Strona 2 z 4

: wt 31 maja, 2011 17:06
autor: elozord
Podczepię się, mam już turbo i kolektor na stole, chce złożyć to na zewnątrz. Jeden przewód olejowy mam odkręcony od bloku i jest przy turbo. Teraz moje pytanie jest takie czy kiedy wsadzę turbo z przykręconym kolektorem to nie będzie dostępu do reszty przewodów, robił ktoś kiedyś takie coś ?:> Może lepiej wsadzać jednak najpierw turbo a potem walczyć z tą jedną nakrętką między kolektor -> turbo (mam już patent na nią - ucięta zagięta 13)?

: wt 31 maja, 2011 17:54
autor: karpiu
Ja montowałem na zewnątrz kolektor, turbo i downpipe potem to szło do auta. Za chiny tylko nie mogę sobie przypomnieć jak robiłem z przewodami ale chyba na końcu przykręcałem. Wstawiłem w oplocie, więc nie walczyłem z dopasowywaniem. Jedynie mało wygodnie dokręca się 2 nakrętki od kolektora, reszta jest do zniesienia.

: wt 31 maja, 2011 18:08
autor: elozord
No właśnie nie mam oplotu i nie zmieniam, jest seria. Stąd moje pytanie bo miejsca dużo tam nie ma

: wt 31 maja, 2011 18:17
autor: Ban0ff
elozord pisze: Może lepiej wsadzać jednak najpierw turbo a potem walczyć z tą jedną nakrętką między kolektor -> turbo (mam już patent na nią - ucięta zagięta 13)?
Z tego co wiem to tam siedza 14tki :)
Nie trzeba miec super pogietego i pocietego klucza, wystarczy widelkowy zalozyc, przekrecic nakretke, klucz obrocic o 180st i tak w kolko :)

: wt 31 maja, 2011 18:20
autor: Jaszczur
ja tam zawsze wyjmowałem kolektor turbo i dp razem i tak samo wkładałem trzeba później tylko sie pomęczyć właśnie z przewodem wodnym jeśli go za bardzo po wyginałeś jeśli nie to powinien pod pasować na spokojnie :P
no i przy kolektorze trzeba sie po męczyć przy tych dwóch śrubach ale moim zdaniem nie ma tragedii :P

: wt 31 maja, 2011 19:40
autor: elozord
Jaszczur pisze:ja tam zawsze wyjmowałem kolektor turbo i dp razem i tak samo wkładałem trzeba później tylko sie pomęczyć właśnie z przewodem wodnym jeśli go za bardzo po wyginałeś jeśli nie to powinien pod pasować na spokojnie :P
no i przy kolektorze trzeba sie po męczyć przy tych dwóch śrubach ale moim zdaniem nie ma tragedii :P
Kolektor już ściągałem 5 razy, ćwiczenie czyni mistrza :D Teraz nawet mi to idzie, kładę się na silniku i na wyczucie łapie oczkiem nakrętkę :D Czyli bez problemu mogę złożyć sobie wszystko na biurku i wejdzie bez zbędnych spin :)

: wt 31 maja, 2011 21:45
autor: skolimus
Dobrze to wkładać razem z DP bo inaczej przykręcać turbo do DP jest przerąbane bez kanału.

ale każdy robi jak lubi :)

: wt 31 maja, 2011 22:16
autor: m0rr1s
ja wkladalem zawsze wszystko (kol + turbo + dp) + przewód olejowy przykrecony do turbiny od góry i później skacząc to od góry to od dołu jakoś te przewody wodne sobie dokręcałem.

+ wymieniłem wszystkie nakrętki przy kol. wydechowym iiii..... UDAWAŁO MI SIĘ BEZ LIPY nawet kluczem 17... bo takie nakrętki mi dali w ASO...

no i moja mowa końcowa na ten temat jest taka. przy T25 to jest tam naprawdę sporo miejsca więc nie narzekajcie :D

: wt 31 maja, 2011 22:28
autor: BarTeX5575
Mi się udało wyjąć samo turbo w celu wymiany uszczelki między turbo, a kolektorem tylko dlatego, że miałem poluzowane śruby i dało się odkręcać praktycznie palcami :D

Jeśli macie te blaszki blokujące to nieda się odkręcić samego turbo, bo nieda się odgiąć blaszki od tej schowanej śruby. Poskręcałem sobie to bez tych blaszek i trzyma bardzo dobrze. Dostępu jest dużo, tylko klucz trzeba mieć dosyć krótki :)

: śr 01 cze, 2011 10:29
autor: Ban0ff
i tylko czekac az sie nakretki same poluzuja i przepali uszczelke, no chyba ze metalowa to zacznie popierdywac :) nakretki wymieniles na samokontry czy seryjnymi poskrecales?

: śr 01 cze, 2011 12:23
autor: Jaszczur
a jakie nakrętki kupic jak się nie ma tego seryjnego zabezpieczenia ??
wystarczą podkładki samokontrujące czy jakieś specjalne nakrętki ??
bo mi cały czas się luzują :(

a nakrętki samokontrujące z ta wkładką poliamidową to ona się stopi (w sensie ta wkładka) i itak się odkręci
co polecacie jak to zrobiliście ??

: śr 01 cze, 2011 12:53
autor: szaman
Jaszczur pisze: nakrętki samokontrujące z ta wkładką poliamidową to ona się stopi (w sensie ta wkładka) i itak się odkręci
co polecacie jak to zrobiliście ??
nie moga byc zwykle nakretki bo sie odkreca bez tych blaszek,
nie moga byc z wkladka poliamidowa bo sie stopi

bez blaszek zabezp. musza byc samohamowne(samokontrujące) najlepiej miedziowane cos w ten desen:

http://www.fmic.pl/product.php?id_product=110

generalnie dosyc ciezko to kupic w normalnych sklepach, bo jak sie powie ze to bez wkladki poliamidowej to sie dziwia ze jest cos innego :/

: śr 01 cze, 2011 12:59
autor: roball
Dorób sobie blaszki - pojedyncze na każdą śrubę też działają.

: śr 01 cze, 2011 15:13
autor: PiotrekŁDZ
powiem wam że mimo żę ząłożyłem te miedziowane to się i tak luzują:/ Fakt że miałem nieco inne nić te na zdjęciu. Teraz się wkurwiłem i zabiłem te nakrętki na spzilkach teakże tiurbo z kolektorem to już monolit:D

: czw 11 lip, 2013 21:05
autor: Lechu
Podłącze się do tematu u mnie sprawa się ma trochę gorzej bo chodzi o SR20DET + T28 czyli dostęp do dwóch felernych śrub jest właściwie nie możliwy więc trzeba wszystko wyciągać z kolektorem zabieg robiłem już dwa razy i teraz wymiękłem bo znów puszcza między turbo a kolektorem.
Orientujecie się może czy wyżej wymienione nakrętki od FMIC są OK? Może zainwestować również w nowe szpilki jeśli są ogólnie dostepne?