Hej,
mam pytanie do osob ktore robily kompletny wydech w s14/a - o ile podnioslo sie Wam doladowanie po jego zalozeniu? Jezdze s14a i wczoraj nareszcie zafundowalem mojemu autku wydech od turbinki - liczylem sie z tym ze lekko skoczy doladowanie ale nie myslalem ze z seryjnych ~0.7bara zrobi sie troche ponad 0.9 (nie mam jeszcze fmica, swiece seria etc).
Ciekawi mnie jak to u Was wygladalo.
pzdr!
Adam
s14/a - wydech a skok w doladowaniu
Moderator: Moderator
- Gelo
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 42
- Rejestracja: ndz 18 gru, 2005 14:46
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ja mam wydech caly z kwasowki 2,75 cala tylko z koncowym ale żadna zmiana doładowania nie miala miejsca po jego założeniu. Dodam ze mam tez MBC.
Ja sie może nie znam ale czy wydech moze regulowac ciśnieniem doładowania ??
Ja sie może nie znam ale czy wydech moze regulowac ciśnieniem doładowania ??
Wedlug mnie moze. Wez sobie balonik i sporboj go nadmuchac sciskajac w miejscu tam gdzie dmuchasz, a potem powtorz ta czynnac nic nie duszac. Turbo dziala na podobnej zasadzie, uwolnisz DP i reszte wydechu to ma latwiej, wiec i cisnienie wzrasta. To tak na chlopski rozum. W moim przypadku niestety nie miezylem serii, ale po zrobieniu samego wydechu 2,5' hamowania pokazala 230koni. Nie mowiac juz o subiektywnym uczuciu kiedy to od firmy tlumikarskiej wyjechalem niechcacy bokiem, wiec skas sie musialo to wziasc.Gelo pisze:Ja mam wydech caly z kwasowki 2,75 cala tylko z koncowym ale żadna zmiana doładowania nie miala miejsca po jego założeniu. Dodam ze mam tez MBC.
Ja sie może nie znam ale czy wydech moze regulowac ciśnieniem doładowania ??
Po to jest MBC żeby właśnie trzymać doładowanie na ustalonym poziomie, więc w Twoim przypadku nie powinno się zmienić - chyba, że MBC nie działaby jak powinien. U mnie w S13 (bez MBC) zmierzona różnica w doładowaniu przed i po montarzu całego przelotowego wydechu 2.5" (bez downpipe) wynosiła 0.2-0.25 bara. Moment, w którym turbina zaczyna konkretnie ładować też powinien zejść trochę w dół (w moim przypadku 0.85 bara przy ~3000 obr).Gelo pisze:Ja mam wydech caly z kwasowki 2,75 cala tylko z koncowym ale żadna zmiana doładowania nie miala miejsca po jego założeniu. Dodam ze mam tez MBC.
Ja sie może nie znam ale czy wydech moze regulowac ciśnieniem doładowania ??
MBC steruje Waste Gate-em. W każdej S13 jest WG. Także za trzymanie doładowania na ustalonym poziomie odpowiada WG. MBC tylko podnosi ten poziom.rafus pisze:Po to jest MBC żeby właśnie trzymać doładowanie na ustalonym poziomie, więc w Twoim przypadku nie powinno się zmienić - chyba, że MBC nie działaby jak powinien.
|oo|__|oo|
Wildcat
O=O---O=O
Wildcat
O=O---O=O
Oczywiście, ale mi już chodziło o sam efekt końcowy, czyli jeśli podniesiesz doładowanie MBC'em to nie powinno ono się zwiększyć poza "ustalony poziom" pomimo wprowadzenia innych zmian w aucie. Chyba, ze jestem w błędzie, ale na logikę tak mi to wygląda..wildcat. pisze:MBC steruje Waste Gate-em. W każdej S13 jest WG. Także za trzymanie doładowania na ustalonym poziomie odpowiada WG. MBC tylko podnosi ten poziom.
- Adams
- Coś już wiem
- Posty: 161
- Rejestracja: śr 21 gru, 2005 13:46
- Lokalizacja: Warszawka [Włochy]
- Kontakt:
No to widze ze przyrost rzedu 0.25 bara nie jest taki dziwny cos mi mowi ze trzeba bedzie zalatwic sobie zimniejsze swiece i FMICa, ale do tego czasu chyba skrece doladowanie na 0.8 (choc cholera podoba mi sie jak nismo teraz lata )
Co do skoku w doladowaniu to z jednej strony moze nic nie powinno sie zmienic bo faktem wastegate czyta cisnienie na dolocie i tak je kontroluje, lecz z drugiej strony usuniete restrykcje w wydechu powoduja ze gazy wylotowe (przy tym samym ustawieniu wastegate'a) osiagaja o wiele wieksza predkosc stad moim zdaniem skok w doladowaniu. Do tego w s14a jest ten gowniany zaworek ktory powinien regulowac cisnienie doladowania miedzy biegami (odpuszczajac troche powietrza na linii dolot-wastegate) - mozliwe ze przy wyzszym cisnieniu upuszcza wiecej niz przy serii i stad tez przyrost.
Co do skoku w doladowaniu to z jednej strony moze nic nie powinno sie zmienic bo faktem wastegate czyta cisnienie na dolocie i tak je kontroluje, lecz z drugiej strony usuniete restrykcje w wydechu powoduja ze gazy wylotowe (przy tym samym ustawieniu wastegate'a) osiagaja o wiele wieksza predkosc stad moim zdaniem skok w doladowaniu. Do tego w s14a jest ten gowniany zaworek ktory powinien regulowac cisnienie doladowania miedzy biegami (odpuszczajac troche powietrza na linii dolot-wastegate) - mozliwe ze przy wyzszym cisnieniu upuszcza wiecej niz przy serii i stad tez przyrost.
'99 S14a - maszyna do: jarania sprzęgła, plucia ogniem, palenia gumy... jeździć niby też się da :]
Mialem tak samo u siebie jak zrobiłem 2.5 cala. Doładowanie skoczyło o 0.2 bara.
Narazie nie zmieniaj swiec bo teraz jest chłodno i na zwyklym ic nie powinno byc stuku.
Teraz pewnie masz około 230-240 koni. U mnie był przyrost 45KM po zmianie wydechu.
POzdro
Narazie nie zmieniaj swiec bo teraz jest chłodno i na zwyklym ic nie powinno byc stuku.
Teraz pewnie masz około 230-240 koni. U mnie był przyrost 45KM po zmianie wydechu.
POzdro
a że bokiem
dokładnie jak u większości z was tak i u mnie było to samo....po zrobieniu 2.5" wydechu auto lepiej się wkręca (już od 2000rpm czuć różnice). ciśnienie niewiem na ile skoczyło w góre (i czy skoczyło) bo równocześnie założyłem MBC i teraz mam ok. 11psi (poprzednio 7). Więc dla mnie jest to dość odczuwalne