Budujemy wydech krzycz?cy, niebucz?cy

kolektory wydechowe, tłumiki, downpipe, itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
claysman
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 754
Rejestracja: pn 09 sty, 2012 22:19
Lokalizacja: Ujście k/Piły
Kontakt:

Dotychczas miałem przelot 2,5' z puszką a'la Civic z tyłu.
Buczało, waliło basem, przypominało Hondę. No More!

Chciałbym uzyskac dźwięk, jaki ma silnik na samym DP, czyli krzyczy, nie buczy i ładnie harczy-ale oczywiście wyciszony.

Marny przykład, ale jednak : <iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/PyESkMGD7R8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

I teraz pytanie jak to zrobić
a)tłumik środkowy, przelotowy w miejscu CATA jak najbliżej DP i rura do samego końca bez wydechu końcowego
b)rura przelotowa+ na końcu tłumik końcowy bez efektu basowego, bez rezonansu

Jakieś inne pomysły?

jaką użyć średnicę wydechu?

Sama rura od DP raczej odpada- będzie za głośno
Ostatnio zmieniony sob 22 mar, 2014 22:40 przez claysman, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

jak u siebie zdjąłem końcowy tłumik o została sama rura od turbiny do miejsca koło tylnego koła gdzie się łączyły to nie było głośno, nawet tak bym powiedział, że cicho, tylko na 70mm to jednak waliło basem. więc pewnie małe średnice wchodzą w gre
Poszukuję...
Awatar użytkownika
luki343
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 512
Rejestracja: pn 12 lip, 2010 10:15
Lokalizacja: Sokołów/Warszawa

Ja u siebie też coś takiego planuję, tylko dopiero na wakacje i mam plan żeby walnąć seryjną rurę od początku do końca bez niczego :P
CA18
Awatar użytkownika
kacus13
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 539
Rejestracja: pn 07 sty, 2013 20:23
Lokalizacja: Opole

luki343 pisze:Ja u siebie też coś takiego planuję, tylko dopiero na wakacje i mam plan żeby walnąć seryjną rurę od początku do końca bez niczego :P
bedzie pierdziec jak w hondzie i dusic silnik...

mialem serie z wywalonym katem i pucha jakiegos mugena hondowskiego *najtansza z tuningjestzajebistyjadepodremize

a teraz mam 3calowke od binia na koncowym tlumiku 4,5cala

odrazu auto zaczelo jechac nabralo meskiego dzwieku
na wolnych ladnie sobie mruczy ale jest cicho jak docisniesz to fajnie drze jape
odwrotnosc tego co mialem na wolnych sie w aucie nie dalo wysiedziec najmniejszy ruch wskazowki od obrotow i sluchawki trzeba bylo zakladac.. pierdzial i dusil auto no more!
Awatar użytkownika
piotras1554
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 913
Rejestracja: ndz 26 kwie, 2009 15:00
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

wsadzić V8 na 3" bez tłumika i gotowe :P
NISSAN 200SX 4.0 V8 1UZ-TFE
PROFI Z NICZEGO :D
Awatar użytkownika
skwaromir
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 121
Rejestracja: wt 20 paź, 2009 17:35
Lokalizacja: LLU

Hmm. może nie jest to odpowiedź na temat, ale może ktoś słyszał takie połączenie.
Nie chce wydechu który łeb urywa, mam plan zrobić 3"od suszary potem środkowy przelot,
dalej 3" przejście na v-bandzie na 2,75" i końcowy komorowy lub dwie mijające się perforowane rury, wylot 2,75".

Ktoś coś podobnego słyszał ?
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4684
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

kacus13 pisze: a teraz mam 3calowke od binia na koncowym tlumiku 4,5cala
To jest wydech Motoria i on ma więcej niż 3" bo tam była rura 1,5mm ścianki i zewnętrzna 80mm a większość 3" ma 76 po zewnątrz i ścianka 2mm

Ale owszem, bardzo fajnie to brzmiało i nie buczało :)

Pamiętajcie że kilka osób już przekozakowało z przelotami bez niczego, kończyło się to najpierw słuchawkami a później zmianą wydechu/dorzuceniem tłumików :P
Awatar użytkownika
piotras1554
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 913
Rejestracja: ndz 26 kwie, 2009 15:00
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Binio po prostu nie którzy się starzeją :P ja sam zapodałem tłumik od e39 3.0d 3 komorowy rura 67mm nie wielka ale do N/A starczy, tylko dźwięk z dupy chodzi jak bmw 2.5 bez kata :x ale cicho jest
NISSAN 200SX 4.0 V8 1UZ-TFE
PROFI Z NICZEGO :D
Awatar użytkownika
luki343
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 512
Rejestracja: pn 12 lip, 2010 10:15
Lokalizacja: Sokołów/Warszawa

Binio_ pisze: Pamiętajcie że kilka osób już przekozakowało z przelotami bez niczego, kończyło się to najpierw słuchawkami a później zmianą wydechu/dorzuceniem tłumików :P
Może w sumie masz i racje :P
Najpierw wywale kata ze środkowym i zobacze :P
CA18
Awatar użytkownika
domino
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 2824
Rejestracja: ndz 31 sie, 2008 09:34
Lokalizacja: złotów

może i....

Ale weź tak jak ja przejedź pół Polski z dwójką dzieci nissanem z wyjącym wydechem... Nie ma szans. Dlatego wydech ten co mam 2,5 cala jest najbardziej optymalny.

claysman, musisz wiedzieć do jakich celów więcej będziesz używać nyskę.
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Awatar użytkownika
Dasiek
Redaktor
Redaktor
Posty: 957
Rejestracja: czw 19 mar, 2009 21:38
Lokalizacja: Kraków

Rozważałem przebudowe wydechu.

Moc:
Zarówno w CA, SR, RB mamy (w większości) turbiny. Aby "nie zamulić" silnika stosuje się tłumiki przelotowe.
Według zasady: im większa objętość tłumika, tym ciszej- stosuje się różne tłumiki aby uzyskać odpowiedni dźwięk.

Fabrycznie:
Do sportowych samochodów, stosuje się kat'y o odpowiedniej przepustowości oraz tłumiki komorowe dostosowane do danej pojemności pojazdu.
Najciekawsze jest to, że po mimo wzorów i symulacji przepływu... zawsze wydech do poprawek dostają akustycy.

KIT:
w Kit;cie który otrzymałem, była rura 3 cale + tłumik końcowy. Jest niby ok... na obrotach drze mordkę strasznie rasowo ale za głośno, na postoju w stosunku do Ca jest korzystniej ale "gada" i to "gada" też za głośno- ale okrutny nie jest. Po prostu ja się starzeje i "Mugena" (jak w pierwszym moim aucie) już nie zdzierżę.

Co można zrobić?
Jest kilka opcji:
1) tłumik komorowy z jakiegoś bydlaka... na pewno zamuli i wyciszy. Pytanie jak bardzo.
2) Tłumiki przelotowe o dużym gabarycie... to w miarę rozsądne.
3) Twin loop... niby opcja fajna ale 3 cale ciężko znaleźć
4) silencer.... korek w pupę i zamula
5) Aktywny silencer... to brzmi bardzo fajnie. Identyczny mozna znalezc w koncowce wydecchu np.: audi RS4
mozna rowniez kupic na ebay'u takie cudo.

Sumarycznie:
Jeżeli chcemy przelotowy i "wolny"-"swobodny" wydech to warto stosować tylko i wyłącznie tłumiki przelotowe. Im głośniejszy ma być "ryk", tym mniejsza objętość tłumików.
Warto stosować "aktywne" silencery.

Jeżeli olewamy moc, to zaprzyjaźniamy się z tłumikiem komorowym.
Ostatnio zmieniony sob 29 mar, 2014 00:11 przez Dasiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Andy
Postojebca
Postojebca
Posty: 1477
Rejestracja: wt 05 kwie, 2011 02:51
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

a ja mam tego swojego niby 3 cale ale to tak jak tam Binio gdzies wyzej pisal ze to 80tka jest bo mierzylem jak kata wywalalem... i ani kata ani srodkowego tylko pucha na koncu

na wolnych strasznie cichy basowy jest a przy obciazeniu powyzej 3k rpm zaczyna sie drzec

ale moze to wina 6 garow

[video]http://www.youtube.com/watch?v=26qys06psW8[/video]

tyle ze bez kata przy obciazeniu troche glosniej chodzi, na wolnych praktycznie nie ma slyszalnej roznicy

ale to by trzeba bylo pomiary robic

wydech to hks silent hi power
Ostatnio zmieniony ndz 23 mar, 2014 21:51 przez Andy, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
Awatar użytkownika
claysman
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 754
Rejestracja: pn 09 sty, 2012 22:19
Lokalizacja: Ujście k/Piły
Kontakt:

Domino:
Auto ma służyc do jazdy po mieście, ale nie chcę cichacza. Nie ogarnę natomiast tak jak Dasiek pisze ala Mugen'a.

Dasiek:
To o czym piszesz ma sens, ale nie do końca trafia w to o co pytałem.

Moim założeniem jest, że chcę mieć wydech powiedzmy średnio głośny, natomiast nie ma być basowy.

Nie chcę tak jak Andy mieć z tyłu wielkiej puchy, tylko wpadnie shotgun.
I teraz pytanie, czy dźwięk uzyskam poprzez puszczenie przelotowego wydechu z tłumikiem niezbyt dużym na końcu i rurkami pociągniętymi za auto, czy wykorzystując tłumik środkowy.

Co powoduje basowy dźwięk?

Tłumik, czy średnica rury? No wydaje mi się, że tłumik...

Czy nie mądrym w takim razie byłoby wykluczenie całkowicie tłumika końcowego i wykorzystanie tylko w/w środkowego, np. w seryjnym miejscu pod siedzeniem kierowcy i puszczenie dalej rury za tylny zderzak?

Tłumik środkowy miałby być wtedy o dużej średnicy i przelotowy, czy raczej komorowy?
Awatar użytkownika
kolosezw
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 550
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 21:56
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

claysman, tak jak piszesz trzeba sprobowac.

dac cichy przelotowy srodkowy, zaraz za dp i dalej rura, bez koncowego.

tutaj np. jest srodkowy, a nie ma koncowego.
http://www.youtube.com/watch?v=muXSXA0RtvM
Ostatnio zmieniony ndz 23 mar, 2014 22:58 przez kolosezw, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Dasiek
Redaktor
Redaktor
Posty: 957
Rejestracja: czw 19 mar, 2009 21:38
Lokalizacja: Kraków

claysman, bas to pewien zakres dźwięków.

Teraz pytanie:
Jak umiejscowić tłumiki o pojemności X, w odległości od turbo A (tłumik środkowy). B (tłumik końcowy).
Skołowałbym tłumiki i "szukał" odpowiedzi.

Często stosuje się redukcje srednicy np.: w polowie wydechu. Tak maja tuningowe wydechy do imprez STI. Podobno ma poprawiac dol ale rowniez wyciszac.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ wydechowy”