Jak sie zachowuja gwinty na polskich drogach?

Wachacze, klatki , rozpórki, armortyzatory, drązki, gumy itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Przy gwincie masz zazwyczaj do wyboru od 6 do 12kg/mm
Awatar użytkownika
Stas1989
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 58
Rejestracja: wt 27 sty, 2009 11:15
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Czyli gwinty są około 3razy twardsze od seryjnych.... Wydaje mi się ze to sporo...
Wiscoo

Twardsze, ale lepiej tłumią też...
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Dzis zrobilem first free ride moim wozidlem i powiem Wam TAK !
GWINT TO JEST TO CO POWINNO BYĆ W KAŻDYM AUCIE !
Mam XYZ Street ( reklama dla driftshop.pl :P ) i jest mega komfortowo a zarazem czuć idealnie auto :)
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Poczkajcie chwile chłopaki na rzetelną wypowiedź bo ta jest zaraz po jeździe tym potworem :P Ostatnio mowileś że sie nie da jeździć :wink:

Ile kg ma xyz street?
Awatar użytkownika
Bobekk
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: pn 04 cze, 2007 09:32
Lokalizacja: Szczecin

Binio_ pisze: GWINT TO JEST TO CO POWINNO BYĆ W KAŻDYM AUCIE !
Mam XYZ Street i jest mega komfortowo a zarazem czuć idealnie auto :)
To zależy. Kiedy założyłem gwint Ksport'a (street) i się przejechałem to pomyślałem, że jest super. Dobry komfort, dobrze się kleił do jezdni. Ale potem dołożyłem poliuretany (cała zawiecha + tuleje wózka) i się zrobiło tak twardo, że aż nie przyjemnie. Następnie doszły felgi 18'', opona profil 40, i rozpórki (prawie wszystkie możliwe, auto jest pospinane z dołu i z góry). Zrobiła się masakra. Obojętnie czy amorki są skręcone na soft czy hard to nie można nawet wyczuć różnicy. Stabilizatory z ZG Odinna gotowe do montażu. Po tym zabiegu to już sam nie wiem jak twardo będzie. Doszło do takiej sytuacji, że kiedy dupowóz jet zajęty (bo gdzieś pojechałem), a moja żona musi gdzieś jechać to dzwoni po taksówkę, choć mogłaby jechać Nyską. Mówi, że tą taczką nie da się już jeździć.
Reasumując, gwint jest fajny kiedy zawiecha jest niezmodzona. Jak tylko się pomodzi to jest mega twardo, a tuleje poliuretanowe robię maskarę. Nic tak nie robi z zawiechy ping-ponga jak poliuretan. Wiem to po swoim aucie.
Awatar użytkownika
kolosezw
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 550
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 21:56
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

kwestia czy tylko jest mega twardo czy juz kola traca kontakt z ziemia na wybojach, bo wtedy to juz moze byc niebezpieczne?
Obrazek
Wiscoo

Bobekk dobrze mówi, wielką różnicę robią poli. Praktycznie sprawiają, że auto przestaje nadawać się do codziennego użytku.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Mam wszystkie drążki regulowane na unibolach a one sa jeszcze twardsze niz poli , tylni wozek równiez na poli.
Dojdą tylko 2 rozporki na tyłe i dalej uważam ze jest bardzo OK
Moze Ksport jest taki twardy :)
Awatar użytkownika
Stas1989
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 58
Rejestracja: wt 27 sty, 2009 11:15
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Dzis zrobilem first free ride moim wozidlem i powiem Wam TAK !
GWINT TO JEST TO CO POWINNO BYĆ W KAŻDYM AUCIE !
Mam XYZ Street ( reklama dla driftshop.pl :P ) i jest mega komfortowo a zarazem czuć idealnie auto :)
Dobrze wiedzieć bo też się zastanawiałem czy tego zawieszenia sobie nie wstawić.... :)
A czy te wszystkie rzeczy o których mówi Bobekk to się zastanowię więc może nie będzie tak złe :D
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Bobekk pisze:
Binio_ pisze: GWINT TO JEST TO CO POWINNO BYĆ W KAŻDYM AUCIE !
Mam XYZ Street i jest mega komfortowo a zarazem czuć idealnie auto :)
To zależy. Kiedy założyłem gwint Ksport'a (street) i się przejechałem to pomyślałem, że jest super. Dobry komfort, dobrze się kleił do jezdni. Ale potem dołożyłem poliuretany (cała zawiecha + tuleje wózka) i się zrobiło tak twardo, że aż nie przyjemnie. Następnie doszły felgi 18'', opona profil 40, i rozpórki (prawie wszystkie możliwe, auto jest pospinane z dołu i z góry). Zrobiła się masakra. Obojętnie czy amorki są skręcone na soft czy hard to nie można nawet wyczuć różnicy. Stabilizatory z ZG Odinna gotowe do montażu. Po tym zabiegu to już sam nie wiem jak twardo będzie. Doszło do takiej sytuacji, że kiedy dupowóz jet zajęty (bo gdzieś pojechałem), a moja żona musi gdzieś jechać to dzwoni po taksówkę, choć mogłaby jechać Nyską. Mówi, że tą taczką nie da się już jeździć.
Reasumując, gwint jest fajny kiedy zawiecha jest niezmodzona. Jak tylko się pomodzi to jest mega twardo, a tuleje poliuretanowe robię maskarę. Nic tak nie robi z zawiechy ping-ponga jak poliuretan. Wiem to po swoim aucie.
Jak wyeliminowałeś wszystkie elementy tłumiące to nie ma się co dziwić ;)

Ja jeżdżę tylko na spiętej górze + KYB GR2 + HR-35, komplet poli - auto się trzyma a plomby z górnych zębów nie wypadają, choć przez progi trzeba z zatrzymania przejeżdżać bo się nysa jak małysz zachowuje :D

Reasumując - musi być w zawieszeniu jakiś element tłumiący,
wyeliminowanie pracy kół w płaszczyźnie poziomej poprawia prowadzenie,
jeżeli uda się zachować progresję w pionie to jest dobre prowadzenie i akceptowalny komfort.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Bobekk pisze: , i rozpórki (prawie wszystkie możliwe, auto jest pospinane z dołu i z góry). Zrobiła się masakra..


Przepraszam :wink:
Ostatnio zmieniony pt 25 mar, 2011 20:34 przez Tomek89, łącznie zmieniany 1 raz.
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Niewiele by to zmieniło :)
Ostatnio zmieniony pt 25 mar, 2011 20:45 przez Binio_, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Litwinow
Stały gość
Stały gość
Posty: 434
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Binio_ pisze: GWINT TO JEST TO CO POWINNO BYĆ W KAŻDYM AUCIE !
Mam XYZ Street i jest mega komfortowo a zarazem czuć idealnie auto :)
Racja. Gwint dla każdego auta :D
Bobekk pisze:To zależy. Kiedy założyłem gwint Ksport'a (street) i się przejechałem to pomyślałem, że jest super. Dobry komfort, dobrze się kleił do jezdni.
Zgadzam się, też wsadziłem K-Sporta Street i jest w miarę komfortowo. Porównywalnie do zawiasu z mojej poprzedniej S13 w której były niższe niemieckie sprężyny firmy ???.
W porównaniu do oryginału jest twardziej, ale bez dramatu.

Ustawienie zawiasu - sprężyny skręcone na styk i amortyzatory na soft.
Taki set na dzień dobry z czasem potestuje się twardsze sety.
Obrazek
Awatar użytkownika
mysza
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 4348
Rejestracja: czw 07 kwie, 2005 10:32
Lokalizacja: Kraków/Płock

Litwinow pisze:
Binio_ pisze: GWINT TO JEST TO CO POWINNO BYĆ W KAŻDYM AUCIE !
Mam XYZ Street i jest mega komfortowo a zarazem czuć idealnie auto :)
Racja. Gwint dla każdego auta :D
Ja myślę, że każdemu kto kładł asfalt w Polsce, albo brał udział w projektowaniu jakiejkolwiek publicznej drogi powinno się automatycznie z przymusu montować gwint w aucie!! :D
Ostatnio zmieniony wt 29 mar, 2011 12:22 przez mysza, łącznie zmieniany 1 raz.
Przedszkole Montessori FaSolLa

Protest Wyborczy

Mateusz Pucharski

Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie / Usztywnienie”