Kolektor wydechowy baran nagrzewa sie !

kolektory wydechowe, tłumiki, downpipe, itp.

Moderator: Moderator

JARGUT
Stały gość
Stały gość
Posty: 307
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009 20:59
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Witam mam taki dziwny objaw zamątowałem kolektor typu baran (chińczyk) i gdy silnik chodzi na ssaniu to po jakimś czasie zaczyna mi lekko świecić kolektor potem gdy obroty spadają już na rozgrzanym silniku na 1000obr/min czerwień zanika i jest ok
Dodam że jest owinięty bandażem termicznym , brakuje mi wskaznika EGT jak narazie zapłon jest ustawiony na 15 stopni
Ominołem selonoid valv podpiołem podciśnienie bezposrednio do kolektora
Pytam bo nie wiem czy to normalne na Chinskim kolektorze czy coś jest mocno nie tak
Prosze o jakieś rady
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz 29 sty, 2012 13:03 przez JARGUT, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

EGT trochę za wysokie jak na ssanie. Miał byś zegar to było by wiadomo dokładnie ile masz stopni. Zastanów się nad zakupem.

Mi zaczyna delikatnie świecić przy 600'C.
JARGUT
Stały gość
Stały gość
Posty: 307
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009 20:59
Lokalizacja: Bochnia małopolska

To czym moze byz spowodowane to ze mam za wusokie EGT moze byc walniety regulator paliwa czy jeszcze cos innego ???
Mam zamiar zakupić regulowany regulator paliwa bo może to przez niego tak sie dzieje
tylko nie wiem jaki wybrać w gre wchodzą 2 SARD i SYTEC do was pytanie który lepszy??
Miałem już regulowany ale Chinski nie jes wart ani złotówki !
Ostatnio zmieniony wt 24 sty, 2012 23:00 przez JARGUT, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Na logikę Wysokie EGT to zbyt uboga mieszanka paliwowo powietrzna.

Wiec
Wszystko co ma wpływ na regulacje mieszanki.

Sonda raczej nie jak się psuje to mieszanka jest bogatsza.

- sprawdzić AFR szerokopasmówką.
- sprawdzić ciśnienie w listwie paliwowej
- sprawdzić wtryski czy któryś się nie zawiesił od brudu w paliwku.
Awatar użytkownika
yahu82
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 93
Rejestracja: sob 23 maja, 2009 12:26
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Jak miałem problemy z sondą to właśnie bywało za ubogo... po rozpięciu wtyczki robiło się za bogato w niskim zakresie obrotów.
CA18DET
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

W sumie to możesz też sprawdzić bo u Yahu przewody na wtyczce od sondy były pozamieniane i komp dostawał info że jest za bogato wiec korygował mieszankę co w rezultacie dawało ubogo.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Cofnięcie zapłonów daje też bardzo wysokie EGT
JARGUT
Stały gość
Stały gość
Posty: 307
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009 20:59
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Sprawdzałem błędy na kompie i nie ma żadnych Zapłon mam idealnie ustawiony na 15 stopni przedostatnia kreska od prawej na kole pasowym
Co proponujecie ? Od czego najlepiej zacząc zacząć ?
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Ale na lampie napewno masz 0 ustawione i wtedy wypada na przedostatniej kresce ?
Wolę sie upewnić czy na lampie nie ustawiłeś 15 :D
JARGUT
Stały gość
Stały gość
Posty: 307
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009 20:59
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Nie nie na lampie miałem idealne 0 tak więc powinno być dobrze
Co będzie gdy odepne sąde ? A moze musze spowrotem selonoid valw podpiąć ale gdy był podpięty to było to samo dlatego go ominołem Czy jest taka możliwość żeby sie regulator ciś paliwa zawieszał czy coś w tym rodzaju
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

To raczej nei regulator-one sie nie psuja... Pompa paliwa jes nowa? filtr nowy jes? Może nic złego isę nie dzieje tak naprawdę-na baranie widać że się nagrzewa i tyle.
JARGUT
Stały gość
Stały gość
Posty: 307
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009 20:59
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Tak wszystlo nowe pompa paliwa walbro filtr nowy
Troche mi to spokoju nie daje ale możesz mieć racje bo ury zastosowane przy tym kolektorze nie są zbyt solidne i grubościenne
Przepatrze jeszcze wszystko jak czas będzie
Jeśli ktoś ma pomysł co może byc przyczyną to bardzo prosze o pomoc
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Po odpieciu sondy jest stały sygnał w ECU wartości 0,32V czyli delikatnie podlewa paliwem , więc zawsze lepsze to niż zwalona sonda pokazująca np 0,7 albo wogole ponad zakres 1V
Awatar użytkownika
Lolson
Stały gość
Stały gość
Posty: 477
Rejestracja: pt 12 mar, 2010 22:30
Lokalizacja: Warszawa

a dobrze pracująca lambda ile powinna pokazywać?
We are INSANITY CREW✌️
Facebook
Instagram
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Lolson pisze:a dobrze pracująca lambda ile powinna pokazywać?
sonda lambda podaje sygnal sinusoidalny 0-1V w zaleznosci od skladu mieszanki.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ wydechowy”