Wahacze/zawieszenie

Wachacze, klatki , rozpórki, armortyzatory, drązki, gumy itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Witam dłubaczy :wink:

mam małe pytanie.. wiem że to nie o zawieszenie do nissana ale może wybaczycie...
Nie napiszę na forum lexusa ani supry bo w porównaniu do magików z naszego forum tam wiedza jest na zerowym poziomie.. jeśli tu się nie dowiem to nigdzie się nie dowiem.. :wink:


a więc głównie chodzi o to że mam zawieszenie wielo(dwu)wahaczowe z przodu (zdjęcie na dole, (zawieszenie poskładanie tylko mniej więcej do zdjęcia)) i nie wiem czy się cieszyć czy płakać... Niestety to zawieszenie skręca dość słabo i potrzeba to zmienić..

konieczne będą dłuższe wahacze..
I tak się składa że z górnym nie będzie w ogóle problemów.. no ale z dolnym już tak.. Mianowicie chodzi o to że jak wiadomo w takim zawieszeniu nie ma kolumny McPherson która trzyma w waszych nissanach cały ciężar auta.. Tu wszystko opiera się na wahaczu dolnym i jego sworzniu..


I teraz do was pytanie.. z czego najlepiej zrobić ten wahacz.. żeby dało się spawać np tigiem (a może lepiej czymś innym?) i żeby było odpowiednio wytrzymałe..

drugie pytanie.. z czego może być zrobiony ori wahacz? ciężki materiał/odlew, coś takiego jak zwrotnice w nissanie.. pytam bo może lepiej ori przeciąć i przedłużyć... nie wiem tylko czy to się da spawać...


A może nie ma szans żeby to wytrzymało i lepiej wywalić to i zamontować McPherson'a z jakiegoś cięższego nissana? np z32..
no nie wiem.. ale wolał bym to zostawić bo jak by się udało i zrobił bym regulowany górny wahacz (oba ramiona) to miał bym spore pole do popisu jeśli chodzi o regulację koła niemal że w każdą stronę...


Wiem też że lepiej było by kupić gotowe ale do tego paździerza nie ma nic takiego.. No a pewnie było by zainteresowanie.. (supra mk4 ma to samo zawieszenie)
i wiem że trzeba to będzie dobrze przetestować zanim wyjedzie na publiczną drogę..


już wszystko mam wyjęte z auta, mierzę obliczam ponad dwa tygodnie.. i pomyślałem że zanim zlecę wycięcie tego na laserze to zapytam was o to czego nie jestem pewien..

BanOff,Scooter... no i masa innych osób na pewno ma sporą wiedzę w temacie.. :wink: był bym wdzięczny za pomoc..
Załączniki
Zdjęcie1480.jpg
Ostatnio zmieniony czw 23 sie, 2012 15:41 przez Bast, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

ok już odp na moje pytania znalazłem... :wink:

i sory że piszę pod spodem ale inaczej nie było by widać że coś dodaję..

a chciałem dodać tylko tyle że interesuje mnie już tylko pytanie odnośnie tego czy ktoś wie z czego są te dolne wahacze?

raczej nie realne chyba żeby to było żeliwo?

jest to jakiś spawalny materiał? staliwo?


mógł by ktoś potwierdzić/zaprzeczyć? był bym trochę spokojniejszy podczas cięcia...
Ostatnio zmieniony czw 23 sie, 2012 19:50 przez Bast, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
yahu82
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 93
Rejestracja: sob 23 maja, 2009 12:26
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

przed cięciem przyspawaj coś do wahacza w mało odpowiedzialnym miejscu...
CA18DET
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

wahacze zapewne nie beda zeliwne, jak wiekszosc wahaczy jest to pewnie odlew stalowy tzw staliwo.
Powinno sie dac spawac bez problemu.
Podobne sa do wahaczy w bmw, ktore bez problemu ludzie przedluzaja spawajac.

Ile chcesz przedluzac te wahacze?
Ostatnio zmieniony pt 24 sie, 2012 17:50 przez Ban0ff, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

na początek chciałem 5/6 cm.. i zobaczyć jak koło się z resztą składa.... teraz koła mam strasznie schowane w nadkole więc pewnie nawet nie będzie wystawać..


no a największy problem mam z tym ze nie mam pojęcia jak najlepiej przespawać wąs zwrotnicy... dać go prosto jak jest czy skracając go pospawać go tak żeby miejsce mocowania drążka było bliżej/dalej w stronę silnika...

jak robiłeś u siebie? będzie to ackermana zmieniało?
Załączniki
Zdjęcie1474.JPG
Ostatnio zmieniony pt 24 sie, 2012 20:45 przez Bast, łącznie zmieniany 2 razy.
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

takie rzeczy to metoda prob i bledow wyjda.
Postaw sobie auto na klockach i przycinaj wasa, pozniej go przylap, skrecaj kolami i obserwuj co sie zmienia.
Do jazdy na codzien lepiej ackermanna nie likwiduj bo bedziesz mial z tym wiecej problemow, to sie robi tylko i wylacznie do driftu.
Co do przesuwania wasa to na poczatek go poprostu skroc i zobacz czy jest ok
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Do jazdy na codzien lepiej ackermanna nie likwiduj bo bedziesz mial z tym wiecej problemow, to sie robi tylko i wylacznie do driftu.
to wiem wiem :wink:

ogólnie dzięki za rady.. :wink:

a z tym wąsem się zastanawiałem jak będzie najlepiej nie ze względu na ackermana tylko ze względu na blokowanie kół przy max skręcie.. ale to tak jak mówisz.. trzeba będzie próbować i próbować...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie / Usztywnienie”