Wymiana sondy lambda

kolektory wydechowe, tłumiki, downpipe, itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Elmer pisze:
asmo666 pisze:EGT - koltkror wydechowy
albo turbo
chyba nie w muszlę?
w DP to już za daleko - temp. dużo niższa bo spaliny oddają energię wirnikowi turbiny

tak więc tylko kolektor, najlepiej przy wylocie z 4 cylindra..
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Elmer
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 35
Rejestracja: wt 27 cze, 2006 21:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

roball pisze:
Elmer pisze:
asmo666 pisze:EGT - koltkror wydechowy
albo turbo
chyba nie w muszlę?
w DP to już za daleko - temp. dużo niższa bo spaliny oddają energię wirnikowi turbiny

tak więc tylko kolektor, najlepiej przy wylocie z 4 cylindra..
nom wlasnie w muszle, DP za daleko
Awatar użytkownika
Bvlgari
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: czw 05 lis, 2009 19:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Mega kotlet!! szczerze mówiąc sonda uniwersalna bosch ls 02 za żadne skarby NIE JEST kompatybilna z silnikami turbo;/;/ Kupiłem ją nie dawno na allegro i niestety nie wyłapuje dobrze pędzących spalin ze względu na jej konstrukcje;/;/ Zamontowałem ją w nissanie i takich wybuchów nie słyszałem jeszcze... dostawał taką potężną dawke paliwa że głowa mała. Sonda fabryczna ma "główkę" podobną do radiatora gdzie spaliny wpadają przez szczeliny boczne, natomiast w bosch ls 02 " główka" otwory na spaliny ma na samym końcu lambdy np. jak się weźmie puszkę coca-coli i postawi na biurku to otwory znajdują się na dekielku gdzie jest otwieracz :twisted: Jednym słowem bosch ls 02 nie nadaje się do silników z turbo tylko do wollnossaków. To jaką sonde polecacie? :P
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

A napewno ja dobrze podlaczyles?
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
Bvlgari
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: czw 05 lis, 2009 19:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Tak wszystko dobrze podlaczylem zgodnie z instrukcją :twisted: i zaleceniami turbokillersów :P No nic trzeba polować na inną sonde najlepiej oryginalną :mrgreen:
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Bvlgari pisze:Tak wszystko dobrze podlaczylem zgodnie z instrukcją :twisted: i zaleceniami turbokillersów :P No nic trzeba polować na inną sonde najlepiej oryginalną :mrgreen:
straszne bzdury opowiadasz,
w instrukcji do LS 02 nie ma opisanego silnika CA18, więc bardzo jestem ciekaw jak wygląda to zgodne z instrukcją podłączenie...

pomijam fakt że znam ponad 20 przypadków w których ta sonda pracuje jak należy (w CA) ...
Ostatnio zmieniony pn 23 lis, 2009 23:08 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Bvlgari
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: czw 05 lis, 2009 19:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

No wiadomo że w instrukcji nie ma wymienionego tego silnika :P ale masz dokładną tabelkę opisującą jaki kolor ma dany kabelek i z jakim kolorem z sądy się łączy, a jak wiadomo to bosch wyprodukował tą sąde która jest oryginalna w nissanie. podłączyłem ( a właściwie 2 mechaników się pociło) tak :
Sonda ls 02---------------------------------- Oryginalna

biały------------------------------------------niebieski
biały------------------------------------------czerwony
czarny(sygnał)-------------------------------czarny(sygnał)

Podobno 2x biały kabel to grzanie sondy a czarny sygnał więc gdzie tu się mogłem pomylić?
jeśli popełniłem błąd proszę o poprawę :twisted:
Ostatnio zmieniony pn 23 lis, 2009 23:21 przez Bvlgari, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

czarny kabel od sondy ma iść do białego w instalacji, reszta obojętnie (sprawdź czy masz w ten sposób połączone).

Wtyczkę od oryginalnej sondy należy obciąć zgodnie z instrukcją i połączyć za pomocą złączek które są w komplecie (nie wolno lutować).

Co pokazuje ECU w II trybie samodiagnozy?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Bvlgari
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: czw 05 lis, 2009 19:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Wielkie dzieki Robal :D wiem ze mechanicy zle podpieli ta sonde. Podepniemy ja wedle Twojego schematu i dam znac. :P
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Nie ma sprawy.

Jeśli masz szczęście to sonda być może przeżyła...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Bvlgari
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: czw 05 lis, 2009 19:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

:P :P :P No roball masz u mnie piwo tylko przyjedź do Zakopanego :P Wszystko działa idealnie teraz z sondą Bosch LS 02 :twisted: Sinusoida prawidłowa jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI :o
Armani
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: śr 03 lut, 2010 00:49
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

W moim było zupełnie to samo. Elektryk nie dość że zlutował kable to żle podłączył bo dał czarny z czarnym. Przewróciłem całe auto do góry nogami bo nie wiedziałem dla czego szarpie prycha gaśnie i nie miał chęci do życia. Z myślą że akurat lambda jest już sprawdzona i poprawnie zainstalowana. W końcu zdenerwowany zaczołem kopać pod maską od początku AAC, nieszczelności itd... Na forum całą litanię w temacie "SZARPANIE" już mam w małym palcu. Zabrałem się do lambdy i "BACH !!!" podłączyłem poprawnie, cyk auto równo chodzi, Tyle. Polecam robienie samemu i sondę Boscha
Szczęśliwy posiadacz pasożyta 200sx :)
rossol
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 106
Rejestracja: czw 27 gru, 2012 22:36
Lokalizacja: Warszawa

Dobre rady! Przydadzą się autorowi posta, który czekał 6 lat (!), bo nie wiedział co zrobić :roll:
Armani
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: śr 03 lut, 2010 00:49
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

rossol pisze:Dobre rady! Przydadzą się autorowi posta, który czekał 6 lat (!), bo nie wiedział co zrobić :roll:
odświeżyłem nie dla autora z przed 6 lat tylko dla ludzi którzy mają problemy z autem teraz
Szczęśliwy posiadacz pasożyta 200sx :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ wydechowy”