Budujemy wydech krzycz?cy, niebucz?cy

kolektory wydechowe, tłumiki, downpipe, itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

W pierwszej kolejnosci rozgladnij sie za dobrym srodkowym tlumikiem,bo te wszystkie male ogolno dostepne puszeczki z allegro zabardzo nie wyciszaja.

W chinsich wydechach masz zazwyczaj dwa srodkowe tlumiki +tylna puszke a wydechy i tak sa "glosne".
Awatar użytkownika
luki343
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 512
Rejestracja: pn 12 lip, 2010 10:15
Lokalizacja: Sokołów/Warszawa

claysman, "wystrugałeś" coś?
CA18
Awatar użytkownika
claysman
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 754
Rejestracja: pn 09 sty, 2012 22:19
Lokalizacja: Ujście k/Piły
Kontakt:

Już mam koncepcje i w przyszłym tygodniu zaczynam budowę. Właśnie składam materiały;)
Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

Generalnie prawdopodobnie sam będę coś strugał z podobnymi założeniami do CA (jak tylko kupie do swojej s13 inne/wyremontuje to co jest). Rozmawiałem wczoraj ze znajomym który nie jeden wydech ulepił i twierdzi że żeby uzyskać taki efekt to nie za duża średnica (ja np. celuje 2,5 cala) i żadnych rozprężeń na wydechu. Mam tu na myśli że jak zejdziesz z dp do 2,5cala, to rura ma mieć cały czas tą średnicę, zastosowane tłumiki też mają mieć tą średnicę, jak na końcu damy nagle puszkę o średnicy 3/4cale żeby ładnie wyglądało to ponoć spierdzielimy cały efekt. Jeśli ktoś chce mieć z tyłu rurę większą niż średnica wydechu to powinien dać tłumik o tej średnicy jak całość i dopiero za nim tylko końcóweczkę która się rozszerza, jak tutaj przykładowo:
http://mgmotorsport.pl/wp-content/galle ... owy-03.jpg

Nie wiem ile w tym prawdy i czekam na efekty pracy claysmana, żeby nie wyważać czasem otwartych drzwi :)
S13 CA18DET
JapanizeD
arnie
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 136
Rejestracja: sob 08 gru, 2012 20:07
Lokalizacja: Toruń

Odgrzeję kotleta... W czeluściach youtube naoglądałem się nissanów z wydechami bez jakichkolwiek tłumików, prosta rura od dp do końca. Jaram się tym, że przekozacko słychać dzięki temu jak turbina schodzi z obrotów i gwiżdże, a że nastał czas na zmianę tego pseudowydechu co mam rozważam właśnie opcję rury średnicy 2,5 " bez tłumików (pacjent sr20det). Ma ktoś jakieś doświadczenia z takim wynalazkiem? Głośność na 2,5" powinna być optymalna zresztą auto i tak jest tylko na tor więc mniejsza o decybele. Moje pytanie jednak bardziej tyczy się przepływu gazów i charakterystyki... Turbo to turbo więc zjawisko falowe występuje jedynie na początku zanim sprężarka wstanie... Co o tym myślicie?
Awatar użytkownika
HaKeN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 431
Rejestracja: pt 08 mar, 2013 10:06
Lokalizacja: Wronki
Kontakt:

Ja bym dał 3" downpipe i zejście na 2,75 do końca ;-)
Zależne tez jakie masz turbo i obecna moc kiedy wstaje, ale turbo jak sam mówisz nie trzeba liczyć wydechu czy dawać tłumików ;-)
Awatar użytkownika
wolek1993
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 125
Rejestracja: pn 17 mar, 2014 16:56
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Ale wg doświadczeń osób długo siedzących w temacie (m.in. znajomy budujący rajdówki) to pewne opory w wydechu pomagają w przypadku wstawania turbo, dlatego HaKeN dobrze mówi żeby zrobić zejście.
300zx z31 '86 przyszłe drift machine
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

W turbo głównie ma być jak najmniej oporu za turbiną. Wydech "liczony" nie zaszkodzi :)
Rice is nice
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ wydechowy”