Wyjmowanie Turbo bez kolektora

kolektory wydechowe, tłumiki, downpipe, itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

wywal i pozaślepiaj wszystkie dziury po tym (np. zaspawaj) i juz :)
Awatar użytkownika
Lechu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 62
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 20:45
Lokalizacja: Rzeszów

Czy przy skladaniu pod nakretki samohamowne od FMIC dac jeszcze jakieś podkladki zwykłe czy tam sprezynujace? Czy skręcić bez podkladek?
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

najlepiej poszukaj u siebie w motoryzacyjnym takich nakretek z kolnierzem,tylko ze samohamownych
http://allegro.pl/nowa-nakretka-miedzio ... 54943.html
wtedy nie trzeba dawac zadnych podkladek.

aa jak juz musisz dawac podkladki to zwykle.
Awatar użytkownika
Lechu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 62
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 20:45
Lokalizacja: Rzeszów

Hmm no to mam juz banie bo kupiłem nakretki z FMIC i już nie wiem które lepsze. Złożę na tych co mam na podkladkach tylko miedzianych czy stalowych?
Obecnie kolejny raz wyciagnolem kolektor z turbo i okazało sie ze powodem przedmuchu była samoistnie odkrecona szpilka :shock: pozostałe dobrze siedziały i odkrecily się bez większego problemu.
Flansze kolektora i turbo sa idealne wiec nie trzeba ich planować.
I tu mam pytanie czy skoro szpilka potrafiła się odkręcić to może osadzic je teraz na jakimś kleju?
Czy u siebie macie jakiś elastyczny lacznik na wydechu żeby ograniczyć drgania? Jeśli tak to w którym miejscu?
Ostatnio zmieniony sob 20 lip, 2013 06:51 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Mam problem z odkręceniem turbo.
Chciałem ściągnąc wszystko (kolektor+turbo+downpipe), ale w żaden sposób nie moge podejść do dolnej śruby kolektora wydechowego na 4 cylindrze - jak ją odkręcacie? Dodam że nie moge też odkręcic węża wodnego przy silniku.. może on blokuje mi jakiś sensowny dostęp.
DP od turbo też nie moge odkręcić bo 2 śruby na dole zupełnie nie chcą puścić.
Myślałem też aby odkręcić turbo od kolektora, ale jakoś dziwnie te nakrętki tam wyglądaja.. po 4 godzinach już zrezygnowałem z tego pomysłu i nie wiem co dalej.
Ostatnio zmieniony czw 08 sie, 2013 08:58 przez Furious, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
milosz123123
Stały gość
Stały gość
Posty: 215
Rejestracja: ndz 27 wrz, 2009 10:20
Lokalizacja: stg

Furious, Dwie dolne ostatnie śruby od kolektora to jest właśnie najgorsza zabawa przy wyciąganiu tego, musisz troche sie pogimnastykować z tym i dopasować sobie odpowiedni klucz.. da sie.
Wszystkie części do s13...
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Na kolektorze tylko ta jedna śruba mi została. No to mam tylko taki pomysł aby połamać przewody wodne bo nie moge ich całych odkręcić, a troche blokują dostęp..
Ktoś wie jakiej są długości abym mógł wcześniej sobie dorobić?
Majkelll
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 726
Rejestracja: czw 23 wrz, 2010 22:15
Lokalizacja: Pułtusk

da się, trzeba walczyć od dołu, najlepiej z podnośnika albo z kanału, ja odkręcałem małymi ruchami na zmianę przekładając klucz z jednej strony na drugą, poza tym mam małą rękę a to też dużo pomaga. Jak nie możesz wody odkręcić od silnika to spróbuj odkręcić od turbo i odgiąć, tylko w tym przypadku przewody w oplocie od razu jak masz jakąś wolną kaskę. Bo seryjne to kupa totalna i ciężko to wszystko później poskładać jak się minimalnie odkształci. Jak już będziesz składał to daj dobre nakrętki i najlepiej jakiś klej do gwintów, żeby mieć spokój na długo.

A w sprawie przewodów to zgłoś się do Banoffa
Ostatnio zmieniony czw 08 sie, 2013 09:20 przez Majkelll, łącznie zmieniany 1 raz.
CA18DET - Jeden osiem Turbo burbo...
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Dobra.. to łamie przewody, będe miał troche miejsca i walcze dalej..
Dzięki za cynk do Banoffa.
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Przewody wodne trzeba zdjac zeby miec w miare przyzwoity dostep do tych nakretek.
Koniecznie dobry klucz trzymajacy wymiar i oby sruba nie byla zapieczona bo jak klucz przeskoczy i zetnie kanty na nakretce moze byc spoooory problem z wykreceniem tego :)
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
Golec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 373
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 12:36
Lokalizacja: Piaseczno

Jak dla mnie, zdejmowanie kolektora aby wyjac turbo jest zbednym utrudnianiem sobie zycia (przynajmniej w CA, nie wiem jak jest w SR). Jak wyjmowalem u siebie turbo odkrecilem DP, przewody wodne, splyw oleju, zasilanie oleju odkrecilem od bloku. Dodatkowo odkrecilem obejme wydechu ktora jest przy skrzyni i łącznik wydechu przy katalizatorze, caly wydzior do dołu i mamy sporo miejsca ;) Najwiecej zabawy mialem z tymi blaszkami, zabezpieczajacymi nakretki od turbo, z tym sie dlugo meczylem, ale po wyprostowaniu ich, lajcikowo odkreca sie nakretki. Przewody wodne najlepiej odrazu wymienic na oplot, u mnie seryjne przewody byly zapchane. Przewody od Banoffa zajebiscie daja rade, mozna je sobie ukladac jak sie chce ;)
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4684
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

W SR jest jeszcze więcej miejsca dostępnego ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ wydechowy”