Ustawienie tylnego zawieszenia

Wachacze, klatki , rozpórki, armortyzatory, drązki, gumy itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Konrad
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 954
Rejestracja: czw 31 sie, 2006 14:58
Lokalizacja: Koziegłówki
Kontakt:

Witam,

Rozkręciłem w moim S13 całe tylne zawieszenie, zmieniałem sprężyny na niższe i poczyściłem wahacze i teraz mam problem, tylne koła jest regulowane za pomocą dwóch wahaczy, pochylenie i kierunek jazdy, czy jak ustawie je tak jak były to będzie ok. na obniżonych sprężynach? Czy lepiej zrobić to w jakimś zakładzie który ma o tym pojęcie?

Poza tym i tak muszę odwiedzić jakiś zakład bo w serwisówce pisze że tylne zawieszenie trzeba skręcać z kołami za ziemi, a bez kanału tego się zrobić nie da.
Samochód jest za nisko i nie da rady się pod niego wczołgać.

Ktoś ma namiar za zakład który zrobi to dobrze w okolicy Częstochowy lub Katowic?

Pozdrawiam
Konrad
Obrazek
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Koła nie muszą być na ziemi, można coś pod koło podłożyć..

ale lepiej tego nie rób na podwórku bo ci auto na łeb spadnie - a jak masz obniżone sprężyny to sam wiesz... ;)
na skręcony w powietrzu też nie jeździj bo nie dość że będzie skrzypieć to jeszcze tuleje uszkodzisz...

zbieżność ustaw w jakimś solidnym zakładzie - zapłacisz stówę i z głowy
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Silicone
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: czw 11 sty, 2007 14:28
Lokalizacja: Kraków/Hebdów
Kontakt:

tylko zaklad! jak bardzo zglebiles to pewnie sie nie uda ustawic tak jak ma byc (przynajmniej tak jest w s14) chyba ze masz drazki regulowane...
Montaż i Strojenie DET 3, EMU, VEMS, itp...
Kraków
Awatar użytkownika
geniula1
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 642
Rejestracja: pn 28 sty, 2008 21:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Powiem tak. Najważniejsze jest abyś miał dobrze ustawiony kierunek jazdy. Kąt już jest mniej ważny gdyż jak wiadomo w naszych nissanach tylne opony nie zużywają się dużego przebiegu.
N/A-LPG KILLER ;)

Japan Auto
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

A jak sie z tylu ustawia zbieznosc w nissanie?
Bo chyba o czyms nie wiem.

Ja tutaj nie widze zadnego problemu,poprostu poskrecaj to sobie w powietrzu i bedzie ok:)
Nigdy nie skrecalem zawieszenia z kolami na ziemi i nigdy nie bylo problemow z zbieznoscia,skrzypieniem i wybijaniem.
Awatar użytkownika
Silicone
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: czw 11 sty, 2007 14:28
Lokalizacja: Kraków/Hebdów
Kontakt:

przciez tu chodzi o prowadzenie przedewszystkim!

[ Dodano: Wto 03 Lut, 2009 17:48 ]
borimichal wstydz sie! jak myslisz po co sa te wszystkie regulowane drazki?
Montaż i Strojenie DET 3, EMU, VEMS, itp...
Kraków
Awatar użytkownika
geniula1
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 642
Rejestracja: pn 28 sty, 2008 21:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

borimichal pisze:A jak sie z tylu ustawia zbieżność w nissanie?
Bo chyba o czymś nie wiem.
Też się zdziwiłem bo ni wiedziałem tam nic. Ale na zbieżności mi wszystko wyjaśnili. Z tyłu jest regulacja na mimośrudach.
N/A-LPG KILLER ;)

Japan Auto
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

"mimośrodach" - od "mimo środka"

łatwo poznać które to wahacze - ich śruby mają wyżłobienia które blokują owalną podkładkę (najdłuższy wahacz który jest najbardziej z tyłu odpowiada za zbieżność kierunkową, ten śmieszny z dziurą na amor odpowiada za pochylenie koła)

złe ustawienie zawiasu z tyłu spowoduje szybsze zużywanie opon (ścinanie) i gorsze prowadzenie w zakrętach - nie bez powodu jest tam regulacja..

znaczenie mają nawet minimalne różnice (0.25 stopnia) więc na oko się tego nie zrobi..

@borimichal

jak auto jest w powietrzu to koła wiszą sporo w dół w stosunku do ich normalnej pozycji,
jeśli porządnie skręcisz tuleje w takim położeniu to są one wstępnie naprężone po opuszczeniu auta - coś jak drążki skrętne
w efekcie nie pracują prawidłowo - auto łatwiej się odrywa na nierównościach, ogólnie gorzej się prowadzi..
w dodatku trwałość elementów gumowych wahaczy drastycznie spada - bo gumy nie dość że cały czas skręcone to jeszcze pracują na znacznie większym zakresie niż to przewidziane (wstępne skręcenie + wynikające z normalnej pracy)
Ostatnio zmieniony wt 03 lut, 2009 19:37 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Silicone pisze:przciez tu chodzi o prowadzenie przedewszystkim!

[ Dodano: Wto 03 Lut, 2009 17:48 ]
borimichal wstydz sie! jak myslisz po co sa te wszystkie regulowane drazki?
Regulowane drazki to moze bedziesz mial jak sobie je kupisz ;)
Co do regulacji na mimosrodach z tylu to faktycznie jest,ale nie jest za duza.
Co do problemu Konrada to po zmianie sprezyn teoretycznie powinien tylko doregulowac kat pochylenia koła.
Nie wiem jak u Was ale ustawianie zbieznosci u mnie w miasteczku to kosz okolo 80zł,aczkolwiek nie zawsze wychodzi im to OK-dla tego nie mam zaufania do nich.
Potrafili nawet spier.... ustawienie przednich kol :/

Drazki, wahacze , i mcpersony wymienialem/odkrecalem/przykrecalem wiele razy i tak jak mowie zawsze skrecalem bez zastanowienia i bylo ok.

Nie namawiam do tego zeby nie ustawiac zbieznosci!!
Zreszta jesli u Was koszt tego wacha sie w graniach 100zł to sa to smieszne pieniadze.
Tylko uwazam ze skrecanie tego na kolach na ziemi nie jest koniecznoscia.
Awatar użytkownika
Silicone
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: czw 11 sty, 2007 14:28
Lokalizacja: Kraków/Hebdów
Kontakt:

zbieznosc tez sie zmienia... przy duzej glebie potrzebne sa regulowane drazki zeby to wszystko wyprowadzic. a kupic je trzeba, chyba ze pod choinka znajdziemy
Montaż i Strojenie DET 3, EMU, VEMS, itp...
Kraków
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

przy rozsądnej glebie (-35mm) seryjna regulacja starcza..
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

U mnie po opuszczeniu gwintu 10cm w dół tylne koła rozjechały się jak w BMW, reg. na wahaczach prawie nic nie dała :/ Nie ma innego sposobu na wyprostowanie kół poza regulowanymi wahaczami?
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
Awatar użytkownika
Silicone
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: czw 11 sty, 2007 14:28
Lokalizacja: Kraków/Hebdów
Kontakt:

pewnie ze sa, ale regulowane drazki to najprostszy sposob :D
Montaż i Strojenie DET 3, EMU, VEMS, itp...
Kraków
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

10cm w dół? nie przesadzasz? :D
przy takiej extremie regulowane wahacze to mus


@silikone
jakie to sposoby?
jedyny który przychodzi mi do głowy to skrócenie wahacza...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Nie no w Rzeszowie są drogi gładkie jak stół więc jest OK. Tylko te rozjechane kapcie...
Reg. wahacze to min. 500zł więc wolałbym to na co innego spożytkować.
Silicone, może zdradzisz jakiś patent? :)
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie / Usztywnienie”