Skręcać mocniej

Wachacze, klatki , rozpórki, armortyzatory, drązki, gumy itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
GRAQ
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: śr 21 lut, 2007 18:23
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Problem to dystans 50mm. Masz promień zataczania koła dość duży i koło niemałe. Pozbądź się dystansu.
Awatar użytkownika
streetfighter44
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 170
Rejestracja: pt 16 mar, 2012 22:24
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

przetocze dystans na 40mm i ta blache wytne i zaspawam do tego dozuce gume na troche nizszym profilu i moze cos to da, kacus a ty ile masz miejsca miedzy guma a ta blacha
bokiem go bokiem
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4684
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

streetfighter44 pisze:jak widac na foto auto nie jest za bardzo zglebione a co do opony to jest narajzie 225\45 , opony i tak benda inne na 225 lub 245\40 . Kacus nie o nadkole mi ociera guma po za tym nie bende napier..... zadnym młotkiem po budzie poto mam nadkola wieksze wstawione co mozna by zrobic zeby ta szpare zwiekszyc
opona balon w kosmos, 225/40 max na wysokość z przodu!
do tego lipne parametry felgi skoro az tak duży dystans potrzeba, przez to koło zatacza większy promieć i obciera..
wyreguluj kwsz regulowanymi drążkami reakcyjnymi (koło do przodu)
Awatar użytkownika
streetfighter44
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 170
Rejestracja: pt 16 mar, 2012 22:24
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Binio_ pisze:
streetfighter44 pisze:jak widac na foto auto nie jest za bardzo zglebione a co do opony to jest narajzie 225\45 , opony i tak benda inne na 225 lub 245\40 . Kacus nie o nadkole mi ociera guma po za tym nie bende napier..... zadnym młotkiem po budzie poto mam nadkola wieksze wstawione co mozna by zrobic zeby ta szpare zwiekszyc
opona balon w kosmos, 225/40 max na wysokość z przodu!
do tego lipne parametry felgi skoro az tak duży dystans potrzeba, przez to koło zatacza większy promieć i obciera..
wyreguluj kwsz regulowanymi drążkami reakcyjnymi (koło do przodu)
wiem guma przyjdzie na nizszym profilu , gumy w reakcyjnym tez sa w kiepskim stanie to tez sie poprawi i koło do przodu ucieknie i na dodatek dystans tez przetocze na ciezszy w granicach 30-40 mm i powinno byc dobrze
bokiem go bokiem
Awatar użytkownika
SEBA200SX
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 585
Rejestracja: śr 15 gru, 2010 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

szukam i szukam i nie mogę znaleść konkretnych info .

potrzebuje dokładne info jakie grubsze ( 14 mm zamiast seryjnych 12mm ) i dłuższe drążki kierownicze i końcówki pasują P&P do s13 z powiększonym skrętem ...

na zlocie gadaliśmy o tym i z tego co kojarzę Erison mówił że od nissana maximy pasują tylko od jakiego rocznika dokładnie ? wie ktoś ?
" Każdego dnia , sam na sam z koncepcją , próbujemy spełnić nasze marzenia , ciężko pracując nad każdą indywidualnością i każdą urwaną sekundą , to jest nasze życie i nasza miłość , naszego ciała i duszy ..."
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1432
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

Maxima modelowo z rocznika 95 (model chyba A32). Najlepiej wejdź sobie na sklep IC i poszukaj w opisach drążków, które są najdłuższe. Chyba te najdłuższe maja coś ok 293 mm.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Awatar użytkownika
kacus13
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 539
Rejestracja: pn 07 sty, 2013 20:23
Lokalizacja: Opole

SEBA200SX pisze:szukam i szukam i nie mogę znaleść konkretnych info .

potrzebuje dokładne info jakie grubsze ( 14 mm zamiast seryjnych 12mm ) i dłuższe drążki kierownicze i końcówki pasują P&P do s13 z powiększonym skrętem ...

na zlocie gadaliśmy o tym i z tego co kojarzę Erison mówił że od nissana maximy pasują tylko od jakiego rocznika dokładnie ? wie ktoś ?
ja kupilem kiedys drazki kierownicze do s13 jak jeszcze mialem seryjny skret i wlasnie dostalem takie na m14 o 3centy za dlugie na max skreceniu (niestety je przycielem zeby moc ustawic zbierznosc) a teraz jak na zlosc potrzebuje takich samych tylko za cholere nie moge sobie przypomniec gdzei je kupilem ;/ jakis driftshop czy cos poszukam w mejlach moze znajde i dam znac o ile te 3cm ci pomoga :)

http://www.driftshop.pl/shop/index.php? ... ia-skyline
to sa te drazki :)
Ostatnio zmieniony ndz 17 sie, 2014 21:22 przez kacus13, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

Patrząc na przednie zwrotnice DW widzę że prócz krótszego wasa,jest on niżej ,dlaczego?czy jest to związane z montażem relokatorow magla które drazki przesuna w dol?czy poprostu drazki/końcówki koliduja z czymś?
Ostatnio zmieniony czw 23 paź, 2014 07:07 przez rekin528, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

zwiazane jest to z tym zeby przy obnizeniu wozu wachacze pracowaly w "lini prostej"
A dlaczego wachacze maja pracowac w llini prostej?
Awatar użytkownika
Dasiek
Redaktor
Redaktor
Posty: 957
Rejestracja: czw 19 mar, 2009 21:38
Lokalizacja: Kraków

przy glebie zmienia się kinematyka zawieszenia.

Ważne, żeby wahacze były równoległe do drążków kierowniczych.
Wtedy tor ruchu sworznia końcówki drążka kierowniczego, jest najbardziej podobny, do ruchu wsuwu lub wysuwu listwy zębatej magla.
Innymi słowy. Im mniejsza różnica, tym mniejsza strata.

Wynika to z wartości trygonometrycznych.
Obrazek
b- wahacz
c- drążek kierowniczy

b/c= cos alpha

Im większy kąt alpha, tym "skręt jest mniejszy"
Obrazek

cos alpha ma największą wartość dla kąta 0

dla kąta 0 (zawartego pomiędzy wahaczem a drążkiem kierowniczym) mamy "najmniejsze" straty "na skręcie"
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4684
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

między geomasterem a spawaną seryjną zwrotnicą są lata świetlne przepaści,
zwłaszcza, że wybierając opcję geomastera od boriego, możemy odrazu wybrać pod jaki hebel i jak dużą tarczę oraz na jaką piastę (opcja tanich 5x114) !!
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

wiem ze najlepsza opcja jest kupna gotowego skretu lub chociaz gotowych zwrotnic,problemem sa "jedynie" pieniadze :D
Ostatnio zmieniony czw 23 paź, 2014 12:12 przez rekin528, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4684
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

pytanie czy dzierganie, wielokrotne poprawki, spędzanie nad tym czasu, kasy na poprawki i testy, wqrzenie że pojedziesz xxxkm a się coś wysypie albo nie będzie działało na torze warte są chwilowej (i złudnej) oszczędności ?
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

Binio właśnie to rozkminiam :D
No i niestety na razie warunków nie mam do tego typu zabawy,więc chyba lepiej przycisnac w pracy i odłożyć trochę grosza,ale zobaczymy,ja lubię modzic przy aucie,ale jak mam czas i warunki :?
Ostatnio zmieniony czw 23 paź, 2014 17:55 przez rekin528, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

Ile skrócić wąs zwrotnicy w s 13 pod relokatory maglownicy aby dobrze wykorzystać zakres magla?
Ostatnio zmieniony wt 10 lut, 2015 06:57 przez rekin528, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie / Usztywnienie”