Podsterowność s13
Moderator: Moderator
Przede wszystkim trzeba zacząć od tego czy nie masz żadnych luzów w zawieszeniu, stare gumy, wywalone sworznie.
N/A-LPG KILLER
Japan Auto
Japan Auto
wszystko jest nowe po prostu każda s13 ma tendencje do podsterowności i szukam jak w miarę prostymi sposobami można to poprawić
Doładowanie jest jak narkotyk za pierwszym razem najlepsze później wydaje sie tylko słabsze i słabsze ...więc musisz ładować więcej!
bo zwiększeniu rozstawu auto staje się wyraźnie stabilniejsze również w zakrętach , jednak na podsterowność niema moim zdaniem wielkiego wpływu
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Czy aby na pewno to samo rozumiemy pod tym pojęciem?bazabaza pisze:wszystko jest nowe po prostu każda s13 ma tendencje do podsterowności i szukam jak w miarę prostymi sposobami można to poprawić
Podsterowność jest wtedy gdy skręcasz koła a samochód jedzie na wprost (wyolbrzymiając), nadsterowność kiedy auto odchyla się do wnętrza zakrętu (dupa idzie na zewnątrz) - czyli sedno driftu.
Rozkład masy w s13 to 48/52 - skąd niby się bierze ta rzekoma tendencja do podsterowności? Może się tak dziać przy wybitych amorach/zawieszeniu w połączeniu z twardą oponą lub/i nierówną drogą - jednak najczęstszym powodem jest kiepski łącznik fotel-kierownica .
W F1 charakterystykę bolidu reguluje się za pomocą odważników umieszczanych w odpowiednich miejscach. Ciężar tego mobilnego balastu przekracza 100kg (dokładne wartości są tajemnicą każdego teamu), ale szacunkowo stanowi on ponad 20% masy całego pojazdu - w przypadku s13 byłoby to około 250kg, wystarczy przykręcić trochę żelastwa w odpowiednich miejscach i charakterystyka się zmieni (kosztem przyspieszeń). Prawdopodobnie tu jest pies pogrzebany po przeszczepie silnika.
Ostatnio zmieniony wt 28 wrz, 2010 23:21 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
w tej chwili staramy się razem z mechanikiem cofnąć jeszcze silnik dalej do tyłu może to coś zmieni
Doładowanie jest jak narkotyk za pierwszym razem najlepsze później wydaje sie tylko słabsze i słabsze ...więc musisz ładować więcej!
Zakładam że przeniosłeś sobie Akumulator do bagażnika to pomoże przy rozkładzie masy. Do tego maska z laminatu też 10kg z przodu auta zdejmiesz i wtedy auto powinno być bardziej neutralne dążąc do 50/50 rozłożenia wagi.
Jest jeszcze opcja nr 2
obniżyć przód auta, a tym samym środek ciężkości
obniżyć przód auta, a tym samym środek ciężkości
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
@bazabaza - na pewno coś się zmieni, każdy kg leżący przed przednią osią to duża różnica, im bardziej do przodu tym większa (siła*ramię), jak masz w okolicy możliwość zważenia auta (np. skład węgla) to sprawdź jakie masz naciski na osie, będziesz miał jasność.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Obniżać raczej nie będę już mam przód -45mm no może jak znajdę jakieś cambery -1 cm więcej nie chce bo nie da się już tym jeździć
Co myślicie o twardszych tuleja stabilizatora przedniego z poliuretanu da to coś czy tylko ładnie wygląda
Co myślicie o twardszych tuleja stabilizatora przedniego z poliuretanu da to coś czy tylko ładnie wygląda
Ostatnio zmieniony śr 29 wrz, 2010 17:03 przez bazabaza, łącznie zmieniany 1 raz.
Doładowanie jest jak narkotyk za pierwszym razem najlepsze później wydaje sie tylko słabsze i słabsze ...więc musisz ładować więcej!
raczej niewiele.
roball gdyby to było takie proste że rozkład mas jest najważniejszy to 200sx byłby przekocurem ... Niestety konstrukcja zawiasu jest tutaj ważniejsza. Polecam pierwszych kilka minut bibli driftu jest tam nawet opisane czemu s14 mniej sra ryjem od s13, ale to tylko jeden z problemów .
bazabaza zacznij od negatywu ok 2-3 stopni nawet na fasolkach jeśli nie masz cambera i już będzie lepiej
roball gdyby to było takie proste że rozkład mas jest najważniejszy to 200sx byłby przekocurem ... Niestety konstrukcja zawiasu jest tutaj ważniejsza. Polecam pierwszych kilka minut bibli driftu jest tam nawet opisane czemu s14 mniej sra ryjem od s13, ale to tylko jeden z problemów .
bazabaza zacznij od negatywu ok 2-3 stopni nawet na fasolkach jeśli nie masz cambera i już będzie lepiej
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
To działa w obie strony - jak będziesz miał <font class="red">PIP</font> rozkład mas to nawet najlepszy zawias tego nie zniweluje, podobnie przy wytłuczonym/źle ustawionym zawieszeniu idealny rozkład nie pomoże - ale to napisałem kilka postów wyżej.
Wniosek - najpierw doprowadzić to co się ma do stanu wyjściowego, potem stosować inne patenty...
Wniosek - najpierw doprowadzić to co się ma do stanu wyjściowego, potem stosować inne patenty...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...