Tylny most i dyferencjał

Wachacze, klatki , rozpórki, armortyzatory, drązki, gumy itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Melchior
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 130
Rejestracja: wt 09 gru, 2003 22:09
Lokalizacja: Włocławek

Nawiązując do poczty od Jarkowego, chiałem poruszyć kwestię tylnego mostu. Jarkowego opnia mówi, że tylny most w naszych autach się nie psuje. U mnie jednak coś jest nie tak w dyferencjale, bo luz wału względem dyferencjału jest za duży, i to dużo za duży. Poza tym w momencie zmainy biegów, lub ruszania słychać metaliczne kliknięcie. Kolejny obiaw, to podczas jazdy ze stałą prędkością (chać rzadko się to zdarza) samochodem szarpie. Wystarczy jednak dodać gazu lub zdjąć z niego nogę i wszystko ok. tuleje drążków reakcyjnych są sprawne.

Jeżeli już spotkaliście się z takimi objawami, i coś robiliście z tylny mostem, piszcie.
Awatar użytkownika
Paweł
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: pn 24 lis, 2003 19:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Ja z samym tylnim mostem nie mam problemów ale półośki złapały spory luz i dzieje się podobnie.Dodatkowo przy ruszaniu do przedu albo do tyły słychać małe puknięcie.Półośki wchodzą w kielichy z dwuch strom i kończą się krzyżakami z łożyskami (chyba tak to się nazywa) i łapią luzy od np. palenia gumy :D czy ostrego ruszania. Ja tak jeżdżęi nie przejmuje się tylko to strasznie denerwuje :x i nic po zatym.Na wale na krzyżakach nie powinno być problkemu bo są strasznie topornę i mocne.O zepsuciu duferencjału nie słyszałem :idea: od nikogo.

Sprawdzic pułośki jest łatwo , zdejmujesz koło wrzucasz bieg i ruszasz tarczą obserwując pułośkę przy dyferencjale i jak jest zepsute to widać łuz a jest on pod gumami osłaniającyni.
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Paweł bardzo ładnie odpowiedział tyle tylko ze poprawna nazwa to przeguby kulowe i najczęściej te kule się sypią (wypadają rolki igiełkowe - tak to jest łożyskowane) i pojawia sie luz.
Półośke jak już jest zdrowo walnięta to można wyczuć ręką bez sciągania kół wystarczy wrzucić luz i pokręcić ręcznie półośka jeśli wyczuje się luz to juz wszystko jasne.
Co do wału to może i krzyżaki wytrzymują ale podpora wału (na srodku jest łączenie wałów) wyrabia się na łóżysku albo wyrabiają się membranopwe gumy lub taki pas gumowy który jest włożiony między nie - kierdyś nie zwracałem na to wogóle uwagi ale teraz widze ze każda S13 którą dotykam ma tam ciut za duże luzy.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
Melchior
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 130
Rejestracja: wt 09 gru, 2003 22:09
Lokalizacja: Włocławek

Skąd załatwić wspomniane w topicu półośki. Ile to kosztuje. Czy można kupić nowe i ... ile to kosztuje.

Czy ktoś z Nas miał już takie doświadczenia ?
Awatar użytkownika
Melchior
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 130
Rejestracja: wt 09 gru, 2003 22:09
Lokalizacja: Włocławek

Jeszcze raz, pytanie o to co powyżej. Chyba mało kto zagląda już do technicznych, jakby wszyscy już wszystko wiedzieli. A ja nie wiem co z tymi półośkami, a przy 180 auto huczy chyba właśnie przez to.
Anioł
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 45
Rejestracja: czw 21 sie, 2003 20:55
Lokalizacja: Naklo/UK/WAWA
Kontakt:

Mam pytanie dotyczace ustawienia tylnego zawieszeni a mianowicie w moim nissanku opony tylne bardzo mocno zuzywaja sie od srodka czy ktos ma tak samo czy po prostu mam zle ustawione katy
Awatar użytkownika
biernik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 103
Rejestracja: czw 24 cze, 2004 22:33
Lokalizacja: g. śląsk
Kontakt:

ja myśle ze napewno kąty żle ustawione miałęm tak kiedys po udezeniu w kraweznik.ustawilem i luzik.
Awatar użytkownika
dr Mike
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 537
Rejestracja: pn 28 lip, 2003 11:50
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Melchior pisze:Jeszcze raz, pytanie o to co powyżej. Chyba mało kto zagląda już do technicznych, jakby wszyscy już wszystko wiedzieli. A ja nie wiem co z tymi półośkami, a przy 180 auto huczy chyba właśnie przez to.
Spoko Mel - są wakacje, czyli sezon ogórkowy. Największe wzięcie ma pewnie temat "dziewczynki" na wolnym forum :D

Popróbuj tu:
Sklep 200sx
Motosklep
Autojapan
JapanCars
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Melchior pisze:Jeszcze raz, pytanie o to co powyżej. Chyba mało kto zagląda już do technicznych, jakby wszyscy już wszystko wiedzieli. A ja nie wiem co z tymi półośkami, a przy 180 auto huczy chyba właśnie przez to.
Moje jedyne doświadczenie to takie że tylny most i dyferencjał leżą w garażu. Nic nie huczało, nie trzęsło, nie telepało. Jest na sprzedaż, także możemy się dogadać.
EMWU is dead
Awatar użytkownika
Melchior
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 130
Rejestracja: wt 09 gru, 2003 22:09
Lokalizacja: Włocławek

Dzięki Mike, za linki do sklepów.
Dzięki Karrlos za info o tylnym moście, myślę że się we Władku spotkamy to pogadamy na spokojnie.
patryk
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 63
Rejestracja: pt 17 lut, 2006 22:09
Lokalizacja: Pruszków

Stary temat, ale dla mnie na dzień dzisiejszy jak znalazł. Wiali mi półośka w s13 i chciał bym ją wymienić, czy półosie od s14 lub innych będą pasowały? Czy wam też walił przegub? Jak wyglądała wymiana? Jakie koszty?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie / Usztywnienie”