Witam,
Wydmuchało mi uszczelkę między kolektorem, a turbiną.
Próbował ktoś w S13 wyjąć turbo bez demontażu kolektora?
Według serwisówki można...
Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Wyjmowanie Turbo bez kolektora
Moderator: Moderator
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Wyciagalem wiele razy kolektor z turbo i jest z tym troche zabawy.. a sciagniecie samego turbo o ile wogole jest mozliwe to bedzie jeszcze bardziej klopotliwe.
Moja dobra rada - zdejmij calosc z kolektorem i wymien odrazu wszystkie uszczelki czyli : 4 uszczelki kolektor/glowica, uszczelke kolektor/turbo, uszczelke turbo/elbow.
Moja dobra rada - zdejmij calosc z kolektorem i wymien odrazu wszystkie uszczelki czyli : 4 uszczelki kolektor/glowica, uszczelke kolektor/turbo, uszczelke turbo/elbow.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Wyciągałem parę razy samo turbo, bez kłopotu wychodzi nawet T25, odkręcasz węże, Downpipe, chwilke sie mocujesz z nakrętkami między turbo a kolektor - przyda się obcięta 13-tka. Polecam odkręcić downpipe od rury, jakoś łatwiej mi się wyciągało.
Jak masz kanał albo podnośnik to dużo łatwiej z dołu parę rzeczy poodkręcać.
Pozdro
Jak masz kanał albo podnośnik to dużo łatwiej z dołu parę rzeczy poodkręcać.
Pozdro
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Dostęp do kanału będę miał, więc te wszystkie osłony, downpipe wykręce.
Jak ma się sprawa z przewodami chłodzenia i smarowania?
Ciężki jest dostęp?
Jak tak patrzyłem z góry, to nie widziałem tych przewodów, pewnie się pokażą po odkręceniu osłon z dołu i z boku.
Jak ma się sprawa z przewodami chłodzenia i smarowania?
Ciężki jest dostęp?
Jak tak patrzyłem z góry, to nie widziałem tych przewodów, pewnie się pokażą po odkręceniu osłon z dołu i z boku.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
jeśli chodzi o tą kwadratową uszczelkę między kolektorem a turbiną to ja ją wymieniłem odkręcając 4 śruby którymi turbo trzyma sie do kolektora, bez zdejmowania turba czy czegokolwiek, da sie i tragedii niema
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Czyli po wykręceniu tych 4 śrubek mogę sobie turbo odciągnąć od kolektora i włożyć nową uszczelkę?
Przewody na to pozwolą?
[ Dodano: Pon 14 Mar, 2011 21:37 ]
Tylko uszczelkę mi połamało i niechce, by kawałki wpadły do wirnika.
Przewody na to pozwolą?
[ Dodano: Pon 14 Mar, 2011 21:37 ]
Tylko uszczelkę mi połamało i niechce, by kawałki wpadły do wirnika.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Przewody też odkręć bo mogą nie wytrzymać, jeśli są już stare.
Jeszcze Cię Wskrzeszę !!!
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Jak mówicie, że da radę bez kanału, to będę kombinował.
Jest możliwe, by po wydmuchaniu w ogóle nie miał doładowania, czy mógł kawałek uszczelki spaść i zatrzymać wirnik?
Czy nieszczelność przy downpipe wpływa na doładowanie i wskazania sondy?
Jest możliwe, by po wydmuchaniu w ogóle nie miał doładowania, czy mógł kawałek uszczelki spaść i zatrzymać wirnik?
Czy nieszczelność przy downpipe wpływa na doładowanie i wskazania sondy?
Powoli powoli, bo się rozp.....li
ja mam elastyczne węże więc nie zwróciłem na to uwagi, turbo odciągnałem, jedną łape odkręciłem od silnika i żabą od spodu podniosłem troche silnik, wyjąłem stara uszczelkę, wsadziłem nową lublinową i składanie od nowa. Robione bez kanału
odnośnie kawałków uszczelki, zależy co przez to rozumieć, jeśli jakieś malutkie wiórki to wylecą przez wydech, jeśli coś większego to pewnie może narobić krzywdy, choć mi wypalona uszczelka wyszła w całości, ostrożnie musisz robić i patrzeć, będziesz widział co siedzi na wirniku
odnośnie kawałków uszczelki, zależy co przez to rozumieć, jeśli jakieś malutkie wiórki to wylecą przez wydech, jeśli coś większego to pewnie może narobić krzywdy, choć mi wypalona uszczelka wyszła w całości, ostrożnie musisz robić i patrzeć, będziesz widział co siedzi na wirniku
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Ja mam jeszcze te oryginalne przewody, więc chyba lepiej będzie je odkręcić dla pewności.
W sobotę będę miał cały dzień, więc raczej się uporam
Przy okazji wymienie jeszcze na Downpipe uszczelkę.
W sobotę będę miał cały dzień, więc raczej się uporam
Przy okazji wymienie jeszcze na Downpipe uszczelkę.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
- m0rr1s
- Postojebca
- Posty: 1079
- Rejestracja: wt 15 sty, 2008 20:25
- Lokalizacja: od o. Rydzyka
- Kontakt:
jak masz T25 i robisz to pierwszy raz to troszkę współczuję ;D Mi to za pierwszym razem zajęło jakieś 5 godzin ale tylko dlatego, że chciałem wyciągnąć samo turbo, a wkońcu się poddałem i wyjąłem wszystko. Do 3 nakrętek od turbo jest 'łatwy' dostęp ale czwarta mnie rozbroiła i wyciągnąłem całość.
+ złamał mi się przewód wodny, stalowe są bardzo wredne... Powymieniałem wszystko na miedziane.
Jeśli o przedmuch i doładowanie chodzi to raczej kawałek uszczelki Ci do środka nie wpadł, ale może wpaść jak odegniesz tylko turbo i będziesz próbował podmienić.
Odkręcaj węże wodne, olejowy z bloku, kolektor, downpipe od wydechu i targaj do góry całość;)
+ złamał mi się przewód wodny, stalowe są bardzo wredne... Powymieniałem wszystko na miedziane.
Jeśli o przedmuch i doładowanie chodzi to raczej kawałek uszczelki Ci do środka nie wpadł, ale może wpaść jak odegniesz tylko turbo i będziesz próbował podmienić.
Odkręcaj węże wodne, olejowy z bloku, kolektor, downpipe od wydechu i targaj do góry całość;)
Nissan will get you through times with no money better than money will get you through times with no Nissan.
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
W takim razie przewody też odkręce, jak lubią się łamać.
Będę miał cały dzień, to powinienem wyszarpać jakoś to turbo
Będę miał cały dzień, to powinienem wyszarpać jakoś to turbo
Powoli powoli, bo się rozp.....li
uważaj tess na przewody wodne nie wyginaj ich za bardzo bo później problem jest z przykręceniem przynajmniej ja się męczyłem z godzinę żeby z powrotem przykręcić
chyba że wymieniasz na oplot ;D
chyba że wymieniasz na oplot ;D
a przy odkrecaniu downpipe'u od turbo to uwazaj na sruby, najlepiej je podgrzac palnikiem jak nie beda sie chcialy ruszyc, ja w sobote odkrecalem 2 downpipe'y i jeden bez problemow bez grzania, a w drugim mi sie 2 sruby ukrecily
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.