Jaki olej do skrzyni i dyfra ?

Wachacze, klatki , rozpórki, armortyzatory, drązki, gumy itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
blurek
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 685
Rejestracja: śr 27 paź, 2004 14:13
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Witam

Jako ze za niedlugo bede robil uszczelnienia przy dyfrze i skrzyni, to stwierdzilem ze czemu by od razu nie wymienic olejow :)

I w tym miejscu nasuwa sie pytanie ... jakie to maja byc oleje ? moze ktos tez wymienial i ma swoje typy ?

Z gory dzieki za rady.
Awatar użytkownika
blurek
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 685
Rejestracja: śr 27 paź, 2004 14:13
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

cos nie moge uwierzyc ze nikt tych olejow nie zmienial ... w sumie trudno ... bede eksperymentowal na sobie przy czym ... zniknela serwisowka do S13 ze stronki ... czy ktos moze ja gdzies jeszcze raz wystawic ?
Awatar użytkownika
Paweł
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: pn 24 lis, 2003 19:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Orginalnie powiniem być syntetic , ale półsyntetic jest też bardzo dobry i nie ma żadnej rużnicy no chyba że w wielkie mrozy.
Lej Elfa półsyntetica lub castrola byle by było nie polskie chociaż niekturzy mówią że polskie oleje przekładniowe są równie dobre jak zagraniczne.
Syntetici są dobre na duże przeciążenie czyli długa szybka jazda na autostradzie a takich u nas nie ma :( .
ChEsTeR

W skrzyni ma byc syntetyk 75w90 i zdaje sie ze w dyferencjale tez taki sam. Ja w dyferencjale nie wymienialem a jak skrzynie wymienialem to zalalem shella jakos nie robilo mi riznicy co to bedzie za olej byle spelnial parametry to nie silnik.
Ramzes

Podpinam sie pod temat żeby nie tworzyć nowego.
Jak ostatnio byłem na kanale to zauwazyłem mały wyciek ze skrzyni biegów przy dolnym zaworze (tym do spószczania oleju), nie jest on wielki ale nie wiem kiedy sie pojawił. Skrzynia chodzi normalnie. Co radzicie robić?? Czy wogóle sie za to brać ?
Nie wiem jaki olej jest teraz. Moge mieć Castrol TAF-X 75W90 za 52zł/l.
Czy oleje do skrzyni można mieszać czy musiałbym wszystko spóścić i nalać do pełna nowy.
Dzięki i pozdrawiam
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

Ramzes pisze:Podpinam sie pod temat żeby nie tworzyć nowego.
Jak ostatnio byłem na kanale to zauwazyłem mały wyciek ze skrzyni biegów przy dolnym zaworze (tym do spószczania oleju), nie jest on wielki ale nie wiem kiedy sie pojawił. Skrzynia chodzi normalnie. Co radzicie robić?? Czy wogóle sie za to brać ?
Nie wiem jaki olej jest teraz. Moge mieć Castrol TAF-X 75W90 za 52zł/l.
Czy oleje do skrzyni można mieszać czy musiałbym wszystko spóścić i nalać do pełna nowy.
Dzięki i pozdrawiam
Jesli zmieniac olej to caly!!Ja wole doplacic zeby byl caly swierzy niz rzeby sie mieszal ze starym!! Tym bardziej ze jak sposcisz olej to bedziesz mial pewnosc ze bedzie mniej opilkow w nim!! A opilki beda napewno!! Wkoncu sa wszedzie gdzie sie cos ze soba gryzie!!
Co do olejow to moze uda mi sie zalatwic CASTROLA przekladniowego po ok 35zl/L!!Bede wiedzial jutro!!Niepamietam jakie sa specyfikacje tego oleju!! Napisze wieczorem!!
A co do oleju ktory my zawsze lalismy do aut(czytaj STAREGO GOLFA) to zawsze byl to jakis polski przekladniowy!! Nigdy niebylo zadnych problemow!! A auto jest katowane straszliwie!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie / Usztywnienie”