Podsterowność s13

Wachacze, klatki , rozpórki, armortyzatory, drązki, gumy itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
bazabaza
Stały gość
Stały gość
Posty: 484
Rejestracja: pn 14 lut, 2005 10:54
Lokalizacja: Rybnik

Jakie są sposoby na zmniejszenie podsterowności s13
Doładowanie jest jak narkotyk za pierwszym razem najlepsze później wydaje sie tylko słabsze i słabsze ...więc musisz ładować więcej!
Awatar użytkownika
thoreg
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 104
Rejestracja: pn 23 mar, 2009 00:34
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Obrazek
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

[center]Podstawy temat o ustawieniu zawieszenia dla LFS
Wszystko pięknie opisane.Polecam. :mrgreen:

http://pl.lfsmanual.net/index.php?title=Podstawy_ustawiania_samochodu&redirect=no

Prawdopodobnie chodzi ci o podsterowność na wejściu.


Obrazek[/center]
Awatar użytkownika
Martinez
Stały gość
Stały gość
Posty: 210
Rejestracja: pt 15 gru, 2006 09:50
Lokalizacja: Wrocek
Kontakt:

ekstra tabelka !

Najczesciej spotykany powod podsterownosci to zaspawany most :)
Awatar użytkownika
bazabaza
Stały gość
Stały gość
Posty: 484
Rejestracja: pn 14 lut, 2005 10:54
Lokalizacja: Rybnik

Martinez pisze:ekstra tabelka !

Najczesciej spotykany powod podsterownosci to zaspawany most :)
Chyba nadsterowności
Doładowanie jest jak narkotyk za pierwszym razem najlepsze później wydaje sie tylko słabsze i słabsze ...więc musisz ładować więcej!
Awatar użytkownika
przemekD
Stały gość
Stały gość
Posty: 414
Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 09:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

bazabaza pisze:
Martinez pisze:ekstra tabelka !

Najczesciej spotykany powod podsterownosci to zaspawany most :)
Chyba nadsterowności
Nie specjalnie... Wyobraź sobie jak obydwa koła pchają Ci samochód naprzód, a na froncie masz jakieś liche łyse kapcie, które w ogóle nie skręcają mimo, że machasz kierownicą i wypadasz z zakrętu lecąc na 20cm krawężnik ;p
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Martinez pisze:ekstra tabelka !

Najczesciej spotykany powod podsterownosci to zaspawany most :)
Tak, zaspawany most w znacznym stopniu powoduje podsterowność na wejściu do zakrętu ale na wyjściu z zakrętu powoduje nadsterowność.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Prawda! Spaw destabilizuje auto. Z własnego doświadczenia wiem że lekko robieżne przednie koła pomagają w zwalczaniu podsterowności i bokiem tez się lepiej lata. Tracimy za to czucie w położeniu 0 kiery. Jednak najlepiej podsterowność zwalczać dużą dawką gazu i strzałem ze sprzęgła :mrgreen:
Awatar użytkownika
Silicone
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: czw 11 sty, 2007 14:28
Lokalizacja: Kraków/Hebdów
Kontakt:

dobra opona i odpowiednia geometria...

jednak wole to rozwiazanie
PiotrekŁDZ pisze:Jednak najlepiej podsterowność zwalczać dużą dawką gazu i strzałem ze sprzęgła :mrgreen:
Montaż i Strojenie DET 3, EMU, VEMS, itp...
Kraków
Awatar użytkownika
bazabaza
Stały gość
Stały gość
Posty: 484
Rejestracja: pn 14 lut, 2005 10:54
Lokalizacja: Rybnik

a wymiana stabilizatorów na grubsze, cieńsze jak wpływa na podsterowność czy nadsterowność
Doładowanie jest jak narkotyk za pierwszym razem najlepsze później wydaje sie tylko słabsze i słabsze ...więc musisz ładować więcej!
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Tak, tam na tym zdjęciu co zamieściłem też jest o dobraniu stabilizatora i jego wpływie na podsterowność/nadsterowność.
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Przede wszystkim negatyw przód około 2-3 stopni.
twardszy stabi z przodu
dobre opony

to na początek co może wykonać każdy . Reszta to już wyższa szkoła jazdy w zależności od założonego zawiasu i jego możliwości
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

I to co podejrzewam z jakichs tam textów znalezionych wczesniej , to masz RB.
Moze byc za daleko z przodu przez co przod jest za ciezki...
Twardsze sprezyny na przod , stabilizatory grubsze z dobrymi łącznikami no i geometria
Awatar użytkownika
bazabaza
Stały gość
Stały gość
Posty: 484
Rejestracja: pn 14 lut, 2005 10:54
Lokalizacja: Rybnik

Z tym RB masz racje aktualnie jest to poprawiane i będzie przesunięty maksymalnie w tył
Doładowanie jest jak narkotyk za pierwszym razem najlepsze później wydaje sie tylko słabsze i słabsze ...więc musisz ładować więcej!
Awatar użytkownika
bazabaza
Stały gość
Stały gość
Posty: 484
Rejestracja: pn 14 lut, 2005 10:54
Lokalizacja: Rybnik

a jak się ma zwiększanie rozstawu kół (dystanse) tzn. zwiększenie tylko na przedniej osi albo odwrotnie
Doładowanie jest jak narkotyk za pierwszym razem najlepsze później wydaje sie tylko słabsze i słabsze ...więc musisz ładować więcej!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie / Usztywnienie”