Jaki kolektor wydechowy jest lepszy??

kolektory wydechowe, tłumiki, downpipe, itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

To dziwne bo ja mam Baranka Top Mount i mi się turbo zaczyna świszczeć od 1800 obrotów a przy 3k z hakiem ma Bara...
Może specyfika samochodu.
EMWU is dead
marcin lublin

myślę że w tej kwestji duże znaczenie ma kolejność zapłonu a w sr20de jest 1-3-4-2 a nie jak napisał Pajak2444 1-4-3-2, kolektor skrzynkowy pewnie jest kompromisem bo jest łatwiejszy w wykonaniu i zajmuje mniej miejsca ale można z niego uzyskać niższą moc bo sprawność opróżniania cylindrów jest mniejsza, czyli poprostu bardziej zapycha wydech......... teraz qwa sam nie wiem co wybrać..........
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Coobcio pisze:W skrócie:
Równo odległościowy - duży lag i większa moc, zalecane dla mocy powyzej 400 koni przy silniku 2.0
Skrzynokowy - minimalny lag, szybka reakcja na pedal gazu oraz moc/moment mniejszy o ok 5-10% w sotusnku do równodległosciowego

Osobiście daje sobie spokój z rónodległosciowymi, więcej to kosztuje i ten lag jest nie do zniesienia... Prawie 1000 obr.min róznicy u mnie było.
Coobcio skąd Ty bierzesz takie rewelacje, proszę napisz, bo już się nadziwić nie mogę... I wytłumacz to co napisałeś, to znaczy odpowiedz na pytanie dlaczego, a dlaczego tamto się dzieje w tym i w tym...
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
Awatar użytkownika
mellow
Stały gość
Stały gość
Posty: 402
Rejestracja: ndz 21 wrz, 2003 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

po pierwsze to odzielmy skrzykonwy od seryjnego zeliwnego to rozne swiaty.
Pozatym IMHO troche przeceniacie te rownoodlegosciowe kolektory, wg mnie roznica w spoolupie i wogole mocy pomiedzy sryjnym a rownoodlegosciowym bedzie w granicach beldu pomiaru. Ale podobnie jak napialem wyzej jak ktos ma jakies uzasadnienie/dowody to chetnie zobacze i zweryfikuje poglad.
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Prosze oto dowody wynikające z hamowań mojego trupa:

Doładowanie 0,5 bara kolektor rownoodległościowy, DP 2,5:
Obrazek

Doładowanie 0,5 bara kolektor skrzynkowy, DP 70mm:
Obrazek

Chodzi mi o sam moment pojawiania się nadciśnienia, dodam że oba koelktory zostały wykonana z rur o średnicy 48,3x2mm
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

marcin lublin pisze:myślę że w tej kwestji duże znaczenie ma kolejność zapłonu a w sr20de jest 1-3-4-2 a nie jak napisał Pajak2444 1-4-3-2, kolektor skrzynkowy pewnie jest kompromisem bo jest łatwiejszy w wykonaniu i zajmuje mniej miejsca ale można z niego uzyskać niższą moc bo sprawność opróżniania cylindrów jest mniejsza, czyli poprostu bardziej zapycha wydech......... teraz qwa sam nie wiem co wybrać..........
Moj blad !
Po przejrzeniu serwisowki zaplon jest 1-3-4-2 !!
Coobcio niezapomnij ze DP urusl o 6,5mm !! a to niemalo !!
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Coobcio, jak już Mellow zauważył, mylisz kolektor skrzynkowy z odlewem żeliwnym, jaki występuje w OE. Jak chcesz zobaczyć kolektor skrzynkowy, to pofatyguj się do garażu Grabowskiego (Seniora). A jak już porównujesz, to mam nadzieję, że równoodległościowym nie nazywasz tego dziwoląga z ogromną puszką zbiorczą, co nawet na szybkie nie wyglądało, już nie mówiąc żeby było. Proszę Cię, nie opieraj swoich teorii, wyłącznie na swoim doświadczeniu, bo ludziom krzywdę zrobisz.
A tak zupełnie na marginesie, to masz pojęcie ile rzeczy może wpłynąć na zmianę przebiegu charakterystyki, więc Twoje wykresy w tym punkcie tez nie są miarodajne, bo były w innym czasie, i po innych strojeniach auta...
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Ale mi chodzi o sam moment wkręcania sięt urbiny... Może rzeczywiscie ten moj rownodleglosciowy koelktor nie byl za dobrze wykonany ale chodzi o samą ide, Im turbo blizej ognia i kolektor mniejszej pojemnosci tym trubina szybciej nałąduje rządany boost - Porozmawiaj chociazby na ten temat z M. Grabowskim.

Mi łatwiej jest wykonać kolektor typu 2 kolanka, 2 trujniczki niż kolektor rownoodlgłosciowy, oszczędnośc czasu i materjałów a ten ubytek paru koni zrekompensuje mi szybsze wchodzenie na boost.
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Wkręcanie się turbiny też zależy od kilku czynników, a nie tylko od kolektora. Teoria, że im spaliny są cieplejsze, jest lepsza od tej, że im bliżej silnika turbina, tym lepiej. Spaliny muszą mieć dobry przepływ, a nie najkrótszą drogę.
W ciągu 5 minut, można poprawić Twoje charakterystyki (w obu przypadkach), i bez dotykania kolektora czy elektroniki.

2 kolanka i 2 trójniczki, to nie jest kolektor skrzynkowy, to o wiele bardziej zaawansowana konstrukcja, w porównaniu ze skrzynkowym
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Nie wiedziałem jak taką konstukcje nazwać, robi się ją o wiele prosciej niż skrzynokową.

NA LAga co ma jeszcze wyplyw ?
Opory zestrony wydechowej i dolotowej - nic więcej do głowy mi nie przychodzi (poza pojemnością układu powietrzengo tez ma wplyw na laga)
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
cziko

fajny temat duzo wnosi dobrego na tym forum!!!

keepsake ten kolktor jest spawany :wink: to nie giętus 8)

a co do poprawy na wykresach cobcia to faktycznie DP ma duzy wpływ!!skaj z seryjnych 250 ma 262 kucy dzieki DP az po katalizator wiekszy od seryjnego o 0,5 cala
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Prosze oto dowody wynikające z hamowań
Coobcio sorry ale te wykresy wiele nie wnoszą w takiej formie jak je podales, zapomniales o jednej sprawie. Powinienes w wypadku porownywania tych mocy uwzglednic cisnienie i temperature. Zwlaszcza jesli chodzi o temperature to byla tutaj znaczna roznica... 12,2C
marcin lublin

fajnie że temat tak się rozkręcił.......... postanowiłem że zrobie kolektor taki co coobcio go nazywa skrzynkowym...... w moim przypadku przemawia za tym nie za wiele miejsca pod maską a chłodnicy na razie nie chce mi się przesuwać i z moich takich analiz z posiedzeń na kiblu też wynika że turbina powinna się szybciej wkręcać.......... a jak będzie to zobaczymy
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

no dobra
powiedzcie mi ile mniej więcej można zyskać dzięki takiem kolektorowi z ebay ?
załóżmy że wszystko seria, tylko zmieniamy kolektor i wróżymy z fusów ;)
np. takie cuś
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SR20det- ... dZViewItem

lub
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Outlet-E ... dZViewItem

lub
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Stainles ... dZViewItem
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

IceMan pisze:no dobra
powiedzcie mi ile mniej więcej można zyskać dzięki takiem kolektorowi z ebay ?
załóżmy że wszystko seria, tylko zmieniamy kolektor i wróżymy z fusów ;)
np. takie cuś
...lub
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Outlet-E ... dZViewItem
...
Przy pełnej serii, mocy nie da, i raczej w ogóle nic nie zmieni, ale jeśli byś wybrał opcje 2, i do tego zrobił przelotowy wydech, a przynajmniej pozbawił dławików w oryginalnym wydechu, to poprawiłaby się odczuwalnie reakcja na pedał gazu, a za pewne za sprawą uwolnienia wydechu, poprawiłaby się też moc.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ wydechowy”