Wydech jaki ma byc i jak go zrobic i pytanie o blow off
Moderator: Moderator
na stronie turbo......prv.pl czytalem artykul o wydechu moze ktos jakies zdjecia moze mi pokazac lub wylumaczyc co daje ten wydech tak do konca jezeli jest zrobiona zwykla rura a na koncu wydech moze ktos poleci swoj patent na to.... i jeszce jedno pytanie o blow off chodzi mi o zawor z szybkich i wscieklych ma ktos zdjecia jak sie to lub jak jest zamontowany i moze ma ktos cos takiego na sprzedaz ???? i wogule czy to prawda ze wydluza zywot turbiny i czy duzo zwieksza zuzycie paliwa
...Jednak turbo nie może działać samo ze sobą gdyż niechybnie doprowadziła by do “rozwalenia” /dosłownie/ silnika i samej turbiny. Aby temu zapobiec stosuje się zawory upustowe które w zależności od tego jak zbudowana jest turbina upuszczają sprężone powietrze lub spaliny przed sprężarką.W silnikach benzynowych stosowane są zawory na dolocie/ blow-off i waste-gate/ oraz jeden/by-pass/ w układzie wydechowym przed sprężarką. Gdy silnik pracuje na biegu jałowym wszystkie zawory są zamknięte gdyż potrzebna jest duża dawka sprężonego powietrza. Przy podniesieniu obrotów lekko otwiera się zawór by-pass aby nie dopuścić do drastycznego wzrostu ciśnienia doładowania/znaczna część spalin omija wtedy sprężarkę przez co jej obroty nie są zbyt wielkie/. Ciśnienie w układzie dolotu reguluje zawór weste-gate, przeważnie steruje nim komputer za pośrednictwem elektromagnesu który unosi się i wypuszcza część sprężonego ładunku/zmniejsza się ciśnienie doładowania/. Zawór blow-off działa po gwałtownym zdjęciu nogi z gazu, rozpędzona turbina tłoczy powietrze do cylindrów i nagle napotyka zamkniętą przepustnicę ,zostaje bardzo szybko wyhamowana , niszczy się turbina i spadają osiągi silnika. Zapobiega temu zawór blow-off który otwiera się po zamknięciu przepustnicy i wypuszcza sprężone powietrze...
P.S. za treść tekstu nie opowiadam ponieważ nie jest mój
Golak tutaj masz potwierdzenie co się dzieje bez blow off'a (chyba każdy fanatyk "pssss..." to zna )
P.S. za treść tekstu nie opowiadam ponieważ nie jest mój
Golak tutaj masz potwierdzenie co się dzieje bez blow off'a (chyba każdy fanatyk "pssss..." to zna )
no to teraz zostalo gdzie to kupic i jaki ma byc ten blow off bo sa jedne z taka trabeczka a i sa bez niej albo wogule wypas chyba bo niektore maja 2 jestem ciekaw co sadzicie o nich mam zamiar se to kupic tylko wlasnie jakie to musi byc zeby bylo dobre bo widzialem upusty za 200 zl czy sa warte swojej ceny ?
no to teraz zostalo gdzie to kupic i jaki ma byc ten blow off bo sa jedne z taka trabeczka a i sa bez niej albo wogule wypas chyba bo niektore maja 2 jestem ciekaw co sadzicie o nich mam zamiar se to kupic tylko wlasnie jakie to musi byc zeby bylo dobre bo widzialem upusty za 200 zl czy sa warte swojej ceny ?
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
No coś mi się wydaje, że kolega trochę leniwy jest. O Blow Off'ach zostało napisane już wiele na tym forum, są nawet zdjęcia, a co więcej, ten BOV co Cię interesuje, również był opisywany, więc może by tak użyć funkcji SZUKAJ, bo jak widzisz, już mało komu chce się pisać enty raz to samo.
A co do samych BOV'ów, to np. ja zajmuję się tym tematem, do s13 przygotowałem już kilka kompletnych zestawów plug & play (ale te informację też znajdziesz w historii forum). Jedyne ale w moim przypadku, to cena, bo ta u mnie jest przeszło dwa razy wyższa od tego co Cię interesuje, a za gotowy zestaw do s13, cena jest 2,5 razy wyższa (chodź mi trudno jest napisać, czy dwa razy wyższa cena za BOV’a ze sterowaniem opartym na membranie, to wygórowana kwota...).
Polecam lekturę starszych tematów forum...
Jeśli będziesz miał konkretne pytania, to chętnie Ci pomogę w tej tematyce.
A co do samych BOV'ów, to np. ja zajmuję się tym tematem, do s13 przygotowałem już kilka kompletnych zestawów plug & play (ale te informację też znajdziesz w historii forum). Jedyne ale w moim przypadku, to cena, bo ta u mnie jest przeszło dwa razy wyższa od tego co Cię interesuje, a za gotowy zestaw do s13, cena jest 2,5 razy wyższa (chodź mi trudno jest napisać, czy dwa razy wyższa cena za BOV’a ze sterowaniem opartym na membranie, to wygórowana kwota...).
Polecam lekturę starszych tematów forum...
Jeśli będziesz miał konkretne pytania, to chętnie Ci pomogę w tej tematyce.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Cos mi tu niegra!! Wastegate to to samo co opisywany tutaj by-pass!!! Waste sie otwiera upuszczajac spaliny obok turbiny a przez to niepozwala sie jej zabardzo rozkrecic co powoduje utrzymanie okreslonego cisnienia!!!!Star pisze:...
Aby temu zapobiec stosuje się zawory upustowe które w zależności od tego jak zbudowana jest turbina upuszczają sprężone powietrze lub spaliny przed sprężarką.W silnikach benzynowych stosowane są zawory na dolocie/ blow-off i waste-gate/ oraz jeden/by-pass/ w układzie wydechowym przed sprężarką. Gdy silnik pracuje na biegu jałowym wszystkie zawory są zamknięte gdyż potrzebna jest duża dawka sprężonego powietrza. Przy podniesieniu obrotów lekko otwiera się zawór by-pass aby nie dopuścić do drastycznego wzrostu ciśnienia doładowania/znaczna część spalin omija wtedy sprężarkę przez co jej obroty nie są zbyt wielkie/. Ciśnienie w układzie dolotu reguluje zawór weste-gate, przeważnie steruje nim komputer za pośrednictwem elektromagnesu który unosi się i wypuszcza część sprężonego ładunku/zmniejsza się ciśnienie doładowania.
P.S. za treść tekstu nie opowiadam ponieważ nie jest mój
Golak tutaj masz potwierdzenie co się dzieje bez blow off'a (chyba każdy fanatyk "pssss..." to zna )