Nawiązując do poczty od Jarkowego, chiałem poruszyć kwestię tylnego mostu. Jarkowego opnia mówi, że tylny most w naszych autach się nie psuje. U mnie jednak coś jest nie tak w dyferencjale, bo luz wału względem dyferencjału jest za duży, i to dużo za duży. Poza tym w momencie zmainy biegów, lub ruszania słychać metaliczne kliknięcie. Kolejny obiaw, to podczas jazdy ze stałą prędkością (chać rzadko się to zdarza) samochodem szarpie. Wystarczy jednak dodać gazu lub zdjąć z niego nogę i wszystko ok. tuleje drążków reakcyjnych są sprawne.
Jeżeli już spotkaliście się z takimi objawami, i coś robiliście z tylny mostem, piszcie.
Tylny most i dyferencjał
Moderator: Moderator
Ja z samym tylnim mostem nie mam problemów ale półośki złapały spory luz i dzieje się podobnie.Dodatkowo przy ruszaniu do przedu albo do tyły słychać małe puknięcie.Półośki wchodzą w kielichy z dwuch strom i kończą się krzyżakami z łożyskami (chyba tak to się nazywa) i łapią luzy od np. palenia gumy czy ostrego ruszania. Ja tak jeżdżęi nie przejmuje się tylko to strasznie denerwuje i nic po zatym.Na wale na krzyżakach nie powinno być problkemu bo są strasznie topornę i mocne.O zepsuciu duferencjału nie słyszałem od nikogo.
Sprawdzic pułośki jest łatwo , zdejmujesz koło wrzucasz bieg i ruszasz tarczą obserwując pułośkę przy dyferencjale i jak jest zepsute to widać łuz a jest on pod gumami osłaniającyni.
Sprawdzic pułośki jest łatwo , zdejmujesz koło wrzucasz bieg i ruszasz tarczą obserwując pułośkę przy dyferencjale i jak jest zepsute to widać łuz a jest on pod gumami osłaniającyni.
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
Paweł bardzo ładnie odpowiedział tyle tylko ze poprawna nazwa to przeguby kulowe i najczęściej te kule się sypią (wypadają rolki igiełkowe - tak to jest łożyskowane) i pojawia sie luz.
Półośke jak już jest zdrowo walnięta to można wyczuć ręką bez sciągania kół wystarczy wrzucić luz i pokręcić ręcznie półośka jeśli wyczuje się luz to juz wszystko jasne.
Co do wału to może i krzyżaki wytrzymują ale podpora wału (na srodku jest łączenie wałów) wyrabia się na łóżysku albo wyrabiają się membranopwe gumy lub taki pas gumowy który jest włożiony między nie - kierdyś nie zwracałem na to wogóle uwagi ale teraz widze ze każda S13 którą dotykam ma tam ciut za duże luzy.
Półośke jak już jest zdrowo walnięta to można wyczuć ręką bez sciągania kół wystarczy wrzucić luz i pokręcić ręcznie półośka jeśli wyczuje się luz to juz wszystko jasne.
Co do wału to może i krzyżaki wytrzymują ale podpora wału (na srodku jest łączenie wałów) wyrabia się na łóżysku albo wyrabiają się membranopwe gumy lub taki pas gumowy który jest włożiony między nie - kierdyś nie zwracałem na to wogóle uwagi ale teraz widze ze każda S13 którą dotykam ma tam ciut za duże luzy.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
ja myśle ze napewno kąty żle ustawione miałęm tak kiedys po udezeniu w kraweznik.ustawilem i luzik.
Spoko Mel - są wakacje, czyli sezon ogórkowy. Największe wzięcie ma pewnie temat "dziewczynki" na wolnym forumMelchior pisze:Jeszcze raz, pytanie o to co powyżej. Chyba mało kto zagląda już do technicznych, jakby wszyscy już wszystko wiedzieli. A ja nie wiem co z tymi półośkami, a przy 180 auto huczy chyba właśnie przez to.
Popróbuj tu:
Sklep 200sx
Motosklep
Autojapan
JapanCars
Moje jedyne doświadczenie to takie że tylny most i dyferencjał leżą w garażu. Nic nie huczało, nie trzęsło, nie telepało. Jest na sprzedaż, także możemy się dogadać.Melchior pisze:Jeszcze raz, pytanie o to co powyżej. Chyba mało kto zagląda już do technicznych, jakby wszyscy już wszystko wiedzieli. A ja nie wiem co z tymi półośkami, a przy 180 auto huczy chyba właśnie przez to.
EMWU is dead
Stary temat, ale dla mnie na dzień dzisiejszy jak znalazł. Wiali mi półośka w s13 i chciał bym ją wymienić, czy półosie od s14 lub innych będą pasowały? Czy wam też walił przegub? Jak wyglądała wymiana? Jakie koszty?