witam..
jako że padla mi uszczelka pod seryjnym kolektorem to chce go wymienic na lepszy znalazlem kolektor typu top mount i stad moje pytanie jak duzo trzeba przerabiac zeby moc podlaczyc do tego turbine i wydech i co moze pojsc nie tak
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ALL-S13- ... dZViewItem
ten kolektor i jakie turbo do tego podejdzie czy tylko t3/t4 czy jeszcze jakies
pozdro
kolektor top mount
Moderator: Moderator
hmm ciekawy sposob na wymiane uszczelki
Tak pasuje pod t3/t4 - oryginalnej nie przykrecisz. Musisz dociagnac do turbiny smarowanie i chlodzenie, to tego dokupic WG i zrobic caly downpipe...
W sumie jak zadajesz takie pytania to raczej sobie to odpusc i wymien tylko uszczelke...
Tak pasuje pod t3/t4 - oryginalnej nie przykrecisz. Musisz dociagnac do turbiny smarowanie i chlodzenie, to tego dokupic WG i zrobic caly downpipe...
W sumie jak zadajesz takie pytania to raczej sobie to odpusc i wymien tylko uszczelke...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
-
- Coś już wiem
- Posty: 96
- Rejestracja: ndz 12 lis, 2006 10:25
- Lokalizacja: głuszyca/ANDOVER
- Kontakt:
zadaje to pytanie z powodu że pewne częsci na ebayu wprowadzily mnie w blad... MY BAD
bo jest tam napisane t3/t4 suitable for t25 or t28
a widocznie jezeli nie pisze to nie do konca pasi
dlatego juz wiem
downpipe podejrzewam że sobie znajde na ebayu angielskim albo amerykanskim a i tak musze caly wydech przerobic na 3 cale wiec zbierznosć jakaś bedzie
brac sie moge bo wydaje mi sie że aż tak trudne to nie jest a całkiem bez wiedzy nie jestem.. tak mi sie przynajmniej wydaje
zawsze moge pojsc gdzies do mechanika jezeli bede mial problem..
tylko później to trzeba bedzie jakoś zestroić chyba???
bo tu juz niestety nie wiem czyli pytam jak jest ze zestrojeniem silnika z tyrbem czy nie trzeba nic takiego robic bo sobie po prostu dmucha i tyle
a samej uszczelki nie mam co wymieniać bo teraz płaszczyzna kolektora przylegajaca do bloku pewnie już płaszczyzna nie jest a raczej fala wiec po co robic seryjny kolektor.
a top mount zawsze bedzie fajniej wygladał
bo jest tam napisane t3/t4 suitable for t25 or t28
a widocznie jezeli nie pisze to nie do konca pasi
dlatego juz wiem
downpipe podejrzewam że sobie znajde na ebayu angielskim albo amerykanskim a i tak musze caly wydech przerobic na 3 cale wiec zbierznosć jakaś bedzie
brac sie moge bo wydaje mi sie że aż tak trudne to nie jest a całkiem bez wiedzy nie jestem.. tak mi sie przynajmniej wydaje
zawsze moge pojsc gdzies do mechanika jezeli bede mial problem..
tylko później to trzeba bedzie jakoś zestroić chyba???
bo tu juz niestety nie wiem czyli pytam jak jest ze zestrojeniem silnika z tyrbem czy nie trzeba nic takiego robic bo sobie po prostu dmucha i tyle
a samej uszczelki nie mam co wymieniać bo teraz płaszczyzna kolektora przylegajaca do bloku pewnie już płaszczyzna nie jest a raczej fala wiec po co robic seryjny kolektor.
a top mount zawsze bedzie fajniej wygladał
a wiec czas wyprostowac informacje:
-na top mounta mozesz zamontowac T3 , T3/T4= hybryda dolot T4 z wydechem T3, oraz T4(za duza do CA18)
downpipe downpipowi nierowny- pod top mounta i kazda turbine trzeba robic INNEGO DOWNA
-rurki olejowe i wodne mozan w oplocie zamowic gietkie wiec niema problemu
-wydech 3" z ebaya pasuje pod t28 i pokrewne wiec pod top mounta juz turboback niepasuje- trzeba tak czy owak downpipe dorabiac
-kolektor top ma wyjscie na zewnetrzny wastegate wiec musisz dokupic WG 35 lub 38mm. 40mm niepasuja bo sa juz na 4 sruby
-skoro zamontujesz external W-G to musisz od tego wg w glebe albo do ukladu wydechowego "wpiac" rurke wydalajaca spaliny
- w-g w atmosfere moze byc za glosny
-sa turbiny z wewnetrznym wastegate (np cziko taka posiada), na ebey.com sa czesto dostepne INTERNAL wastegate przykrecane do turbosprezarek ale czasami moze sie zdazyc ze sa w innym kierunku wyprowadzone i zamiast w dol rurka pojdzie do góry(customowy downpipe zalatwia sprawe)
-t3/t4 bedzie wymagal strojenia pod wieksza ilosc powietrza- 0,7bara w wykonanieu t25 to 169hp a w wykonaniu t3/t4 to 300hp wiec niezapomnij o odpowiedniej ilosci PALIWA- czip oraz wtryski, walbro 255 i regulator cisnienia paliwa
WIEC
Jeslio chodzi ci tylko i wylacznie o uszczelke pod kolektorem to jest to bezsens
poszukaj kolektora pod T25/T28 czyli down mounted. sa czesto na ebay.de ebay.co.uk itp
jesli chcesz 350km+ to kupno kolektora ma sens
-na top mounta mozesz zamontowac T3 , T3/T4= hybryda dolot T4 z wydechem T3, oraz T4(za duza do CA18)
downpipe downpipowi nierowny- pod top mounta i kazda turbine trzeba robic INNEGO DOWNA
-rurki olejowe i wodne mozan w oplocie zamowic gietkie wiec niema problemu
-wydech 3" z ebaya pasuje pod t28 i pokrewne wiec pod top mounta juz turboback niepasuje- trzeba tak czy owak downpipe dorabiac
-kolektor top ma wyjscie na zewnetrzny wastegate wiec musisz dokupic WG 35 lub 38mm. 40mm niepasuja bo sa juz na 4 sruby
-skoro zamontujesz external W-G to musisz od tego wg w glebe albo do ukladu wydechowego "wpiac" rurke wydalajaca spaliny
- w-g w atmosfere moze byc za glosny
-sa turbiny z wewnetrznym wastegate (np cziko taka posiada), na ebey.com sa czesto dostepne INTERNAL wastegate przykrecane do turbosprezarek ale czasami moze sie zdazyc ze sa w innym kierunku wyprowadzone i zamiast w dol rurka pojdzie do góry(customowy downpipe zalatwia sprawe)
-t3/t4 bedzie wymagal strojenia pod wieksza ilosc powietrza- 0,7bara w wykonanieu t25 to 169hp a w wykonaniu t3/t4 to 300hp wiec niezapomnij o odpowiedniej ilosci PALIWA- czip oraz wtryski, walbro 255 i regulator cisnienia paliwa
WIEC
Jeslio chodzi ci tylko i wylacznie o uszczelke pod kolektorem to jest to bezsens
poszukaj kolektora pod T25/T28 czyli down mounted. sa czesto na ebay.de ebay.co.uk itp
jesli chcesz 350km+ to kupno kolektora ma sens
Odświeżam kotleta. Kupiłem turbo od skylina niestety z seryjnym kolektorem niemieści się w miejscu t25 (muszla kompresora zachacza o poduszkę silnika). Z chęcią kupił bym kolektor TOP MOUNT (głównie ze względu na to że muszla turbiny jest na t3 i fajnie wygląda) jednak moje pytanie brzmi czy smarowanie oraz chłodzenie turbo nieucierpi na tym. Czy turbo niejest smarowane grawitacyjnie?? Czy turbina niezatrze sie przez to że olej będzie miał podgórke??
projekt "s13 CA18DET"....
topics34/s13-stock-project-m16-1-by-juris-vt19390.htm
topics34/s13-stock-project-m16-1-by-juris-vt19390.htm
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Środek turbiny musi być zawsze w takie samej pozycji, tj. wylot oleju pionowo w dół,
natomiast możesz dowolnie kręcić muszlami tak żeby uzyskać pożądany układ
Zanim zaczniesz kombinować z wymianą kolektora to zluzuj muszlę zimną (w większości przypadków rusza się bez problemu, z ciepłą różnie bywa...) - może uda ci się uzyskać taki układ w którym nie haczy o poduchę.
natomiast możesz dowolnie kręcić muszlami tak żeby uzyskać pożądany układ
Zanim zaczniesz kombinować z wymianą kolektora to zluzuj muszlę zimną (w większości przypadków rusza się bez problemu, z ciepłą różnie bywa...) - może uda ci się uzyskać taki układ w którym nie haczy o poduchę.
Ostatnio zmieniony pn 28 mar, 2011 20:45 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
To wiem tylko chodzi mi o to czy olej bedzie miał przepływ w przewodzie ze względu na różnicę poziomu zasilania z bloku silnika a wejściem do turbo
projekt "s13 CA18DET"....
topics34/s13-stock-project-m16-1-by-juris-vt19390.htm
topics34/s13-stock-project-m16-1-by-juris-vt19390.htm
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
W warunkach katowania olej jest pod ciśnieniem 5..6 barów,
daje to słup podnoszenia blisko 50 metrów ...
jak sądzisz, te 20cm zrobi różnicę?
daje to słup podnoszenia blisko 50 metrów ...
jak sądzisz, te 20cm zrobi różnicę?
Ostatnio zmieniony wt 29 mar, 2011 19:21 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
niewiem i dlatego się pytam mądrzejszych;)
projekt "s13 CA18DET"....
topics34/s13-stock-project-m16-1-by-juris-vt19390.htm
topics34/s13-stock-project-m16-1-by-juris-vt19390.htm
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Elastyczne przewody odpowiedniej długości i ze smarowaniem / wodą nie będzie żadnych problemów. Natomiast trzeba rzeźbić DP.
Tak czy siak będziesz musiał ruszyć muszle względem rdzenia,
więc jeśli ci nie zależy na lansie to spróbuj najpierw tak ułożyć muszle żeby nie haczyło,
pamiętaj przy tym że silnik się wychyla na boki - więc powinno zostać trochę luzu
Tak czy siak będziesz musiał ruszyć muszle względem rdzenia,
więc jeśli ci nie zależy na lansie to spróbuj najpierw tak ułożyć muszle żeby nie haczyło,
pamiętaj przy tym że silnik się wychyla na boki - więc powinno zostać trochę luzu
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
już próbowałem kręcić muszlą jednak cały czas niewchodzi turbo ( od skaya gt25r), niemówiąc już o odrobinie luzu dlatego myślę nad top mount
projekt "s13 CA18DET"....
topics34/s13-stock-project-m16-1-by-juris-vt19390.htm
topics34/s13-stock-project-m16-1-by-juris-vt19390.htm
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0485476088
Więc tak kupowana była jako gt28r lecz przy porównywaniu z t28 ze strony garetta wygląda bardziej jak gt25r;(
Więc tak kupowana była jako gt28r lecz przy porównywaniu z t28 ze strony garetta wygląda bardziej jak gt25r;(
projekt "s13 CA18DET"....
topics34/s13-stock-project-m16-1-by-juris-vt19390.htm
topics34/s13-stock-project-m16-1-by-juris-vt19390.htm
Mozesz zrobic fotke z przymierzania tego turbo? Moze cos zle robisz..
Bo generalnie turbo wielkosci gt25 czy nawet gt28 to sa stosunkowo male sprezarki i spokojnie powinna sie miescic.
Bo generalnie turbo wielkosci gt25 czy nawet gt28 to sa stosunkowo male sprezarki i spokojnie powinna sie miescic.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM