Wyjmowanie Turbo bez kolektora

kolektory wydechowe, tłumiki, downpipe, itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

w srz`e wyciagniecie kolektora z turbem to pol godziny roboty.
chyba ze masz jakis kolektor chinczyka?
skrecaj zawsze na nowych miedzianych samohamownych(spłaszczonych) nakretkach i musi trzymac
Awatar użytkownika
Lechu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 62
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 20:45
Lokalizacja: Rzeszów

borimichal pisze:w srz`e wyciagniecie kolektora z turbem to pol godziny roboty.
chyba ze masz jakis kolektor chinczyka?
skrecaj zawsze na nowych miedzianych samohamownych(spłaszczonych) nakretkach i musi trzymac
Pół godziny pod warunkiem, że przewody są w oplocie. Jeśli nie są to jest masakra.
Kolektor mam serię a nakretki zamowie. Powinny być M8/12?
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

W SR to bez znaczenia czy przewody w oplocie czy zwykłe, dostęp jest mega dobry do nich, w CA znacznie gorzej...
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

W SR da sie wszystko zrobic "od gory", a w CA to jest misja prawie niemozliwa.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Awatar użytkownika
Lechu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 62
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 20:45
Lokalizacja: Rzeszów

Wiadomo dac się da, w ca nie robiłem więc nie wiem tak czy inaczej żeby od góry włożyć rękę trzeba kolektor trochę odciągnąć a jak węże sa seryjne i wiekowe to szybko gubią kąty do przykrecenia i później jak samemu trzeba trzymać żelastwa i przykrecac rurki to trzeba mieć cierpliwość jak się nie ma nic do podwieszenia. A kolektora na szpilki też się nie założy przed przykreceniem przewodów. Uważam ze samemu nie jest łatwo to ogarnąć.
Przy okazji zapytam do czego służy to doprowadzenie spalin od kolektora rurką przy grodzi?
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Pewnie EGR . A jak uważasz że wymiana uszczelki w SR to dramat to kup sobie 300zx i tam spróbuj wymienić :P
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Lechu pisze:Wiadomo dac się da, w ca nie robiłem więc nie wiem tak czy inaczej żeby od góry włożyć rękę trzeba kolektor trochę odciągnąć a jak węże sa seryjne i wiekowe to szybko gubią kąty do przykrecenia i później jak samemu trzeba trzymać żelastwa i przykrecac rurki to trzeba mieć cierpliwość jak się nie ma nic do podwieszenia. A kolektora na szpilki też się nie założy przed przykreceniem przewodów. Uważam ze samemu nie jest łatwo to ogarnąć.
Przy okazji zapytam do czego służy to doprowadzenie spalin od kolektora rurką przy grodzi?
tak jak pisze draxan EGR-mozna usunac i zaslepic.
tylko pamietaj zeby zaslepic od strony kolektora wydechowego i ssacego
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Lechu a to wina samowolnie wykrecajacych sie nakretek czy krzywych flansz?
U mnie byly krzywe flansze i wywalalo uszczelki.
Ostatnio to robilem w moim turboneticsie, w kolektorze spawalem flansze wiec nie bylem zdziwiony ze jest podgieta ale ze muszla byla mocno krzywa to sie zdziwilem :)
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
Lechu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 62
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 20:45
Lokalizacja: Rzeszów

Kolektor, planowalem od strony głowicy a od dołu ze względu na szpilki nie ruszalem. Możliwe ze też będę musiał splanowac tylko nie wiem co ze szpilkami bo zapewne wykręcić się nie da więc trzeba będzie gwintowac a nowe szpilki wykonać home made czy sa jakieś dostępne?
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

szpilki mysle ze wykrecisz, ja z kolektora CA i RB wykrecalem bez problemow wiec mysle ze ogarniesz temat :) Nakrecasz 2 nakretki, kontrujesz je i ta dolna zaczynasz zabawe w wykrecanie :) Nie krec na sile tylko najpierw zalej wd40 i wykonuj ruchy w jedna i druga strone az sruba zacznie sie lekko wykrecac
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

ale to masz ori kolektor czy jakis tuning?
Awatar użytkownika
Andy
Postojebca
Postojebca
Posty: 1477
Rejestracja: wt 05 kwie, 2011 02:51
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

ewentualnie tutaj kupisz nowe szpilki :)

http://driftshop.pl/shop/index.php?159, ... -(t25-t28)

ja przy flanszach wydechu do katalizatora mialem szpilki i wszystkie bez problemu sie wykrecaly metoda BanOff'a :D
Obrazek
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
Awatar użytkownika
Lechu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 62
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 20:45
Lokalizacja: Rzeszów

Kolektor jest seria, ścigane to wszystko raz jeszcze wykrece szpilki splpanuje kupię nakretki ewentualnie szpilki i może będzie git. Nie wiem co myśleć o flanszy od turba tak jak banoff pisał ze miał krzywą?
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

w to ze ori kolektor jest krzywy nie chce mi sie wierzyc.
turbo jak seryjne t28 to tez nie dokonca wierze ze jest krzywe.

jak skrecales turbo z kolektorem to plaszczyzny dolegaly do siebie ok?
wydech masz podwieszony przy skrzyni biegow?
Awatar użytkownika
Lechu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 62
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 20:45
Lokalizacja: Rzeszów

borimichal pisze:jak skrecales turbo z kolektorem to plaszczyzny dolegaly do siebie ok?
wydech masz podwieszony przy skrzyni biegow?
Przy skręcaniu zawsze wszystko sprawdzałem i wyglądało OK ale jak jest tam szczelina 0,...mm to nie da się tego stwierdzić.
Generalnie od kiedy mam Nyse to zawsze coś delikatnie buczało.
Po pierwszym demoncie jeździłem rok ale minimalne buczenie i tak nie ustało ale było ok aż dmuchnęło konkretnie między kolektorem a turbo teraz po drugim razie wytrzymało 2msc. ale minimalne buczenie i tak było.

Stawiam jednak na planowanie bo nie mam się już czego czepić bez problemu udało mi się kupić już szpilki na miejscu w sumie za śmieszną kasę do tego zamówię jeszcze odpowiednie nakrętki jak to nie pomoże to pozostanie tylko przewód od EGR? Rozumie, że usunięcie tego przewodu to tylko kwestia odkręcenia go i w miejsce jego otworów wkręcić odpowiednie śruby? Czy trzeba coś modzić?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ wydechowy”