Witam dłubaczy
mam małe pytanie.. wiem że to nie o zawieszenie do nissana ale może wybaczycie...
Nie napiszę na forum lexusa ani supry bo w porównaniu do magików z naszego forum tam wiedza jest na zerowym poziomie.. jeśli tu się nie dowiem to nigdzie się nie dowiem..
a więc głównie chodzi o to że mam zawieszenie wielo(dwu)wahaczowe z przodu (zdjęcie na dole, (zawieszenie poskładanie tylko mniej więcej do zdjęcia)) i nie wiem czy się cieszyć czy płakać... Niestety to zawieszenie skręca dość słabo i potrzeba to zmienić..
konieczne będą dłuższe wahacze..
I tak się składa że z górnym nie będzie w ogóle problemów.. no ale z dolnym już tak.. Mianowicie chodzi o to że jak wiadomo w takim zawieszeniu nie ma kolumny McPherson która trzyma w waszych nissanach cały ciężar auta.. Tu wszystko opiera się na wahaczu dolnym i jego sworzniu..
I teraz do was pytanie.. z czego najlepiej zrobić ten wahacz.. żeby dało się spawać np tigiem (a może lepiej czymś innym?) i żeby było odpowiednio wytrzymałe..
drugie pytanie.. z czego może być zrobiony ori wahacz? ciężki materiał/odlew, coś takiego jak zwrotnice w nissanie.. pytam bo może lepiej ori przeciąć i przedłużyć... nie wiem tylko czy to się da spawać...
A może nie ma szans żeby to wytrzymało i lepiej wywalić to i zamontować McPherson'a z jakiegoś cięższego nissana? np z32..
no nie wiem.. ale wolał bym to zostawić bo jak by się udało i zrobił bym regulowany górny wahacz (oba ramiona) to miał bym spore pole do popisu jeśli chodzi o regulację koła niemal że w każdą stronę...
Wiem też że lepiej było by kupić gotowe ale do tego paździerza nie ma nic takiego.. No a pewnie było by zainteresowanie.. (supra mk4 ma to samo zawieszenie)
i wiem że trzeba to będzie dobrze przetestować zanim wyjedzie na publiczną drogę..
już wszystko mam wyjęte z auta, mierzę obliczam ponad dwa tygodnie.. i pomyślałem że zanim zlecę wycięcie tego na laserze to zapytam was o to czego nie jestem pewien..
BanOff,Scooter... no i masa innych osób na pewno ma sporą wiedzę w temacie.. był bym wdzięczny za pomoc..
Wahacze/zawieszenie
Moderator: Moderator
Ostatnio zmieniony czw 23 sie, 2012 15:41 przez Bast, łącznie zmieniany 4 razy.
ok już odp na moje pytania znalazłem...
i sory że piszę pod spodem ale inaczej nie było by widać że coś dodaję..
a chciałem dodać tylko tyle że interesuje mnie już tylko pytanie odnośnie tego czy ktoś wie z czego są te dolne wahacze?
raczej nie realne chyba żeby to było żeliwo?
jest to jakiś spawalny materiał? staliwo?
mógł by ktoś potwierdzić/zaprzeczyć? był bym trochę spokojniejszy podczas cięcia...
i sory że piszę pod spodem ale inaczej nie było by widać że coś dodaję..
a chciałem dodać tylko tyle że interesuje mnie już tylko pytanie odnośnie tego czy ktoś wie z czego są te dolne wahacze?
raczej nie realne chyba żeby to było żeliwo?
jest to jakiś spawalny materiał? staliwo?
mógł by ktoś potwierdzić/zaprzeczyć? był bym trochę spokojniejszy podczas cięcia...
Ostatnio zmieniony czw 23 sie, 2012 19:50 przez Bast, łącznie zmieniany 1 raz.
wahacze zapewne nie beda zeliwne, jak wiekszosc wahaczy jest to pewnie odlew stalowy tzw staliwo.
Powinno sie dac spawac bez problemu.
Podobne sa do wahaczy w bmw, ktore bez problemu ludzie przedluzaja spawajac.
Ile chcesz przedluzac te wahacze?
Powinno sie dac spawac bez problemu.
Podobne sa do wahaczy w bmw, ktore bez problemu ludzie przedluzaja spawajac.
Ile chcesz przedluzac te wahacze?
Ostatnio zmieniony pt 24 sie, 2012 17:50 przez Ban0ff, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
na początek chciałem 5/6 cm.. i zobaczyć jak koło się z resztą składa.... teraz koła mam strasznie schowane w nadkole więc pewnie nawet nie będzie wystawać..
no a największy problem mam z tym ze nie mam pojęcia jak najlepiej przespawać wąs zwrotnicy... dać go prosto jak jest czy skracając go pospawać go tak żeby miejsce mocowania drążka było bliżej/dalej w stronę silnika...
jak robiłeś u siebie? będzie to ackermana zmieniało?
no a największy problem mam z tym ze nie mam pojęcia jak najlepiej przespawać wąs zwrotnicy... dać go prosto jak jest czy skracając go pospawać go tak żeby miejsce mocowania drążka było bliżej/dalej w stronę silnika...
jak robiłeś u siebie? będzie to ackermana zmieniało?
Ostatnio zmieniony pt 24 sie, 2012 20:45 przez Bast, łącznie zmieniany 2 razy.
takie rzeczy to metoda prob i bledow wyjda.
Postaw sobie auto na klockach i przycinaj wasa, pozniej go przylap, skrecaj kolami i obserwuj co sie zmienia.
Do jazdy na codzien lepiej ackermanna nie likwiduj bo bedziesz mial z tym wiecej problemow, to sie robi tylko i wylacznie do driftu.
Co do przesuwania wasa to na poczatek go poprostu skroc i zobacz czy jest ok
Postaw sobie auto na klockach i przycinaj wasa, pozniej go przylap, skrecaj kolami i obserwuj co sie zmienia.
Do jazdy na codzien lepiej ackermanna nie likwiduj bo bedziesz mial z tym wiecej problemow, to sie robi tylko i wylacznie do driftu.
Co do przesuwania wasa to na poczatek go poprostu skroc i zobacz czy jest ok
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
to wiem wiemDo jazdy na codzien lepiej ackermanna nie likwiduj bo bedziesz mial z tym wiecej problemow, to sie robi tylko i wylacznie do driftu.
ogólnie dzięki za rady..
a z tym wąsem się zastanawiałem jak będzie najlepiej nie ze względu na ackermana tylko ze względu na blokowanie kół przy max skręcie.. ale to tak jak mówisz.. trzeba będzie próbować i próbować...