Kolektor wydechowy baran nagrzewa sie !

kolektory wydechowe, tłumiki, downpipe, itp.

Moderator: Moderator

JARGUT
Stały gość
Stały gość
Posty: 307
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009 20:59
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Panowie troche podłubałem ale nic to nie dało Zrobiłem tak najpierw wypiołem sade i dalej było tak samo potem troche przestawiłem zapłon cofnołem go o jakieś 5 stopni
i jest tak obroty mi spadły do około 1000 kolektor nie świeci na wolnych ale zaczyna świecić gdy mu dodaje więcej gazu
Jeszcze takie małe pytanko ile macie nacięć na kole pasowym do ustawiania zpłonu u mnie jest 6 i sie zastanawiam czy może kltoś wcześniej nie nacioł dodatkowych (tylko po co)
Ma ktoś jakiś pomysł?
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Jak cofniesz zapłon to zrobi sie cieplej własnie.

Masz dobrze wpiętą kolejność wtrysków ?

Sprawdzałeś z odpiętą przepływka ?
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

kup i zaloz sobie egt jak masz juz takie jaja na wolnych obrotach
JARGUT
Stały gość
Stały gość
Posty: 307
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009 20:59
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Z odpiętą przepływką mi gaśnie co do kolejnosci wtrysków to nie wiem jak to sprawdzić ? czy wtyczki dobrze podpięte wpinałem tak jak pasowała długośc kabli !
Wiem że przydał by sie wskaznik EGT ale narazie nie ma forsy a na wiosne chcialem troche pojezdzić
Jaeszcze jedno co zaobserwowałem to to ze mam za wysokie obroty śrubka wkręcona na max a obroty około 1200 jak jest zapłon ustawiony idealnie na 15 stopni a jeśli cofnięty o 5 stopni do tyłu to jest około 1000 obr/min
A jeszcze jedno zapomniałem dodać że jak jest zimny pali na dotyk ale gdy jest rozgrzany to pali dużo gorzej !
Ostatnio zmieniony ndz 29 sty, 2012 14:46 przez JARGUT, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

żeby stal świeciła to ile to musi być stopni C ?
700 ?
na wolnych egt jest coś 450-500 więc grubo nie halo :D
do rowu z nim ;)
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Wtryski tylko dwa da się pomylić. 3 i 4 patrząc od przodu auta.

Wtyczka z zielonymi kablami(zdejmij otulinkę to będzie widać) idzie na 3 od przodu, czyli na 2 od grodzi. Sprawdź to bo wina może leżec w tym.

Z oidpiętą przepływką musi ca odpalić! Tylko że zrób tak ze odepnij na zgaszonym, a potem normalnie odpal!

Jak odepniesz podczas pracy to silnik zgasnie.


Problem w odpalaniu na wolnych po nagrzaniu może być w czujniku temp dwupinowym do ECU.
Ostatnio zmieniony pn 30 sty, 2012 14:05 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

klin na wale miałeś dobry ?
moze wyleciał klin i masz koło pasowe z czapy ustawione ?
JARGUT
Stały gość
Stały gość
Posty: 307
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009 20:59
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Czujnik tęp chyba jest dobry bo na kompie błędów nie ma muszę jeszcze te kable posprawdzać i sprubuje odpalić bez wpiętej przepływki zobacze co sie będzie działo
klin na wale jest ok i koło pasowe jest jak najbardziej na miejscu
Otrzymałem kompa od XREE podmienie i zobacze co sie będzie działo
Jeszcze mam taki dziwny objaw że mi licznik (prędkościomierz )sie podnosi gdy dodaje gazu jak silnik zimny jest to bardzo widoczne tak jak by masy brakowało bo gdy włącze np. wętylator nawiewu i np.światła to bardziej sie podnosi a gdy autko juz nagrzane to objawy sie normują mozejest to powiazane ze soba w jakis sposób!
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

ecu nie pokaże łędu czujnika temp. chyba że ten będzie odłączony. Musisz go zmierzyć manualnie omomierzem. sposób jest pdoany w serwisówce.
Ostatnio zmieniony czw 02 lut, 2012 13:23 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
JARGUT
Stały gość
Stały gość
Posty: 307
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009 20:59
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Witam tematu jeszcze nie ogarnołem bo jak narazie za zimno i weny nie ma jak posprawdzam czujnik tęp to opisze co i jak sprawa wygląda
JARGUT
Stały gość
Stały gość
Posty: 307
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009 20:59
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Witam a więc tak sprawdziłem czujnik temp ECU i wyszlo mi że przy 20 *C pokazuje jakies czary czyli jakies 3.8 ohma a przy 80 *C jest ok wartości zgodne z serwisowka
Mam takie pytanie bo gdy go odpalam na rozgrzanym silniku to ciężej pali niż na całkowicie zimnym Na zimnym pali tak jak powinien a na rozgrzanym trzeba kilka razy żeby obrócił rozrusznik tak jak by zalany był
Mam irydowe świece może to ich przyczyna ale sam nie wiem postaram sie zmienić swieczki na zwykłe
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

przy 20'C raczej 3,8kohm a nie 3,8ohm

według serwisówki 20'C 2,5 Kohm
80' 0.3ohma

Charakterystyka nie jest liniowa i przy 0'C będziesz jakieś 3,8Kohma
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ wydechowy”