Strona 1 z 1

Uszczelka kolektor blok silnika pytanie

: śr 25 wrz, 2013 14:06
autor: PrezesGT
Mam takie pytanie czy może się coś zepsuć podczas jazdy na lekko wydmuchanej uszczelce blok silnika kolektor wydechowy? Jeśli tak to jakie są tego skutki?

: śr 25 wrz, 2013 17:32
autor: winiar18
Nie chce sie czepiac ale nie znam takiej uszczelki. Pewnie chodzi Ci o uszczelke glowica- kolektor wydechowy? Jesli tak to spaliny przedostaja sie do komory silnika i beda zasysane do wnetrza samochodu co nie jest zbyt zdrowe. Poza tym turbo sie tak nie napedza i temp. spalin tez pewnie sie zmieni. Polecam wymiane na nowa. Koszt niewielki bo ok 30-40zł i po sprawie.

: śr 25 wrz, 2013 21:52
autor: Lolson
Może i sie nie znam i mechanik ze mnie taki jak ten z You Tuba pt. mazowieccy mechanicy ale jakim cudem spaliny będą zasysane do cylindrów skoro filtr masz hektar od kolektora, dodatkowo mam wrażenie że pęd powietrza będzie je kierował w zupełnie inną strone niż do przodu pojazdu o_O Temperatura spalin też nie sądzę żeby się diametralnie zmieniła... poza popiardywaniem i troche innym świstem turbo ja jak miałem wydmuchaną tą uszczelkę różnicy nie odczułem
Fakt faktem że dobrze jest ją wymienić co nie jest proste ;)
Pozdr

: śr 25 wrz, 2013 22:02
autor: PrezesGT
No właśnie powiedz jak się dostałeś do tej uszczelki bo ja jak chciałem ja wymienić to nie mogłem ściągnąć kolektora bo nie mógł zejść z tych szpilek bo było za mało miejsca pod maską

: śr 25 wrz, 2013 23:15
autor: maciu$
Musisz raczej odkręcić turbo, bo z tego co pamiętam seryjne przewody nie pozwolą na zdjęcie całości bez ich łamania.

: czw 26 wrz, 2013 08:03
autor: szaman
Lolek winiar pisal o wnetrzu samochodu a nie silnika, a wlot to wentylatora jest przy grodzi ;) uszczelki lepiej wymianyeniac jak najszybciej, zanim sie powierzchnia pod uszczelka zasyfi/utleni/popsuje.

: czw 26 wrz, 2013 12:21
autor: winiar18
Jesli chodzi o sciagniecie kolektora to ogarniesz to razem z turbina, bo ciezko bedzie odkrecic sama turbine. Odkrecasz wszystkie nakretki od kolektora (chyba 8szt na klucz 14mm) caly dolot do turbo i wydech (za downpipem na 3 sruby) no i oczywiscie przewody doprowadzajace olej i plyn chlodniczy i splyw oleju. Po takim zabiegu oduniesz na tyle kolektor, ze wyciagniesz calosc z komory silnika. Powodzenia :)

: pt 27 wrz, 2013 09:37
autor: Ban0ff
jak ktos ma problem z wyciagnieciem kolektora z turbina to niech odkreci lapy silnika od poduszek i podniesie motor od strony turbiny, silnik podczas podnoszenia bedzie sie przechylal w strone ssaca i kolektor wydechowy sie odsuwa od kielicha :)