Wydech 3' s13 CA18DET [FOTO]

kolektory wydechowe, tłumiki, downpipe, itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

ODINN pisze:poszly juz za $$ ------> ebay :mrgreen:

w sobote dopadne aparat, moze mam zdjecia, jak rozumiem chodzi ci o foto kolektora ?
oraz calego ukladu
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

sorki za spoznienie :P

fotki tego co mialem dac - czyli jak wyglada kolektor od strony glowicy
Załączniki
dlapajaka3.jpg
dlapajaka2.jpg
dlapajaka1.jpg
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

zanim zamontujesz przetnij flansze na 4 częsci i oddaj do planowania flansze, tylko zadzwon najpierw do tokarzy czy ruszające sie rurki mozna planowac- cała flansza po przecieciu nabiera zubelnie innego kształtu !!! FALE DUNAJU !
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
bazabaza
Stały gość
Stały gość
Posty: 484
Rejestracja: pn 14 lut, 2005 10:54
Lokalizacja: Rybnik

a po co przecinać czytałem kiedyś że takie flansze po jakimś czasie lubią pękać aby zapobiec temu nacinało sie je w taki sposób jak zaznaczyłem na zdjęciach przy czym grubość cięcia ~2-3mm
Załączniki
untitled.JPG
Doładowanie jest jak narkotyk za pierwszym razem najlepsze później wydaje sie tylko słabsze i słabsze ...więc musisz ładować więcej!
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

No wlasnie po przecieciu rury pojda kazda w swoja strone @@

troche mi sie nie chce wierzyc ze ta flansza plaska moze peknac? przeciez to za z 1cm grubosci... rozumiem ze spawy przy rurach, ale flansza?

co komu peklo tak przy okazji?
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
bazabaza
Stały gość
Stały gość
Posty: 484
Rejestracja: pn 14 lut, 2005 10:54
Lokalizacja: Rybnik

ODINN pisze:No wlasnie po przecieciu rury pojda kazda w swoja strone @@

troche mi sie nie chce wierzyc ze ta flansza plaska moze peknac? przeciez to za z 1cm grubosci... rozumiem ze spawy przy rurach, ale flansza?

co komu peklo tak przy okazji?
dokładnie nie pamiętam czy to była flansza czy spawy ale pamiętam dokładnie jak były nacinane flansze (gdzieś w starych tematach na sr o tym pisze)
Doładowanie jest jak narkotyk za pierwszym razem najlepsze później wydaje sie tylko słabsze i słabsze ...więc musisz ładować więcej!
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

znalazlem pare fotek popekanych, ale jak zauwazylem, nie tylko te tanie pekaja - ten ponizej to jest HKS'owy do SR

Obrazek

Z kolei angole bawia sie w rozne wsporniki, ale wg mnie najlepiej zrobic jakis wspornik podtrzymujacy cala turbine. Bo wydaje mi sie ze pekniecia powstaja glownie przez naprezenia - w tym przypadku caly wydech z turbina wisi na kolektorze, wiec wszystko jasne...

Dodatkowo, mysle ze instalka "engine dampera" dala by jakies pozytywne rezultaty w tym kierunku.

U mnie chyba po 1 poprawie spawy jakos - jakiegos spawacza znajde co sie troche zna na rzeczy, bo w tym przypadku domowa rzezba raczej odpada, potem zrobie wciecia jak z postu powyzej, nastepnie poczyszcze jakos srodek, bo nie bedzie dobrze jezeli cos sie urwie i wpadnie w wirnik, a potem planowanie obu stron.

do wtorku moze zrobie... eh czas leci... =]

Dodaje jeszcze fotke jak te wynalazki wygladaja od strony turba
Załączniki
100_3828.jpg
100_3827.jpg
100_3826.jpg
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

koniec zabawy z kolektorem - odpuscilem zabawe z poprawianiem spawow - z powodu braku czasu. Moze nie peknie... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Zrobilem jedynie naciecia jak na fotce powyzej.

kolektor owiniety tasma z dodatkiem miedzi, spryskany sprayem termoodpornym, potem dodatkowo owiniety srebrna samoprzylepna tasma termiczna i ponownie spryskany sprayem. moze sie nie rozpadnie to wszystko. :mrgreen:
Załączniki
kolektor-tasma.jpg
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
Airbog
Stały gość
Stały gość
Posty: 448
Rejestracja: wt 15 sie, 2006 21:00
Lokalizacja: Litwa
Kontakt:

Jakiej tasmy i spreju uzyles?
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Ten caly komplet zmiescil mi sie na kolektorze, i srebrnej tasmy troche zabraklo @@

2 spraye jak napisalem - na zdjeciu tylko czarny - osobiscie uwazam ze srebrny jakos lepiej przylega.

Obrazek
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
Adams
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 161
Rejestracja: śr 21 gru, 2005 13:46
Lokalizacja: Warszawka [Włochy]
Kontakt:

:O niezle zes tego napakowal na kolektor!!! a tak na serio to profi robota ;)
'99 S14a - maszyna do: jarania sprzęgła, plucia ogniem, palenia gumy... jeździć niby też się da :]
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

moim zdaniem to to wszystko przegiecie albo nadmiar kasy.......
Jak by ci ktos robił wydech na zamówienie w pl 3 cale to by wzioł 1300-1500 za cały, tłumik końcowy i down. Taki wydech z dobrym tłumikiem bedzie niewiele głośniejszy a jesli bedzie to silencer już całkowicie rozwiąze temat. Jesli bedzie twoje auto słabsze o 5KM przez to ze bedzie spawany z kolanek a nie gięty to to bedzie MAXIMUM.
Po co maił by byc polerowany jak i tak po 1000km bedzie czerwono, pomarańczowo niebieski i obrzucony błotem.
co ko kolektorów to pekaja tylko dlatego ze wisi na nich wszystko!
turbo down i połowa wydechu do skrzyni biegów (a tam casami to wogule jest tak wyregulowanie ze wogóle nie podpiera)
Jesli zrobic podpory(daja je zresztą razem w paczce do niektórych) to problem jest z głowy.
w s14 w orginale down pipe jest również dokręcony do skrzyni biegów i to nie bes przyczyny.
dodatkowo siatka elastyczna i mozna spać spokojnie.
Co do owijania kolektorów to popieram ale 2 razy wiecej taśmy wcale nie znaczy ze bedzie 2 razy chłodniej. w s13 to jescze nie jest to niezbedne, ale jak sie pakuje top mounta to juz trzeba pilonowac pompy hamulcowej i wygłuszenia maski...

To wszystko nie zmienia faktu ze to wszystko co do siebie wsadziłeś ładnie wyglada na zdjeciach :wink:
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

nie tyle nadmiar kasy, co chcialem jeszcze owinac czesc dump pipe'a, ale tasmy zabraklo :mrgreen: a jak juz wiedzialem ze mi nie starczy to pomyslalem, "a co mi tam, dowale jeszcze na kolektor" :mrgreen:

co do robienia wydechu w pl - wszystko fajnie tylko jakos w pl nie ma mnie za czesto, wiec znalezienie odpowiedniej osoby, przypilnowanie, itd jest sprawa czasochlonna, a czas to rzecz ktorej nie mam i dlatego cale skladanie tego do kupy tak sie wlecze :mrgreen:
Dodatkowo, przy robieniu wydechu musialbym zostawic samochod u takiej osoby, a jakos mnie mierzi oddanie kierownicy w czyjes rece. takie zboczenie. :mrgreen:

myslalem o robieniu podpor, myslalem tez o zrobieniu elastycznej siatki. W zwiazku z tym ze wydech jest skrecany, bezproblemowo odkrece go na jakims kolejnym etapie roboty (zawieszenie), wspawam atrape kata, i bede myslec jak tu zrobic zeby nie wisialo wszystko na kolektorze.

Hehe wydech spawany z kolanek juz mam stary, i sie mi NIE PODOBA :mrgreen:


Obrazek

Obrazek

Ladnie moze i bedzie wygladac, ale ja mam takie ciche marzenie zeby to tez jezdzilo... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

hmm,

u mnie kat miał przewidziane dość solidne mocowanie,
jak go wycinałem to mocowanie zostało przespawane do rury...

przed liftem wydech nie był w żaden sposób mocowany oprócz wieszaków i kolektora?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

no ten na zdieciu to faktyczne fatalnie wygląda. jak ja robie wydech to zuzywam jedno kolanko 90 na wyjściu od downpipa i nacinam w 2 miejscach wyginajac o jakieś 15 stopni i tyle ze spawów...
Niedawno był u mnie g-shock i zrobiłem mu downa, wydech, chipa w jeden dzień wraz z przejazdem na afr i małymi poprawkami wezy wodnych - wniosek nie trzeba zostawiać auta i nie trwa to długo.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ wydechowy”