Witam,
Założyłem kolektor baran i coś jest z położeniem turbo (T25) bo nie pasują przewody a w szczególności odpływ oleju.
Czy ktoś się spotkał z tym i czy obrót flansz coś da. Dodatkowo pewnie pojawi się problem z dopasowaniem wydechu.
Pozdrawiam Paweł
Przewody do turbo nie pasuję po instalacji kol. baran
Moderator: Moderator
No baran nie musi byc idealnie odwzorowany wzgledem serii,
mozesz to ogarnac elastycznymi przewodami w oplocie, ale...
to jest plan na jakas wieksza moc? bo do t25 to zbedna kombinacja,
nie wspominajac o utrudnieniu montazowym(kiepskie dojscie do srub)
spływ jako ze jest grawitacyjny powienien byc zawsze w dol ustawiony,
jak jest inaczej, to przekrec rdzeniem wzgledem muszli goracej, choc w leciwym t25 moze byc to co najmniej klopotliwe. A pozniej dobrac odpowiedniej dlugosci i zagieciu przewod elastyczny.
mozesz to ogarnac elastycznymi przewodami w oplocie, ale...
to jest plan na jakas wieksza moc? bo do t25 to zbedna kombinacja,
nie wspominajac o utrudnieniu montazowym(kiepskie dojscie do srub)
spływ jako ze jest grawitacyjny powienien byc zawsze w dol ustawiony,
jak jest inaczej, to przekrec rdzeniem wzgledem muszli goracej, choc w leciwym t25 moze byc to co najmniej klopotliwe. A pozniej dobrac odpowiedniej dlugosci i zagieciu przewod elastyczny.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
nie wiem jak masz łączony z downpipem/elbow,
bo jesli na flanszy na 3 sruby to mozesz tylko tyle wlozyc do auta, a reszte niech ci dopasuja w jakims tlumikowym warsztacie( w sensie dogna/dotna/wygna)
albo jako lepsza opcja zastosowac V-band i wtedy wspawac do downpipu jedna czesc v-banda,
a pozniej jak juz silnik bedzie w aucie ukladac reszte wydechu,
zastosowanie v-banda jest tu o tyle fajne ze montaz i demontaz jest bajecznie prosty i szybki, sruby sie nie zapiekaja, a w raze czego da sie odciac jedna srube zrzucic obejme i sprawa zalatwiona,
gdzie przy flanszy na 3 sruby jest to co najmniej klopotliwe
v-band dostepny np. w fmic.pl
http://fmic.pl/v-band/442-v-band-102mm-4.html
bo jesli na flanszy na 3 sruby to mozesz tylko tyle wlozyc do auta, a reszte niech ci dopasuja w jakims tlumikowym warsztacie( w sensie dogna/dotna/wygna)
albo jako lepsza opcja zastosowac V-band i wtedy wspawac do downpipu jedna czesc v-banda,
a pozniej jak juz silnik bedzie w aucie ukladac reszte wydechu,
zastosowanie v-banda jest tu o tyle fajne ze montaz i demontaz jest bajecznie prosty i szybki, sruby sie nie zapiekaja, a w raze czego da sie odciac jedna srube zrzucic obejme i sprawa zalatwiona,
gdzie przy flanszy na 3 sruby jest to co najmniej klopotliwe
v-band dostepny np. w fmic.pl
http://fmic.pl/v-band/442-v-band-102mm-4.html
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
Co do przekręcenia muszli strony wydechowej to bez palnika z lancą tlenową nie podchodzić. W 6 lat starej t28 na kulkach i w 2 letniej sztuce moczenie pryskanie w wd40 nie daje nic.
Odkręcić te 6 śrub żeby się trzymały na 2~3 zwojach coby sie te półksiężyce trzymały na nich.
Do imadła złapać za muszlę coby rdzeń spadł i się chwycił na półksiężycach. Grzałem zwykłym palniczkiem z 30 minut i nic. Wypakowalem duży z lancą tlenową, ani 5 minut i rdzeń opadł.
Opcjonalnie przed grzaniem można zrzucić zimną muszlę i wydobyć oring co by się nie przegrzał.
Co do samego barana to dla turbin z flanszem t2 to ogólnie nie warto. Nic nie pasuje, dojście po psie z 2 razy ci go pokrzywi a lichy może pęknąć. Wróciłem do serii i jedyne co to jedna uszczelka kolektor-głowica poszła ale swoje przehulał
Polecam nakrętki miedziowane na kolektor i turbo.
Odkręcić te 6 śrub żeby się trzymały na 2~3 zwojach coby sie te półksiężyce trzymały na nich.
Do imadła złapać za muszlę coby rdzeń spadł i się chwycił na półksiężycach. Grzałem zwykłym palniczkiem z 30 minut i nic. Wypakowalem duży z lancą tlenową, ani 5 minut i rdzeń opadł.
Opcjonalnie przed grzaniem można zrzucić zimną muszlę i wydobyć oring co by się nie przegrzał.
Co do samego barana to dla turbin z flanszem t2 to ogólnie nie warto. Nic nie pasuje, dojście po psie z 2 razy ci go pokrzywi a lichy może pęknąć. Wróciłem do serii i jedyne co to jedna uszczelka kolektor-głowica poszła ale swoje przehulał
Polecam nakrętki miedziowane na kolektor i turbo.
Dzięki za pomoc, podjadę jutro do zakładu co turbo regenerują jak ruszą muszę i będzie później pasowała to zostawię barana, ale jak nie to rzeczywiście przekonujecie mnie do oryginalnego kolektora. Osłony originale poszukam i będzie malina.
A próbowaliście opleść oryginalny kolektor?
A próbowaliście opleść oryginalny kolektor?
Założyłem żeliwo bo baran był grzany i planowany a i tak po czasie pierdział mi. Ja mam żeliwo pomalowane farbą termiczną na ciemny kolor.
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
A da się zamontować w żeliwie czujnik EGT?
oczywiscie, mam tak u siebiePaweł pisze:A da się zamontować w żeliwie czujnik EGT?
na to seryjna osłona pomalowana farba jak u Domina i jest dobrze
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
A jaką metodą. Nawiercenie otworu w żeliwie i wspawanie tulei , czy nagwintowanie kolektora zamiast spawania?
dokładnie też tam mam
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
- MEFisto087
- Redaktor
- Posty: 4108
- Rejestracja: pt 08 paź, 2010 12:29
- Lokalizacja: WM_____
też tak mam, nawiercone i gwintowane, wkręcona tuleja i termopara.
Sucz 200sx S13
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
"If it isn’t broken, don’t fix it"
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
"If it isn’t broken, don’t fix it"