Jaki kolektor wydechowy jest lepszy??
Moderator: Moderator
Mam takie pytanko odnośnie uturbiania sr20de. Mianowicie zastanawiam się nad kolektorem pod turbinę. I teraz jaki kolektor jest lepszy?? Równooddległościowy czy ten.......... qwa zapomniałem jak się nazywa............... w każdym bądź razie taki co rurki nie są równych odległości tylko łączą się jak najbliżej silnika (myślę że bedziecie wiedzieli o jaki mi chodzi). Właśnie ten drugi widziałem w calibrze (seryjnej). I tu moje pytanie który jest lepszy i jak one wpływają na turbo dziurę i pracę suszarki?? Suszarka będzie T3 lub T28, doładowanie na poziomie 0,8 bara, silnik odprężony.
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
Ten drugi, to żeliwny, a lepszy jest równoodległościowy.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
...a ja spotkałem się z opinia od praktykiera, a nie internetowego tjuninkiera jak większość z nas, że kolektor taki jak w serii w SR20 jest b.dobry, bo jest POLICZONY na przepływy gazów w taki sposób, żeby fala kolejno 4-3-2-1 cylindra, nie przychamowywała z gazów z poprzedniego cylindra, a fale się nakłądają do powoduje szybszy wylot gazów i to jest lepsze - tak twiedzi pan co żre ryż drewniamymi drutami. Kolektory "barany", top mounty są może i fajne, ale maja np wadę taką, że ciepła strona znajduje sie b.blisko serva hamulców (przynajmniej w LHD nissanach) i nagrzewaja ją dodtakowo, co jest przysłowiową LIPĄ.
To co usłyszałem, jest odwróceniem tego, co do tej pory wiedziałem, tzn. usłyszałem gdzieś tam od kogośna zasadzie plotów. Fakt też jest, że mocnejsze auta mają kolektory równoległościowe.. i weź tu człowieku bądź mądry.
To co usłyszałem, jest odwróceniem tego, co do tej pory wiedziałem, tzn. usłyszałem gdzieś tam od kogośna zasadzie plotów. Fakt też jest, że mocnejsze auta mają kolektory równoległościowe.. i weź tu człowieku bądź mądry.
Mocniejsze auta maja zeminiane kolektory m.in. dlatego ze stosuje se inne turbiny ( inne flasze - niepasujace pod seryjny, badz turbiny z x-ternal wg ). Wtedy trzeba zmienic kolektor - i wcale niezawsze jest on rownoodleglosciowy. Rownoodleglosciowy kolektor jest bardzo porzadany w przypoadku aut wolnossacych. W turbo nieodgrwa on tak istotnej roli. Jezeli planujesz turbo ktore bedzie pasowac pod seryjna flansze zostaw ori. nissanowski odlewik.
Ostatnio zmieniony pt 23 gru, 2005 14:33 przez mellow, łącznie zmieniany 1 raz.
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
powered by:Japan Sport Service
tylko że łatwiej jest mi zrobić ten drugi.............. oczywiście będzie z kwasówki i myślę że jego zaletą jest to, że spaliny mają krótszą drogę do turbiny i szybciej będzie się wkręcała ale mocy maks nie osiągnej takiej jak na równoodległościowym........ mam racje czy się myle?? a nie zależy mi aż tak bardzo na mocy maks i nie mam oryginalnego kolektora od sr20det, dopiero będzie robiony, dlatego zadalem pytanie jaki kolektor bedzie lepszy.
kup oryginalny... zapytaj Czika czy kogos - pewnie beda mieli.
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
powered by:Japan Sport Service
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
[quote="Suchar]Kolektory "barany", top mounty są może i fajne, ale maja np wadę taką, że ciepła strona znajduje sie b.blisko serva hamulców (przynajmniej w LHD nissanach) i nagrzewaja ją dodtakowo, co jest przysłowiową LIPĄ.
[/quote]
Ale nie tylko top mounty są rurowe, jak widziałeś u mniej jest turbina montowana w tym samym miejscu co oryginał, a tylko barany idą do góry, które nie zawadzają o serwo i pompę hamulcową, a całość wystarczy odizolować, i będzie działać jak w serii. Top mount w LHD to faktycznie lipa, co widać na przykładzie s14a s14, oczywiście jeśli mówimy o aucie do codziennej eksploatacji, bo oprócz pompy hamulcowej, będzie się grzać również maska, i to bardzo.
W kolektorach z kwasówki, spaliny uzyskują lepszą dynamikę, i turbina lepiej się wkręca.
A tak na marginesie, to mam wrażenie, że tu nie chodzi o SR20DE ułożone wzdłużnie, tylko poprzecznie, gdzie nie ma pompy hamulcowej w sąsiedztwie, a jest chłodnica.
[/quote]
Ale nie tylko top mounty są rurowe, jak widziałeś u mniej jest turbina montowana w tym samym miejscu co oryginał, a tylko barany idą do góry, które nie zawadzają o serwo i pompę hamulcową, a całość wystarczy odizolować, i będzie działać jak w serii. Top mount w LHD to faktycznie lipa, co widać na przykładzie s14a s14, oczywiście jeśli mówimy o aucie do codziennej eksploatacji, bo oprócz pompy hamulcowej, będzie się grzać również maska, i to bardzo.
W kolektorach z kwasówki, spaliny uzyskują lepszą dynamikę, i turbina lepiej się wkręca.
A tak na marginesie, to mam wrażenie, że tu nie chodzi o SR20DE ułożone wzdłużnie, tylko poprzecznie, gdzie nie ma pompy hamulcowej w sąsiedztwie, a jest chłodnica.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Ale nie tylko top mounty są rurowe, jak widziałeś u mniej jest turbina montowana w tym samym miejscu co oryginał, a tylko barany idą do góry, które nie zawadzają o serwo i pompę hamulcową, a całość wystarczy odizolować, i będzie działać jak w serii. Top mount w LHD to faktycznie lipa, co widać na przykładzie s14a s14, oczywiście jeśli mówimy o aucie do codziennej eksploatacji, bo oprócz pompy hamulcowej, będzie się grzać również maska, i to bardzo.
W kolektorach z kwasówki, spaliny uzyskują lepszą dynamikę, i turbina lepiej się wkręca.
A tak na marginesie, to mam wrażenie, że tu nie chodzi o SR20DE ułożone wzdłużnie, tylko poprzecznie, gdzie nie ma pompy hamulcowej w sąsiedztwie, a jest chłodnica.[/quote]
Dokładnie tak, chodzi o primerkę, czyli silnik ułozony jest wzdłużnie i ewentualnie może przeszkadzać tylko chłodnica. Auto ma przede wszystkim słuzyć do jazdy na co dzień. Co to jest LHD ?? Kolektor bedzie oczywiscie zrobiony z kwasówki ale mam też możliwość zrobienia go z tytanu w bardzo dobrej cenie. Czyli DrRedDevil uważasz że lepszy będzie ten prostszy?? W moim przypadku??
W kolektorach z kwasówki, spaliny uzyskują lepszą dynamikę, i turbina lepiej się wkręca.
A tak na marginesie, to mam wrażenie, że tu nie chodzi o SR20DE ułożone wzdłużnie, tylko poprzecznie, gdzie nie ma pompy hamulcowej w sąsiedztwie, a jest chłodnica.[/quote]
Dokładnie tak, chodzi o primerkę, czyli silnik ułozony jest wzdłużnie i ewentualnie może przeszkadzać tylko chłodnica. Auto ma przede wszystkim słuzyć do jazdy na co dzień. Co to jest LHD ?? Kolektor bedzie oczywiscie zrobiony z kwasówki ale mam też możliwość zrobienia go z tytanu w bardzo dobrej cenie. Czyli DrRedDevil uważasz że lepszy będzie ten prostszy?? W moim przypadku??
oops niedoczytalem ze to SR20DE To zmienia postac rzeczy i niewiem czy przy seryjnym kolektorze z DET bedzie u Ciebie miejsce na turbo - sorry za zamieszanie.
LHD znaczy ze samochod ma kierownice po dobrej, naszejstronie ( Left Hand Drive )
LHD znaczy ze samochod ma kierownice po dobrej, naszejstronie ( Left Hand Drive )
Oj bez przesady .... imho to raczej niema zadnego wplywu na spool-up. Ale jezeli ktos ma jakies doswiadczecie, albo cos do poczytania o tym to chetnie zweryfikuje poglady.W kolektorach z kwasówki, spaliny uzyskują lepszą dynamikę, i turbina lepiej się wkręca
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
powered by:Japan Sport Service
Spaliny uzyskuja lepszaa dynamike bo jest mniejsza strata ciepla! Jak wszysty wiedza kolektor zeliwny jest idealnym przewodnikiem!!DrRedDevil pisze: W kolektorach z kwasówki, spaliny uzyskują lepszą dynamikę, i turbina lepiej się wkręca.
A po 2 to kwasowka jest rowniejsza co zapewnia mniejsze straty wskutek tarcia !!
Poczytajcie o coobciowozie!
Pisal ze po zmianie rownorurowego na nierownorurowy wg niego spadla moc !!! Przerabial oba kolektory wiec ma porownanie !! Po 2 ! Zaplon w nissanach jest 1-4-3-2 wiec jesli wykona sie nierownorurowy to spaliny z ktorychs 2 cylindow sie napewno ze soba zderza a to napewno wplynieujemnie negatywnie na przebieg mocy i momentu obrotowego !!!
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
Jak masz taką możliwość, to bym się nawet nie zastanawiał, ale kwasówka również spełni swoją rolę.marcin lublin pisze:Kolektor bedzie oczywiscie zrobiony z kwasówki ale mam też możliwość zrobienia go z tytanu w bardzo dobrej cenie.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Ja kupiłem od Czika równoodległościowy, piękny z kwasówki i to giętej a nie spawanej z kawałków. Cudo świata.Pajak2444 pisze:Pisal ze po zmianie rownorurowego na nierownorurowy wg niego spadla moc !!! Przerabial oba kolektory wiec ma porownanie !! Po 2 ! Zaplon w nissanach jest 1-4-3-2 wiec jesli wykona sie nierownorurowy to spaliny z ktorychs 2 cylindow sie napewno ze soba zderza a to napewno wplynieujemnie negatywnie na przebieg mocy i momentu obrotowego !!!
Przy jego zamontowaniu może coś się zmieniło a może nie. Nie wiem po prostu, jest to zbyt mała różnica żeby ją odczuć.
A już na oryginalnym pompowałem 1 bara.
no to chyba bedzie równoodległościowy, będzie trzeba sie troche pomęczyć a czy z tytanu to zobaczymy co mi powi gość który będzie to spawał............... dzieki za wszystkie rady, jak skończe projekt to na pewno go wam zaprezentuje na forum
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
W skrócie:
Równo odległościowy - duży lag i większa moc, zalecane dla mocy powyzej 400 koni przy silniku 2.0
Skrzynokowy - minimalny lag, szybka reakcja na pedal gazu oraz moc/moment mniejszy o ok 5-10% w sotusnku do równodległosciowego
Osobiście daje sobie spokój z rónodległosciowymi, więcej to kosztuje i ten lag jest nie do zniesienia... Prawie 1000 obr.min róznicy u mnie było.
Równo odległościowy - duży lag i większa moc, zalecane dla mocy powyzej 400 koni przy silniku 2.0
Skrzynokowy - minimalny lag, szybka reakcja na pedal gazu oraz moc/moment mniejszy o ok 5-10% w sotusnku do równodległosciowego
Osobiście daje sobie spokój z rónodległosciowymi, więcej to kosztuje i ten lag jest nie do zniesienia... Prawie 1000 obr.min róznicy u mnie było.
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA