emisja spalin
Moderator: Moderator
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz 02 gru, 2012 19:27
- Lokalizacja: wrocław
mam problem z emisją spalin. Wymiana lambdy pomogła obniżyć CO i HC, dalej jednak odczyty lambdy na wysokich obrotach sa o okolicy 1,05. Czy to znaczy że mieszanka jest za uboga? A może coś innego.
seba
mówisz o sygnale jaki podaje lambda czy o tym co mierzą Ci na wydechu ?
w pełni rozgrzane auto ?
w pełni rozgrzane auto ?
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz 02 gru, 2012 19:27
- Lokalizacja: wrocław
Mówię o odczytach analizatora spalin, silnik rozgrzany
seba
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz 02 gru, 2012 19:27
- Lokalizacja: wrocław
skyline r33, 25det 94rocznik,silnik seria, wydech pomiedzy przeglądami z decatem, dwa tygodnie przed testem założony katalizator. Spaliny sprawdzone -było ok. Na samym teście wyszedł kosmos z CO i HC lambda poniżej normy. z nowa lambdą CO i HC dobrze na niskich i wysokich obrotach. Lambda jest dobrze tylko przy kreceniu pod 4000. Założony większy intercooler jakieś 5 lat temu. Wcześniejsze testy przechodził bez problemu. Załozyłem nowe świece, cewki wymienione 3 lata temu i te obecne powinny być ok(choć podczas sprawdzania spalin czuć momentami wibracje jakby jakiś gar niedopalał,w czasie jazdy żadnych problemów-nic nie szarpie) przejechane od tego czasu może 5000km. Auto nie jest katowane.
seba
A po co Analiza spalin ?
A po co ci ten katalizator ?
chcesz być zielony to Priusa sobie kup który i tak jest chyba jeszcze bardziej degradujący środowisko niż reszta samochodów bo akumulatory też trzeba będzie zutylizować.
Przecież na tym forum to prawie nikt katalizatora nie ma a ta sondę jak by mi w wydech włożyli to by się chyba zepsuła
A po co ci ten katalizator ?
chcesz być zielony to Priusa sobie kup który i tak jest chyba jeszcze bardziej degradujący środowisko niż reszta samochodów bo akumulatory też trzeba będzie zutylizować.
Przecież na tym forum to prawie nikt katalizatora nie ma a ta sondę jak by mi w wydech włożyli to by się chyba zepsuła
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz 02 gru, 2012 19:27
- Lokalizacja: wrocław
Zielony nie chcę być, a katalizator (gdybyś umiał czytać ze zrozumieniem co wcześniej napisałem to nie musiałbym pisać tego ponownie) jest mi potrzebny do przejścia testu i po kazdym teście jest wymontowywany.
seba
nie tedy droga do przejscia przegladu Jest to forum publiczne, wiec nie bede namawial do kombinatorstwa ale zyjemy w Polsce i tu wszystko trzeba sobie "zalatwic"secretsanta pisze:Zielony nie chcę być, a katalizator (gdybyś umiał czytać ze zrozumieniem co wcześniej napisałem to nie musiałbym pisać tego ponownie) jest mi potrzebny do przejścia testu i po kazdym teście jest wymontowywany.
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz 02 gru, 2012 19:27
- Lokalizacja: wrocław
Wracając do sedna tematu: wymontowałem listwe z wtrykiwaczami-po zakreceniu rozrusznikem wszystkie działają. Jak sprawdzić czy radzą sobie pod obciążeniem? Pompa paliwa też wydaje się być ok-zaraz po tym jak pokręciłem rozrusznikem odłączyłem wężyk doprowadzający i ciśnienie paliwa moim zdaniem było dobre. Niestety nie mam manometra żeby to zweryfikować.
Przed momentem sprawdziłem poprzednie odczyty z testu w 2010 roku. Lambda na wysokich obrotach była tuż pod limitem. Z tego co pamiętam wtedy dolałem do paliwa jakiś "octane booster". Auto od tamtego czasu przejechało max 2000km, ostatni rok stało głównie zaparkowane pod chmurką i było odpalane raz na tydzień do rozgrzania silnika.
A co gdyby tylko pozmieniac ustawienia w komputerze? Mam drugi komputer apex z power commanderem. Może mogę sam zmienić ilość wtryskiwanego paliwa? ....takie pomysły zdesperowanego człowieka.... dla jasności, jeżdzę na seryjnym komputerze, apex leży i czeka na lepsze dni
Przed momentem sprawdziłem poprzednie odczyty z testu w 2010 roku. Lambda na wysokich obrotach była tuż pod limitem. Z tego co pamiętam wtedy dolałem do paliwa jakiś "octane booster". Auto od tamtego czasu przejechało max 2000km, ostatni rok stało głównie zaparkowane pod chmurką i było odpalane raz na tydzień do rozgrzania silnika.
A co gdyby tylko pozmieniac ustawienia w komputerze? Mam drugi komputer apex z power commanderem. Może mogę sam zmienić ilość wtryskiwanego paliwa? ....takie pomysły zdesperowanego człowieka.... dla jasności, jeżdzę na seryjnym komputerze, apex leży i czeka na lepsze dni
Ostatnio zmieniony pn 03 gru, 2012 08:49 przez secretsanta, łącznie zmieniany 1 raz.
seba
Jedz do innej stacji diagnostycznej i nie będzie problemu.
Sonda lambda działa tylko do momentu wkręcenia się turbiny potem jest mapa.
Seryjne kompy zawsze są przelane u góry wiec zawsze wyjdzie taki wynik
wszystko jest ok
Pomiary na samochodach kategorii M i N z silnikami o ZI i ZS (rynek Japonia) w zakresie:
emisji zanieczyszczeń gazowych i substancji stałych spalin (wg TRIAS 60-2-2006, Attachment 42 Tech. Standard)
emisji CO, HC, CO2 na biegu jałowym (wg TRIAS 60-2-2006, Attachment 42 Tech. Standard)
zużycia paliwa - Testy MODE 10-15 i JCOPC (wg TRIAS 5-3 – 2007 Attechm. 32 TS, TRIAS 5-4 – 1999 Attechm. 42 TS, TRIAS 5-9 – 2007)
http://www.dieselnet.com/standards/cycles/jp_10-15mode.php
Nie mam mowy tutaj o wysokich obrotach.
Wszystkie testy w zakresie gdzie pracuje sonda więc do wkręcenia się turbiny.
Najpierw poprawne rozgrzewanie silnika w symulacji warunków miejskich i pomiar.
Uwielbiam diagnostów którym jakaś pierdoła nie pasuje i jak mu nie powiesz do słuchu to przeglądu nie dają.
Sonda lambda działa tylko do momentu wkręcenia się turbiny potem jest mapa.
Seryjne kompy zawsze są przelane u góry wiec zawsze wyjdzie taki wynik
wszystko jest ok
Pomiary na samochodach kategorii M i N z silnikami o ZI i ZS (rynek Japonia) w zakresie:
emisji zanieczyszczeń gazowych i substancji stałych spalin (wg TRIAS 60-2-2006, Attachment 42 Tech. Standard)
emisji CO, HC, CO2 na biegu jałowym (wg TRIAS 60-2-2006, Attachment 42 Tech. Standard)
zużycia paliwa - Testy MODE 10-15 i JCOPC (wg TRIAS 5-3 – 2007 Attechm. 32 TS, TRIAS 5-4 – 1999 Attechm. 42 TS, TRIAS 5-9 – 2007)
http://www.dieselnet.com/standards/cycles/jp_10-15mode.php
Nie mam mowy tutaj o wysokich obrotach.
Wszystkie testy w zakresie gdzie pracuje sonda więc do wkręcenia się turbiny.
Najpierw poprawne rozgrzewanie silnika w symulacji warunków miejskich i pomiar.
Uwielbiam diagnostów którym jakaś pierdoła nie pasuje i jak mu nie powiesz do słuchu to przeglądu nie dają.
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz 02 gru, 2012 19:27
- Lokalizacja: wrocław
Dzięki Erison, podpowiesz jeszcze jak zobaczyć szczególy tego załącznika?
Co do zmiany miejsca testu obawiam się że to niewiele pomoże. Mieszkam w irlandii a tu zasady przeprowadzania testów są dość rygorystyczne (choć często słyszę o autach które przechodzą testy ze zużytymi gumami na wachaczach lub inne dziwne historie) w każdym razie tu z diagnostą się nie dyskutuje a całą procedurę testu ogląda się zza szyby poczekalni. Jak narazie myslę że złożę wszystko, zaleję flaszeczkę "dodawacza oktanów" i pojadę na ponowny test. Do soboty 15 mam czas, może magicznie samo się naprawi a może trafie na przyjaźniejszego diagnostę.
Co do zmiany miejsca testu obawiam się że to niewiele pomoże. Mieszkam w irlandii a tu zasady przeprowadzania testów są dość rygorystyczne (choć często słyszę o autach które przechodzą testy ze zużytymi gumami na wachaczach lub inne dziwne historie) w każdym razie tu z diagnostą się nie dyskutuje a całą procedurę testu ogląda się zza szyby poczekalni. Jak narazie myslę że złożę wszystko, zaleję flaszeczkę "dodawacza oktanów" i pojadę na ponowny test. Do soboty 15 mam czas, może magicznie samo się naprawi a może trafie na przyjaźniejszego diagnostę.
seba
Jak będziesz miał skan to będzie można pogadać o konkretach.
Jedz do innego diagnosty i mu powiedz że powymieniałeś już wszystko co możliwe i powinno być dobrze i możesz zapytać gdzie w specyfikacji pomiarów jest napisane że pomiar wykonuje wysokich obrotach.
Jedz do innego diagnosty i mu powiedz że powymieniałeś już wszystko co możliwe i powinno być dobrze i możesz zapytać gdzie w specyfikacji pomiarów jest napisane że pomiar wykonuje wysokich obrotach.
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz 02 gru, 2012 19:27
- Lokalizacja: wrocław
A tak z ciekawości....skoro wtryskiwacze mam ciągle wymontowane i chyba ich dzisiaj nie założę bo deszcz pada...jak sprawdzić teretycznie ich sprawność? Jak pisałem wcześniej kręciłem już rozrusznikem jak wyjałem całą listwę i każdy psikał "na oko"równo.
seba
co tam masz aha rb25 to 6 naczynek/menzurek i lejesz wtryskami przez taki sam czas do wszystkich i wyjdzie czy jest różnica wydajności.
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz 02 gru, 2012 19:27
- Lokalizacja: wrocław
no to lecę do sklepu po kieliszki
seba