Jaki jest sens 3 calowego wydechu ?

kolektory wydechowe, tłumiki, downpipe, itp.

Moderator: Moderator

bosniak

fabrycznie powinien mieć 0,8 bara, ale wymieniałem turbine i tak była ustawiona na 0,6. Jeżeli chodzi o wydajność mi dmucha do 1 bar bez problemu(sprawdzane), ale bez EGT nie próbuje bo boje sie o silniczek, na wiosne zapodam wskaźnik i jak komp wysteruje paliwem to chciałbym załadować 0,9-1 bar, a nie znam sie na tym dokładnie więc sam wolę nie grzebać. Znalazłem gdzieś na necie goscia w szwajcarii z takim samym silniczkiem i suszarka z nitro wyciagnął 357 koni na seryjnych bebechach, pisał że wysępuje problem sprzęgła i skrzyni w ogóle.
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

JAk na starej suszarce dmuchał 0,8 bara to smiało przełóż z niej aktuator i też będziesz miał te 0,8.
Czekamy na nowe wykresy :)
Ostatnio zmieniony pn 20 lut, 2006 00:02 przez Coobcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
bosniak

jest na tej możliwość regulacji, ale trza wskażnik..........
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Z tego co zaobserwowałem na tej fotce:
Obrazek
To chyba masz wskaznik doładowania ??
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
bosniak

zgadza się, jest jeszcze ciśnienie oleju, i voltomierz, w niedalekiej przyszłosci EGT i może AFR, ale tam gdzie hamowałem auto powiedział że nie musze miec AFR-a bo on ma i wystroi.
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

bosniak pisze:(...), wnioski wyciagnijcie sami. Pozdrawiam.
Po co taki tekst? Rozmawiamy o roznych samochodach, roznych cisnieniach doladowania i roznych turbinach. W takim razie ty takze wyciagnij sobie wnioski z tego wykresu:

Toyota supra (seryjnie wolnossaca) Turbina T62-1, uklad wydechowy 2.5 cala, Doladowanie 0.85 bara.
Obrazek
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

skoro masz wskaznik doladowania to co stoi na przeszkodzie zeby jes ustawić na poziomie 0,8 - tak jak w seri ?
A ja dzięki temu sprawdzę pewną tezę związaną z wydajnością twojej Turbiny :D

Bartku chłopak pokazał nam jaki wpływ w jego przypadku mialo jedynie samo przejscie z wydechu 60mm na 76mm - osiągnął całkiem ciekawy przyroscik.

Ciekawe jakby w suprze Filipa zapodać 3" myślę że znalzło by się jakieś extra 20KM...
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
bosniak

Po co taki tekst?



co ty do mnie rozmawiasz? chyba nie wiesz jaki temat postu, piszemy o różnicy miedzy wydechem 2,5 a 3 calowym, podałem różnice na wykresie, a ty mi co tu z jakąś popierdułką wyskakujesz, czytać się nie naumiałeś?


a propo doladowania jezeli teraz mam stosunek paliwo powietrze 12,5:1 to jeżeli dodam na turbinie 0,2 bara a komp nie poda paliwa i stosunek wyskoczy 13,5:1(w przyblizeniu piszę) to mam ponad 900 stopni C i silnik na szufelke :D
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Coobcio pisze:
Bartku chłopak pokazał nam jaki wpływ w jego przypadku mialo jedynie samo przejscie z wydechu 60mm na 76mm - osiągnął całkiem ciekawy przyroscik.

Ciekawe jakby w suprze Filipa zapodać 3" myślę że znalzło by się jakieś extra 20KM...
Dlatego napisalem ze rozmawiamy o roznych samochodach. Nie zawsze ladowanie duzego wydechu da super efekt bo zyskamy gore ale stracimy sporo dolu. Pozatym kolega mial wydech 60 mm a seryjnie uklad wydechowy jest zawsze restrykcyjny na zakretach.
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Kurcze ciekawi mnie sprawa z turbiną - czy ona przypadkiem nie działa jako dławik wydechu ?
Wydaje mi się żę turbospręzarka sama w sobie jest zwęrzką czymś w rodzaju wąskiego wydechu... a to co za nią jest nie powinno miec wpłuwu na niskie obroty w ktorych nie pojawia się nadcisnienie :roll:
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

bosniak pisze:Po co taki tekst?



co ty do mnie rozmawiasz? chyba nie wiesz jaki temat postu, piszemy o różnicy miedzy wydechem 2,5 a 3 calowym, podałem różnice na wykresie, a ty mi co tu z jakąś popierdułką wyskakujesz, czytać się nie naumiałeś?

Wiem jaki jest temat topicu. Rozmawiamy o roznicach miedzy sportowymi ukladami 2.5 i 3 calowymi.
Ty wlozyles 3 cale i probujesz nam usiadomic ze to super pomysl. Nie zawsze i nie w kazdym przypadku. A "popierdulka" ktora ci wkleilem to supra ktora nie miala zadnych problemow aby uzyskac prawie 420 km na z ukladem 2.5 calowym. Wiecej kultury polecam - tak na przyszlosc
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
porscheee

supra mk4 tt manual,tydzien temu zamontowalem wydech w całosci 3 cale greddy blitz,okazało sie ze nie da sie tym jezdzic bo automatycznie skoczyla zwyzka na 1.1bar i zaczelo odcianc w roznych momentach mosialem dac zwezke 2 cale grubosci centymetra po srodku wydechu i jest ok tak wiec wygalda na to ze w seryjnych autach to bezsensu chyba ze idziesz dalej sciagasz blokade itd,po wymianie wydechu i stozek k&n moc wzrosla o 81ps!!
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

81PS to pięny przyrościk jak na sam filtr i wydech...
W zdrowych S14 te mody owocują średbio zwyrzką mocy do ok. 240KM i 305Nm (przykład Banan i Dino)
To chyba najtańszy i najciekawszy mod zarazem :)
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Coobcio źle to przeczytałeś -
po wymianie wydechu na 3 cale ciśnienie doładowania podniosło sie do 1,1bara (z seryjnego 0,7 chyba) dlatego dostał 81 KM. Ale co z tego jak ecu zaczeło mu odcinacz przy 1,1bara i ne dało sie na tym jeździć.

U porscheee wina leży po stronie WG i jednym z prostzych sposobów na obejście problemu było wstawienie zwężki...
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

To akurat wiedziałem - nawet jak w 1,9 TDI zrobi się luźny wydech to ciśnienie samoistnie się podnosi.
U Banana z 7PSI wzrosło bujającego się przedziału 8-9PSI.
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ wydechowy”