Czy uszczelka kolektoru...

kolektory wydechowe, tłumiki, downpipe, itp.

Moderator: Moderator

Grzesiek85

Witam...
Mam pytanie odnosnie uszczelki kolektoru wylotowego (tej miedzy glowica a kolektorem)
czy nie powinna miec czasem wokol srodkowego otworu jakiegos metalowego kolnieza??Bo juz 2 raz musze je wymieniac(poszla ta przy 3 cylindrze liczac od przudu samochodu)...ostatnie wytrzymaly jakis 1000km a zrobione sa z klingierytu(Zbrojonego). Jak wygladaja wasze uszczelki tez macie z tym takie problemy??
Awatar użytkownika
Rafi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 639
Rejestracja: wt 09 mar, 2004 07:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Nigdy mi nie wydmuchalo żadnej uszczelki na wydechu (pod kolektorem mam te z JC). 2 przyczyny zwichrowany kolektor trzeba planowac albo szpilki się ciągną bądź nakrętki luzują.
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
Awatar użytkownika
fazolx1
Stały gość
Stały gość
Posty: 281
Rejestracja: śr 06 paź, 2004 00:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

U mnie tak było ,"jest" uszczelki na kolektorze wydechowym z głowicy poszły na 2 ostanich garach , a śruby kręciłem palcami - Mam je skontrować przy wymianie drugimi (troche za kródka szpilka)
Wreszcie jeździ , i to jak ;)
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

jesli tak czesto zmieniasz uszczelki to mam pytanie czy masz obiawy tzw szarpania
Awatar użytkownika
fazolx1
Stały gość
Stały gość
Posty: 281
Rejestracja: śr 06 paź, 2004 00:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Powiem tak , wszystko chodziło spoko dopuki nie wydmuchało uszczelki , teraz na zimniejszym , no powiecmy nie zimnym ale takim w sam raz (a nie rozalonym po kilku butach ze skrzyżowań) pojawia się szarpaczka w przedziale 2000 - 3000 obrowót , wcześniej tego nie było , na "rozpalonym" też troszke ale mniej dużo , natomiast na zimnym nie próbuje z wiadomych przyczyn (troska o silnik i turbo) , generalnie do momentu rozgrzania całkowitego silnika , jade jak 126p , zmieniając biegi przy 2300 , no czasem 2500 Obr.

Powiedzcie mi jeszcze , czy owe uszczelki się montuje na sucho poprostu , bo tak , kolega Grzesiek 85 wspomniał mi na spocie że używa się jakiegoś mazidła czy coś , i na to uszczelki i powinno być ok. to jest sprawa NR.1. , NR.2. Kolega z Wilanowa równiesz na spocie , w swojej nysie NIE MIAŁ USZCZELEK !!!! do turbo i do kolektorów ????? mnie zamurowało ale jestem laikiem , używał tylko jakieś chyba termo utwardzalnej pasty !!!(fura mechanika naprawde dobry stan więc zna sie na rzeczy tak podejrzewam!) , a NR.3 to dowiedziałem sie dzisiaj we własnym zakresie , że uszczelke się montuje , ona sie wypala czy coś , potem się ją dokręca aż dokręcający bąki popuszcza i dopiero jest PROFESSIONAL . WIĘC JAK MAM TO CHOLERA ZROBIĆ ???
Wreszcie jeździ , i to jak ;)
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

jesli wywala ci uszczelke pod kolektorem to moze byc to samo pod glowica i mozesz miec problem zbyt wysokiej temperatury spalania mieszanki tzn za duzo powietrza a za malo paliwa wiec dobrzebyloby sprawdzic pompe paliwa bo wywala przy turbinie tam gdzie jest bardzo goraco
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

nie slyszalem zeby ktos jezdzil bez uszczelek
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

a to ze jezdzi slabiej przy wydmuchanych uszczelkach to normalne mam podobny problem tyle ze wymieniam co 5 tys
Awatar użytkownika
fazolx1
Stały gość
Stały gość
Posty: 281
Rejestracja: śr 06 paź, 2004 00:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Dzięki dziubas. Niewiem do kogo pisałeś że o tym ciągłym wywalaniu , ale jeśli o mnie chodzi to jest pierwszy raz (kolektory jak pisałem był na palce więc się niedziwie) co do jazdy bez uszczelek , to możecie mnie zarąbać , ale widziałem to na własne oczy !!! , Na spocie był grzesiek , niewiem czy potwierdzi (spóźnił się dośc dobrze) ale Alex go zna i pewnie potwierdzi , gość miał Nyse 200 s13 , stan igła , dokładnie oglądałem , i niemiał uszczelek , zbaraniałem jak to zobaczyłem , myślałem że to jakiś sen normalnie , ale serio , on ich niemiał , niewdawałem się w szczegóły , zapytałem poprostu czemu , jakto , a on normanie stary , na paste jakąś tam i jest , i działa jak narazie. Robił tez remont silnika (sam) niewiem gdzie jeszcze tych uszczelek niemiał . Ale gadaliśmy o tych od Turbo i o kolektorze wydechowym i tam jak babci drypci NIE BYŁO ICH !!!

Pozdro, ps. to jak to wkońcu PROFESSIONALNIE zrobić b był spokuj ! ! !
Wreszcie jeździ , i to jak ;)
Awatar użytkownika
danilozia
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 90
Rejestracja: czw 05 lut, 2004 02:24
Lokalizacja: ŁÓDZKIE
Kontakt:

są specjalne pasty do uszczelniania tłumików smaruje się nią uszczelki a czasami i bez uszelek montują na samą paste tylko taka pasta też jest fajna sprawa bo wypełnia wszystkie ubytki, najcześciej ją się stosuje przy zakładaniu starych uszczelek ,dudi mi nawet smarował uszczelki wszystkie jak turbinke mi wymieniał jakieś 8 miesięcy temu i do tej pory było spoko zadnej mi nie wydmuchało ani problemów z nimi nie miałem
koszt takiej pasty to około 17zł Bosala (tuba wielkości pasty do zębów)
Grzesiek85

ta pasta jest taka szara i wyglada jak gips gdy zastygnie??
mgosc

Chyba tak bo też mam coś takiego - wytrzymuje temperatury do 1200 st. C (nie pamiętam jednak nazwy) i rzeczywście wygląda po zaschnięciu gipsowato
Grzesiek85

mgosc pisze:Chyba tak bo też mam coś takiego - wytrzymuje temperatury do 1200 st. C (nie pamiętam jednak nazwy) i rzeczywście wygląda po zaschnięciu gipsowato
i masz ja obsmarowane te uszczelki do okola??
mgosc

Nie, zastosowałem to tylko do uszczelki turbo wydech której nie mogłem dostać, a która była w dobrym jeszcze stanie, dla pewności.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ wydechowy”