Witam.
Moją s13 kupiłem niedawno. Wczoraj postanowiłem pościgać się z sąsiadem. Po 3 krótkich sprintach (do końca 3 biegu), zauważyłem że auto słabnie. Tzn pierwszy wypadł najlepiej 2 gożej a przy 3 sprincie przegrałem sporo. Zwróciłem uwage na wskaźniku że ciśnienie dołądowania prz 3 sprincie spadło do około 0,58 bara w piku. Po 3 próbie otworzyłem maske, żeby zobaczyc czy gołym okiem zobacze albo usłysze jakąs nieprawidłowośc. Ku mojemu zdziweniu (a było to w nocy) zauważyłem dziwne światło z prawej strony silnika, myuślałem ze to jakis snop światła z latarni.. ale nie to ŚWIECIŁ KOLEKTOR WYDECHOWY!! był rozgżany do koloru jeśniejszego niż pomarańcz!!
CZy kolektor ma prawo się tak grzać???
Po ostudzeniu silnika na wolnych obrotach pojechałem sprawdzic ile turbina dmuchnie. Dmuchneła około 0,7 bara, czyli tak jakby po ostudzeniu kolektora auto lepiej chodziło.
Potem jeszcze 2 razy sprawdzałem kolektor i za każdym razem, po ostrzejszym przejeździe świecił.
Dodatkowym problemem jes ciągle wydmuchująca "się" uszczelka pod kolektorem (4), ale to chyba juz inny temat.
Bardzo prosze o waszą opnie.
ŚWIECĄCY KOLEKTOR!!?? HELP
Moderator: Moderator
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
Albo masz źle ustawiony zapłon, albo zbyt duże EGT. Czy ktoś kiedyś sprawdzał Ci AFR...?
Rozgrzanie do białości kolektora w cywilnym aucie nie powinno mieć miejsca, i to raczej nie służy silnikowi. Z tym tematem może być bardzo ściśle powiązany kłopot z uszczelką.
Rozgrzanie do białości kolektora w cywilnym aucie nie powinno mieć miejsca, i to raczej nie służy silnikowi. Z tym tematem może być bardzo ściśle powiązany kłopot z uszczelką.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
zmierz AFR a wszystko będzie jasne... myslę że masz za ubogo... albo zapłon za bardzo przyspieszony
- nitrokiller
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 40
- Rejestracja: czw 21 lip, 2005 09:19
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Ja podejrzewam że to pompa paliwowa,przestaje dawać dobre ciśnienie przy wyższych obratach, załóż walbro. Wymień uszczelke między kolektorem a turbo bo tu dużo tracisz z doładowania polecam serwis nissana około 50-60 zeta za uszczelkę i zmierz afr na pewno poczujesz róźnice. Pozdrawiam.
Hydrauliczne hamulce ręczne, nowe, lepsze i precyzyjniejsze niż d2 albo ksport.Części 200sx s14 i s14a