emisja spalin

kolektory wydechowe, tłumiki, downpipe, itp.

Moderator: Moderator

secretsanta
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 11
Rejestracja: ndz 02 gru, 2012 19:27
Lokalizacja: wrocław

mam problem z emisją spalin. Wymiana lambdy pomogła obniżyć CO i HC, dalej jednak odczyty lambdy na wysokich obrotach sa o okolicy 1,05. Czy to znaczy że mieszanka jest za uboga? A może coś innego.
seba
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

mówisz o sygnale jaki podaje lambda czy o tym co mierzą Ci na wydechu ?
w pełni rozgrzane auto ?
secretsanta
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 11
Rejestracja: ndz 02 gru, 2012 19:27
Lokalizacja: wrocław

Mówię o odczytach analizatora spalin, silnik rozgrzany
seba
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

jakie autko? silnik seria czy modzony? coś z wydechem robione?
dym z opon leczy astme ;D
secretsanta
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 11
Rejestracja: ndz 02 gru, 2012 19:27
Lokalizacja: wrocław

skyline r33, 25det 94rocznik,silnik seria, wydech pomiedzy przeglądami z decatem, dwa tygodnie przed testem założony katalizator. Spaliny sprawdzone -było ok. Na samym teście wyszedł kosmos z CO i HC lambda poniżej normy. z nowa lambdą CO i HC dobrze na niskich i wysokich obrotach. Lambda jest dobrze tylko przy kreceniu pod 4000. Założony większy intercooler jakieś 5 lat temu. Wcześniejsze testy przechodził bez problemu. Załozyłem nowe świece, cewki wymienione 3 lata temu i te obecne powinny być ok(choć podczas sprawdzania spalin czuć momentami wibracje jakby jakiś gar niedopalał,w czasie jazdy żadnych problemów-nic nie szarpie) przejechane od tego czasu może 5000km. Auto nie jest katowane.
seba
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

A po co Analiza spalin ?

A po co ci ten katalizator ?

chcesz być zielony to Priusa sobie kup który i tak jest chyba jeszcze bardziej degradujący środowisko niż reszta samochodów bo akumulatory też trzeba będzie zutylizować.

Przecież na tym forum to prawie nikt katalizatora nie ma :lol: a ta sondę jak by mi w wydech włożyli to by się chyba zepsuła
secretsanta
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 11
Rejestracja: ndz 02 gru, 2012 19:27
Lokalizacja: wrocław

Zielony nie chcę być, a katalizator (gdybyś umiał czytać ze zrozumieniem co wcześniej napisałem to nie musiałbym pisać tego ponownie) jest mi potrzebny do przejścia testu i po kazdym teście jest wymontowywany.
seba
Awatar użytkownika
mielnik
Stały gość
Stały gość
Posty: 409
Rejestracja: śr 20 kwie, 2011 17:56
Lokalizacja: Wrocław

secretsanta pisze:Zielony nie chcę być, a katalizator (gdybyś umiał czytać ze zrozumieniem co wcześniej napisałem to nie musiałbym pisać tego ponownie) jest mi potrzebny do przejścia testu i po kazdym teście jest wymontowywany.
nie tedy droga do przejscia przegladu :P Jest to forum publiczne, wiec nie bede namawial do kombinatorstwa ale zyjemy w Polsce i tu wszystko trzeba sobie "zalatwic" :)
secretsanta
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 11
Rejestracja: ndz 02 gru, 2012 19:27
Lokalizacja: wrocław

Wracając do sedna tematu: wymontowałem listwe z wtrykiwaczami-po zakreceniu rozrusznikem wszystkie działają. Jak sprawdzić czy radzą sobie pod obciążeniem? Pompa paliwa też wydaje się być ok-zaraz po tym jak pokręciłem rozrusznikem odłączyłem wężyk doprowadzający i ciśnienie paliwa moim zdaniem było dobre. Niestety nie mam manometra żeby to zweryfikować.
Przed momentem sprawdziłem poprzednie odczyty z testu w 2010 roku. Lambda na wysokich obrotach była tuż pod limitem. Z tego co pamiętam wtedy dolałem do paliwa jakiś "octane booster". Auto od tamtego czasu przejechało max 2000km, ostatni rok stało głównie zaparkowane pod chmurką i było odpalane raz na tydzień do rozgrzania silnika.
A co gdyby tylko pozmieniac ustawienia w komputerze? Mam drugi komputer apex z power commanderem. Może mogę sam zmienić ilość wtryskiwanego paliwa? ....takie pomysły zdesperowanego człowieka.... dla jasności, jeżdzę na seryjnym komputerze, apex leży i czeka na lepsze dni
Ostatnio zmieniony pn 03 gru, 2012 08:49 przez secretsanta, łącznie zmieniany 1 raz.
seba
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Jedz do innej stacji diagnostycznej i nie będzie problemu.

Sonda lambda działa tylko do momentu wkręcenia się turbiny potem jest mapa.

Seryjne kompy zawsze są przelane u góry wiec zawsze wyjdzie taki wynik

wszystko jest ok

Pomiary na samochodach kategorii M i N z silnikami o ZI i ZS (rynek Japonia) w zakresie:
emisji zanieczyszczeń gazowych i substancji stałych spalin (wg TRIAS 60-2-2006, Attachment 42 Tech. Standard)
emisji CO, HC, CO2 na biegu jałowym (wg TRIAS 60-2-2006, Attachment 42 Tech. Standard)


zużycia paliwa - Testy MODE 10-15 i JCOPC (wg TRIAS 5-3 – 2007 Attechm. 32 TS, TRIAS 5-4 – 1999 Attechm. 42 TS, TRIAS 5-9 – 2007)

Obrazek
http://www.dieselnet.com/standards/cycles/jp_10-15mode.php


Nie mam mowy tutaj o wysokich obrotach.
Wszystkie testy w zakresie gdzie pracuje sonda więc do wkręcenia się turbiny.

Najpierw poprawne rozgrzewanie silnika w symulacji warunków miejskich i pomiar.

Uwielbiam diagnostów którym jakaś pierdoła nie pasuje i jak mu nie powiesz do słuchu to przeglądu nie dają.
secretsanta
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 11
Rejestracja: ndz 02 gru, 2012 19:27
Lokalizacja: wrocław

Dzięki Erison, podpowiesz jeszcze jak zobaczyć szczególy tego załącznika?
Co do zmiany miejsca testu obawiam się że to niewiele pomoże. Mieszkam w irlandii a tu zasady przeprowadzania testów są dość rygorystyczne (choć często słyszę o autach które przechodzą testy ze zużytymi gumami na wachaczach lub inne dziwne historie) w każdym razie tu z diagnostą się nie dyskutuje a całą procedurę testu ogląda się zza szyby poczekalni. Jak narazie myslę że złożę wszystko, zaleję flaszeczkę "dodawacza oktanów" i pojadę na ponowny test. Do soboty 15 mam czas, może magicznie samo się naprawi a może trafie na przyjaźniejszego diagnostę.
seba
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Jak będziesz miał skan to będzie można pogadać o konkretach.

Jedz do innego diagnosty i mu powiedz że powymieniałeś już wszystko co możliwe i powinno być dobrze i możesz zapytać gdzie w specyfikacji pomiarów jest napisane że pomiar wykonuje wysokich obrotach.
secretsanta
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 11
Rejestracja: ndz 02 gru, 2012 19:27
Lokalizacja: wrocław

A tak z ciekawości....skoro wtryskiwacze mam ciągle wymontowane i chyba ich dzisiaj nie założę bo deszcz pada...jak sprawdzić teretycznie ich sprawność? Jak pisałem wcześniej kręciłem już rozrusznikem jak wyjałem całą listwę i każdy psikał "na oko"równo.
seba
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

co tam masz aha rb25 to 6 naczynek/menzurek i lejesz wtryskami przez taki sam czas do wszystkich i wyjdzie czy jest różnica wydajności.
secretsanta
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 11
Rejestracja: ndz 02 gru, 2012 19:27
Lokalizacja: wrocław

no to lecę do sklepu po kieliszki ;)
seba
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ wydechowy”