Podsterowność s13

Wachacze, klatki , rozpórki, armortyzatory, drązki, gumy itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
geniula1
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 642
Rejestracja: pn 28 sty, 2008 21:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Przede wszystkim trzeba zacząć od tego czy nie masz żadnych luzów w zawieszeniu, stare gumy, wywalone sworznie.
N/A-LPG KILLER ;)

Japan Auto
Awatar użytkownika
bazabaza
Stały gość
Stały gość
Posty: 484
Rejestracja: pn 14 lut, 2005 10:54
Lokalizacja: Rybnik

wszystko jest nowe po prostu każda s13 ma tendencje do podsterowności i szukam jak w miarę prostymi sposobami można to poprawić
Doładowanie jest jak narkotyk za pierwszym razem najlepsze później wydaje sie tylko słabsze i słabsze ...więc musisz ładować więcej!
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

bo zwiększeniu rozstawu auto staje się wyraźnie stabilniejsze również w zakrętach , jednak na podsterowność niema moim zdaniem wielkiego wpływu
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

bazabaza pisze:wszystko jest nowe po prostu każda s13 ma tendencje do podsterowności i szukam jak w miarę prostymi sposobami można to poprawić
Czy aby na pewno to samo rozumiemy pod tym pojęciem?

Podsterowność jest wtedy gdy skręcasz koła a samochód jedzie na wprost (wyolbrzymiając), nadsterowność kiedy auto odchyla się do wnętrza zakrętu (dupa idzie na zewnątrz) - czyli sedno driftu.

Rozkład masy w s13 to 48/52 - skąd niby się bierze ta rzekoma tendencja do podsterowności? Może się tak dziać przy wybitych amorach/zawieszeniu w połączeniu z twardą oponą lub/i nierówną drogą - jednak najczęstszym powodem jest kiepski łącznik fotel-kierownica ;).

W F1 charakterystykę bolidu reguluje się za pomocą odważników umieszczanych w odpowiednich miejscach. Ciężar tego mobilnego balastu przekracza 100kg (dokładne wartości są tajemnicą każdego teamu), ale szacunkowo stanowi on ponad 20% masy całego pojazdu - w przypadku s13 byłoby to około 250kg, wystarczy przykręcić trochę żelastwa w odpowiednich miejscach i charakterystyka się zmieni (kosztem przyspieszeń). Prawdopodobnie tu jest pies pogrzebany po przeszczepie silnika.
Ostatnio zmieniony wt 28 wrz, 2010 23:21 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
bazabaza
Stały gość
Stały gość
Posty: 484
Rejestracja: pn 14 lut, 2005 10:54
Lokalizacja: Rybnik

w tej chwili staramy się razem z mechanikiem cofnąć jeszcze silnik dalej do tyłu może to coś zmieni
Doładowanie jest jak narkotyk za pierwszym razem najlepsze później wydaje sie tylko słabsze i słabsze ...więc musisz ładować więcej!
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Zakładam że przeniosłeś sobie Akumulator do bagażnika to pomoże przy rozkładzie masy. Do tego maska z laminatu też 10kg z przodu auta zdejmiesz i wtedy auto powinno być bardziej neutralne dążąc do 50/50 rozłożenia wagi.
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

Jest jeszcze opcja nr 2
obniżyć przód auta, a tym samym środek ciężkości
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

@bazabaza - na pewno coś się zmieni, każdy kg leżący przed przednią osią to duża różnica, im bardziej do przodu tym większa (siła*ramię), jak masz w okolicy możliwość zważenia auta (np. skład węgla) to sprawdź jakie masz naciski na osie, będziesz miał jasność.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
bazabaza
Stały gość
Stały gość
Posty: 484
Rejestracja: pn 14 lut, 2005 10:54
Lokalizacja: Rybnik

Obniżać raczej nie będę już mam przód -45mm no może jak znajdę jakieś cambery -1 cm więcej nie chce bo nie da się już tym jeździć

Co myślicie o twardszych tuleja stabilizatora przedniego z poliuretanu da to coś czy tylko ładnie wygląda
Ostatnio zmieniony śr 29 wrz, 2010 17:03 przez bazabaza, łącznie zmieniany 1 raz.
Doładowanie jest jak narkotyk za pierwszym razem najlepsze później wydaje sie tylko słabsze i słabsze ...więc musisz ładować więcej!
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

raczej niewiele.

roball gdyby to było takie proste że rozkład mas jest najważniejszy to 200sx byłby przekocurem ... Niestety konstrukcja zawiasu jest tutaj ważniejsza. Polecam pierwszych kilka minut bibli driftu jest tam nawet opisane czemu s14 mniej sra ryjem od s13, ale to tylko jeden z problemów .

bazabaza zacznij od negatywu ok 2-3 stopni nawet na fasolkach jeśli nie masz cambera i już będzie lepiej
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

To działa w obie strony - jak będziesz miał <font class="red">PIP</font> rozkład mas to nawet najlepszy zawias tego nie zniweluje, podobnie przy wytłuczonym/źle ustawionym zawieszeniu idealny rozkład nie pomoże - ale to napisałem kilka postów wyżej.
Wniosek - najpierw doprowadzić to co się ma do stanu wyjściowego, potem stosować inne patenty...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie / Usztywnienie”