Wyjmowanie Turbo bez kolektora

kolektory wydechowe, tłumiki, downpipe, itp.

Moderator: Moderator

elozord
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 108
Rejestracja: pn 25 paź, 2010 09:46
Lokalizacja: dupa
Kontakt:

Podczepię się, mam już turbo i kolektor na stole, chce złożyć to na zewnątrz. Jeden przewód olejowy mam odkręcony od bloku i jest przy turbo. Teraz moje pytanie jest takie czy kiedy wsadzę turbo z przykręconym kolektorem to nie będzie dostępu do reszty przewodów, robił ktoś kiedyś takie coś ?:> Może lepiej wsadzać jednak najpierw turbo a potem walczyć z tą jedną nakrętką między kolektor -> turbo (mam już patent na nią - ucięta zagięta 13)?
karpiu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 55
Rejestracja: pn 04 lut, 2008 20:14
Lokalizacja: Olsztyn

Ja montowałem na zewnątrz kolektor, turbo i downpipe potem to szło do auta. Za chiny tylko nie mogę sobie przypomnieć jak robiłem z przewodami ale chyba na końcu przykręcałem. Wstawiłem w oplocie, więc nie walczyłem z dopasowywaniem. Jedynie mało wygodnie dokręca się 2 nakrętki od kolektora, reszta jest do zniesienia.
elozord
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 108
Rejestracja: pn 25 paź, 2010 09:46
Lokalizacja: dupa
Kontakt:

No właśnie nie mam oplotu i nie zmieniam, jest seria. Stąd moje pytanie bo miejsca dużo tam nie ma
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

elozord pisze: Może lepiej wsadzać jednak najpierw turbo a potem walczyć z tą jedną nakrętką między kolektor -> turbo (mam już patent na nią - ucięta zagięta 13)?
Z tego co wiem to tam siedza 14tki :)
Nie trzeba miec super pogietego i pocietego klucza, wystarczy widelkowy zalozyc, przekrecic nakretke, klucz obrocic o 180st i tak w kolko :)
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
Jaszczur
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 87
Rejestracja: śr 24 gru, 2008 23:05
Lokalizacja: WROCŁAW =)
Kontakt:

ja tam zawsze wyjmowałem kolektor turbo i dp razem i tak samo wkładałem trzeba później tylko sie pomęczyć właśnie z przewodem wodnym jeśli go za bardzo po wyginałeś jeśli nie to powinien pod pasować na spokojnie :P
no i przy kolektorze trzeba sie po męczyć przy tych dwóch śrubach ale moim zdaniem nie ma tragedii :P
elozord
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 108
Rejestracja: pn 25 paź, 2010 09:46
Lokalizacja: dupa
Kontakt:

Jaszczur pisze:ja tam zawsze wyjmowałem kolektor turbo i dp razem i tak samo wkładałem trzeba później tylko sie pomęczyć właśnie z przewodem wodnym jeśli go za bardzo po wyginałeś jeśli nie to powinien pod pasować na spokojnie :P
no i przy kolektorze trzeba sie po męczyć przy tych dwóch śrubach ale moim zdaniem nie ma tragedii :P
Kolektor już ściągałem 5 razy, ćwiczenie czyni mistrza :D Teraz nawet mi to idzie, kładę się na silniku i na wyczucie łapie oczkiem nakrętkę :D Czyli bez problemu mogę złożyć sobie wszystko na biurku i wejdzie bez zbędnych spin :)
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Dobrze to wkładać razem z DP bo inaczej przykręcać turbo do DP jest przerąbane bez kanału.

ale każdy robi jak lubi :)
Awatar użytkownika
m0rr1s
Postojebca
Postojebca
Posty: 1079
Rejestracja: wt 15 sty, 2008 20:25
Lokalizacja: od o. Rydzyka
Kontakt:

ja wkladalem zawsze wszystko (kol + turbo + dp) + przewód olejowy przykrecony do turbiny od góry i później skacząc to od góry to od dołu jakoś te przewody wodne sobie dokręcałem.

+ wymieniłem wszystkie nakrętki przy kol. wydechowym iiii..... UDAWAŁO MI SIĘ BEZ LIPY nawet kluczem 17... bo takie nakrętki mi dali w ASO...

no i moja mowa końcowa na ten temat jest taka. przy T25 to jest tam naprawdę sporo miejsca więc nie narzekajcie :D
Ostatnio zmieniony wt 31 maja, 2011 22:17 przez m0rr1s, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan will get you through times with no money better than money will get you through times with no Nissan.
Obrazek
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Mi się udało wyjąć samo turbo w celu wymiany uszczelki między turbo, a kolektorem tylko dlatego, że miałem poluzowane śruby i dało się odkręcać praktycznie palcami :D

Jeśli macie te blaszki blokujące to nieda się odkręcić samego turbo, bo nieda się odgiąć blaszki od tej schowanej śruby. Poskręcałem sobie to bez tych blaszek i trzyma bardzo dobrze. Dostępu jest dużo, tylko klucz trzeba mieć dosyć krótki :)
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

i tylko czekac az sie nakretki same poluzuja i przepali uszczelke, no chyba ze metalowa to zacznie popierdywac :) nakretki wymieniles na samokontry czy seryjnymi poskrecales?
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
Jaszczur
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 87
Rejestracja: śr 24 gru, 2008 23:05
Lokalizacja: WROCŁAW =)
Kontakt:

a jakie nakrętki kupic jak się nie ma tego seryjnego zabezpieczenia ??
wystarczą podkładki samokontrujące czy jakieś specjalne nakrętki ??
bo mi cały czas się luzują :(

a nakrętki samokontrujące z ta wkładką poliamidową to ona się stopi (w sensie ta wkładka) i itak się odkręci
co polecacie jak to zrobiliście ??
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Jaszczur pisze: nakrętki samokontrujące z ta wkładką poliamidową to ona się stopi (w sensie ta wkładka) i itak się odkręci
co polecacie jak to zrobiliście ??
nie moga byc zwykle nakretki bo sie odkreca bez tych blaszek,
nie moga byc z wkladka poliamidowa bo sie stopi

bez blaszek zabezp. musza byc samohamowne(samokontrujące) najlepiej miedziowane cos w ten desen:

http://www.fmic.pl/product.php?id_product=110

generalnie dosyc ciezko to kupic w normalnych sklepach, bo jak sie powie ze to bez wkladki poliamidowej to sie dziwia ze jest cos innego :/
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Dorób sobie blaszki - pojedyncze na każdą śrubę też działają.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

powiem wam że mimo żę ząłożyłem te miedziowane to się i tak luzują:/ Fakt że miałem nieco inne nić te na zdjęciu. Teraz się wkurwiłem i zabiłem te nakrętki na spzilkach teakże tiurbo z kolektorem to już monolit:D
Awatar użytkownika
Lechu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 62
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 20:45
Lokalizacja: Rzeszów

Podłącze się do tematu u mnie sprawa się ma trochę gorzej bo chodzi o SR20DET + T28 czyli dostęp do dwóch felernych śrub jest właściwie nie możliwy więc trzeba wszystko wyciągać z kolektorem zabieg robiłem już dwa razy i teraz wymiękłem bo znów puszcza między turbo a kolektorem.
Orientujecie się może czy wyżej wymienione nakrętki od FMIC są OK? Może zainwestować również w nowe szpilki jeśli są ogólnie dostepne?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ wydechowy”