Wyjmowanie Turbo bez kolektora

kolektory wydechowe, tłumiki, downpipe, itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Witam,
Wydmuchało mi uszczelkę między kolektorem, a turbiną.
Próbował ktoś w S13 wyjąć turbo bez demontażu kolektora?
Według serwisówki można...

Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Wyciagalem wiele razy kolektor z turbo i jest z tym troche zabawy.. a sciagniecie samego turbo o ile wogole jest mozliwe to bedzie jeszcze bardziej klopotliwe.

Moja dobra rada - zdejmij calosc z kolektorem i wymien odrazu wszystkie uszczelki czyli : 4 uszczelki kolektor/glowica, uszczelke kolektor/turbo, uszczelke turbo/elbow.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Wyciągałem parę razy samo turbo, bez kłopotu wychodzi nawet T25, odkręcasz węże, Downpipe, chwilke sie mocujesz z nakrętkami między turbo a kolektor - przyda się obcięta 13-tka. Polecam odkręcić downpipe od rury, jakoś łatwiej mi się wyciągało.
Jak masz kanał albo podnośnik to dużo łatwiej z dołu parę rzeczy poodkręcać.

Pozdro :)
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Dostęp do kanału będę miał, więc te wszystkie osłony, downpipe wykręce.
Jak ma się sprawa z przewodami chłodzenia i smarowania?
Ciężki jest dostęp?
Jak tak patrzyłem z góry, to nie widziałem tych przewodów, pewnie się pokażą po odkręceniu osłon z dołu i z boku.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
kali
Stały gość
Stały gość
Posty: 352
Rejestracja: śr 06 lut, 2008 17:52
Lokalizacja: Przyszowice

przewody zobaczysz od dołu dostęp do nich jest dosyć łatwy ale samo turbo będzie trudno odkręcić ja jak wymieniałem uszczelki do zdejmowałem z kolektorem dużo łatwiej i szybciej
Awatar użytkownika
michalek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 160
Rejestracja: czw 02 paź, 2008 19:14
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

jeśli chodzi o tą kwadratową uszczelkę między kolektorem a turbiną to ja ją wymieniłem odkręcając 4 śruby którymi turbo trzyma sie do kolektora, bez zdejmowania turba czy czegokolwiek, da sie i tragedii niema :)
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Czyli po wykręceniu tych 4 śrubek mogę sobie turbo odciągnąć od kolektora i włożyć nową uszczelkę?
Przewody na to pozwolą?

[ Dodano: Pon 14 Mar, 2011 21:37 ]
Tylko uszczelkę mi połamało i niechce, by kawałki wpadły do wirnika.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
rtuber
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1204
Rejestracja: śr 20 lut, 2008 12:49
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Przewody też odkręć bo mogą nie wytrzymać, jeśli są już stare.
Obrazek
Jeszcze Cię Wskrzeszę !!!
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Jak mówicie, że da radę bez kanału, to będę kombinował.
Jest możliwe, by po wydmuchaniu w ogóle nie miał doładowania, czy mógł kawałek uszczelki spaść i zatrzymać wirnik?
Czy nieszczelność przy downpipe wpływa na doładowanie i wskazania sondy?
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
michalek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 160
Rejestracja: czw 02 paź, 2008 19:14
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

ja mam elastyczne węże więc nie zwróciłem na to uwagi, turbo odciągnałem, jedną łape odkręciłem od silnika i żabą od spodu podniosłem troche silnik, wyjąłem stara uszczelkę, wsadziłem nową lublinową i składanie od nowa. Robione bez kanału

odnośnie kawałków uszczelki, zależy co przez to rozumieć, jeśli jakieś malutkie wiórki to wylecą przez wydech, jeśli coś większego to pewnie może narobić krzywdy, choć mi wypalona uszczelka wyszła w całości, ostrożnie musisz robić i patrzeć, będziesz widział co siedzi na wirniku
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Ja mam jeszcze te oryginalne przewody, więc chyba lepiej będzie je odkręcić dla pewności.
W sobotę będę miał cały dzień, więc raczej się uporam :D
Przy okazji wymienie jeszcze na Downpipe uszczelkę.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
m0rr1s
Postojebca
Postojebca
Posty: 1079
Rejestracja: wt 15 sty, 2008 20:25
Lokalizacja: od o. Rydzyka
Kontakt:

jak masz T25 i robisz to pierwszy raz to troszkę współczuję ;D Mi to za pierwszym razem zajęło jakieś 5 godzin :/ ale tylko dlatego, że chciałem wyciągnąć samo turbo, a wkońcu się poddałem i wyjąłem wszystko. Do 3 nakrętek od turbo jest 'łatwy' dostęp ale czwarta mnie rozbroiła i wyciągnąłem całość.
+ złamał mi się przewód wodny, stalowe są bardzo wredne... Powymieniałem wszystko na miedziane.


Jeśli o przedmuch i doładowanie chodzi to raczej kawałek uszczelki Ci do środka nie wpadł, ale może wpaść jak odegniesz tylko turbo i będziesz próbował podmienić.

Odkręcaj węże wodne, olejowy z bloku, kolektor, downpipe od wydechu i targaj do góry całość;)
Nissan will get you through times with no money better than money will get you through times with no Nissan.
Obrazek
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

W takim razie przewody też odkręce, jak lubią się łamać.
Będę miał cały dzień, to powinienem wyszarpać jakoś to turbo :)
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
Jaszczur
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 87
Rejestracja: śr 24 gru, 2008 23:05
Lokalizacja: WROCŁAW =)
Kontakt:

uważaj tess na przewody wodne nie wyginaj ich za bardzo bo później problem jest z przykręceniem :( przynajmniej ja się męczyłem z godzinę żeby z powrotem przykręcić :(
chyba że wymieniasz na oplot :P ;D
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

a przy odkrecaniu downpipe'u od turbo to uwazaj na sruby, najlepiej je podgrzac palnikiem jak nie beda sie chcialy ruszyc, ja w sobote odkrecalem 2 downpipe'y i jeden bez problemow bez grzania, a w drugim mi sie 2 sruby ukrecily :/
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ wydechowy”