczac przelot do 50 w tlumikach?
Co chcesz osiagnac,cichy wydech?
Nasłuchałem się różnych wersji, a jedna z nich, to że przy zmniejszeniu średnicy na tłumiku spaliny zostaną w jakimś stopniu sprężone co poprawi wydajność

: pn 01 gru, 2014 15:53
autor: grzesko
ale nie w silniku doładowanym. Takie rzeczy robi się w wolnossących, ale to też nie jest taka prosta sprawa że zmniejszysz średnicę i już. W Twoim przypadku to nic nie da

: pn 01 gru, 2014 17:51
autor: yahu82
Miałem przez chwilę końcowy tłumik od wolnossącego 1.8 (reszta wydechu seryjna, doładowanie też seria)
Skutkowało to stratą mocy i niemiłym, a intensywnym szumem z wydechu.
Odczucie było takie, że szum jest głośniejszy od tego co było wcześniej (tj. dziurawy seryjny tłumik końcowy)

matthew, proponowałbym wiernie odtworzyć seryjny układ wraz z końcowym z podwójnym wyjściem, powinno być optymalnie :)

: pt 05 gru, 2014 17:47
autor: matthew
grzesko pisze:ale nie w silniku doładowanym. Takie rzeczy robi się w wolnossących
Można trochę rozwinąć, żeby rozjaśnić temat?

: pt 05 gru, 2014 19:37
autor: Sykopson
matthew pisze:
grzesko pisze:ale nie w silniku doładowanym. Takie rzeczy robi się w wolnossących
Można trochę rozwinąć, żeby rozjaśnić temat?
W wolnymssaku bardzo ważne są zjawiska falowe wystepujące w wydechu, ciśnienia i różne takie pierduty. Żeby zrobić jak najbardziej optymalny układ wydechowy w N/A trzeba wszystko dobrze policzyć. Liczy się prawie wszystko, pojemność, ilość cylindrów, wzniosy zaworów itd. Do tego dobiera sie pojemność układu itd. Zresztą spójrz tutaj:

http://autokacik.pl/showflat.php?Number=276002170
(któryś tam post z góry)

Jak chcesz to podrzucę Ci nawet knowhow jak policzyć wydech, bo kiedyś miałem się za to zabrać w motocyklu ale na razie sprawa zdychła :P

Jednak jeśli masz turbo, to kompletnie Cię to nie obchodzi...
Turbosprężarka jest tak jakby sama w sobie końcem układu wydechowego i wszelkie ruły nie ruy za nią raczej przeszkadzają a nie pomagają jej w pracy. Tak więc teoretycznie najlepszy układ wydechowy do silnika T to brak układu. Mówię teoretycznie, bo pewno są jakieś jajogłowce które i tak wykminią w wydechu coś co jeszcze poprawi sprawę.

W każdym razie wszystko co za turbosprężarką, raczej służy już tylko wyciszeniu auta (dlatego niektórzy korzystają ze screamerów). Najlepszy układ w Twoim przypadku to jak najmniej skomplikowana ruła do końca, z ewentualnym przelotowym tłumikiem lub paroma służącymi wyciszeniu, ale bez żadnych kompresji w wydechu bo tylko zdupczysz sprawę.

Jak coś zmaszkeciłem to proszę mądrzejszych o poprawkę :P

: czw 19 lut, 2015 20:49
autor: matthew
Drążę temat dalej. Spotkałem się z wersją downpipe 3cale, a reszta wydechu do konca 2,5. Zwiekszenie srednicy dp ma cos na celu?

: czw 19 lut, 2015 21:29
autor: Itallio
tak, ułatwia to spool w silnikach z turbo, profesjonalnie budowane układy do turbo z reguły mają większy DP
musiał byś pogooglić żeby poszukać dokładnego uzasadnienia

: czw 19 lut, 2015 21:56
autor: matthew
Itallio pisze:tak, ułatwia to spool w silnikach z turbo..
Trochę poczytałem ale dokładnego objaśnienia nie widziałem;
...czyli, że turbo lepiej się wkręca?

: czw 19 lut, 2015 22:35
autor: borimichal
czyli ze nie poczujesz roznicy czy bedzie on 3 calowy czy 2,5 calowy

: pt 20 lut, 2015 23:31
autor: erison
Rozwiązanie jest proste budujesz układ tak jak dla wolnossaka z zachowaniem zasad dla zjawiska dynamicznego i falowego ( nie wznios zaworu a średnica i nie wydechowego ale ssącego liczy się do wzoru na średnicę wydechu ahh ) a jak się wkręci turbo dajesz scremera i tym sposobem masz dobry dól obrotów i brak restrykcji w górnym zakresie obrotów.

: pt 20 lut, 2015 23:39
autor: Sykopson
Noo, generalnie ja się w to ostatecznie dokładnie nie zagłębiałem, wiedziałem że co w ten deseń :oops:
ale, tak jak mówię, jakby sobie chciał liczyć to mogę mu zapodać wszystko do tego i tam już byków nie ma :P