witamkupilem apexy obnizajace na s13stke i mam zagadke.. w prawdzie je juz zalozylem ale wole sie upewnic.
W sprezynie sa swoje ciasniejsze i z wiekszymi odstepami... ktora czesci idzie do gory ? ta ciasniejsza czy nie ?
W chwili obecnej zalozylem ciasniejsza czescia w dol amorka, napis APEX jest fo gory nogami, a gdzie wyczytalem ze springi ogolnie przynajmniej w tym przypadku dobrze zomantowane sa tak ze napis jest "normalnei czytelny" zdjecie jest przykladowe zeby zobrazowac z tymi zwojami
Apex obnizajace sprezyny w ktora strone do gory ;) <solve
Moderator: Moderator
- Artur1020
- Postojebca
- Posty: 1643
- Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
[...] Sprężyna progresywna jest zazwyczaj nierówna. Zwęża się na końcach a ilość zwojów na centymetr długości jest różny na jej dole, w centrum, jak i na górze. To waśnie dzięki temu zróżnicowaniu może ona w zakresie ruchów do kilku centymetrów delikatnie wybierać nierówności, a po przekroczeniu pewnej granicy nagle się utwardzić. [...]
wiele osob zaklada gestymi zwojami do dolu ale.... wydaje mi sie ze wtedy jest ona "caly" czas "miekka"
a jak zalozymy na odwrot to jest jak w.w opisie ze zbiera delkikatnie nierownosci (a gdy np. gwaltownie skreciem) "dobija" ona i jest twardsza
mozna tez spojrzec na to tak jak na gumy usztywniajace na sprezyny, tez mocuje sie je na dole sprezyny bo to ta czesc jest narazona na najwieksze przeciazenia i to ta czesc jest usztywniana (czyli na tej zasadzie co lezace zwoje na sobie)
Moze pitole glupoty bo dopiero wrocile z garazu i jak cos to neich ktos mnie poprawi
wiele osob zaklada gestymi zwojami do dolu ale.... wydaje mi sie ze wtedy jest ona "caly" czas "miekka"
a jak zalozymy na odwrot to jest jak w.w opisie ze zbiera delkikatnie nierownosci (a gdy np. gwaltownie skreciem) "dobija" ona i jest twardsza
mozna tez spojrzec na to tak jak na gumy usztywniajace na sprezyny, tez mocuje sie je na dole sprezyny bo to ta czesc jest narazona na najwieksze przeciazenia i to ta czesc jest usztywniana (czyli na tej zasadzie co lezace zwoje na sobie)
Moze pitole glupoty bo dopiero wrocile z garazu i jak cos to neich ktos mnie poprawi
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
Tez mi sie wydaje ze gestymi do gory, panowie z mighty car mods tak zakladali,na innych forach tez wlasnie pisali ze gestymi do gory...wiec chyba czeka mnie rozkrecanue,a pomyslec ze chcialem zalozyc je dobrze na poczatku tu zasugerowalem sie gwintem...ciekawe jakby napisac do apexa
Same way as its on the car, it should work out to be reading part no right way up but not always as mistakes can happen from the factory. Please note:- VA is front.
To napisali z apexa....czyli mozna wnioskowac ciasnymi zwojami na gore
To napisali z apexa....czyli mozna wnioskowac ciasnymi zwojami na gore
- Artur1020
- Postojebca
- Posty: 1643
- Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
wlasnie zadna pipa nie napisze jak ma byc zamiast napisac cisne zwoje tak albo cos to pisza z tymi napisami tak samo czytalem kiedys jakis temat treli cos tam wypowiadal sie o sportowych sprezynach to tez nie napisal jak konkretni tylko zaznaczyl zeby je dobrze zamonotwac, a temat byl jak zamontowac sprezyny progresywne....
jak zmienic kolo, kolo nalezy zmienic poprawnie ;/
jak zmienic kolo, kolo nalezy zmienic poprawnie ;/
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
Jak sięgnę pamięcią w dawne piękne czasy, czyli gdy jeszcze miałem Nissana.... miałem tam sprężyny progresywne Einbach federn QN1... Dla pewności sprawdziłem na zdjęciach... były założone gęstymi zwojami do góry. Napis też się "zgadzał"...
Wydaje mi się że swoje też tak będziesz musiał założyć
Wydaje mi się że swoje też tak będziesz musiał założyć
Ostatnio zmieniony sob 24 lis, 2012 22:30 przez Bast, łącznie zmieniany 1 raz.
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
nawet w modelach zdalnie sterowanych progresywne sprezyny sie zaklada gestymi zwojami u gory
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
na charakterystyke pracy sprezyny nie ma znaczenia jak ja zalozysz. progres zawsze sklada sie do konca, wszystkie zwoje sie stykaja, to jest wlasnie punkt obnizajacy sprezyna pracuje na zwojach dalej od siebie odsunietych, progres jest zrobiony po to ze jak zakladasz taka sprezyne na fabryczny amortyzator a przewaznie jest on dlugi to zeby nie robic krotkiej sprezyny ktora po podbiciu mogla by sie luzowac robi sie progres ktory jest miekki i ten luz usuwa. kierunek zalozenia sprezyny ma wplyw na charakterystyke pracy amortyzatora. jezeli progres zalozysz do gory to jest on czescia nieruchoma i amortyzator musi wyhamowac tylko sile sprezyny a nie dodatkowa mase. zakladajac progres do dolu lata on góra dol z calym zawieszeniem dodajac masy resorowanej. amortyzator ma wtedy dodatkowo do wyhamowania mase zwojow progresywnych ktore i tak sa ciagle scisniete do konca i przy normalnej jezdzie wcle nie pracuja. 99,9% ludzi nie wyczuje roznicy miedzy sprezyna zalozona wlasciwie a odwrotnie ktos pewnie powie ze amortyzator wyhamowuje bujanie sie samochodu ale podczas jazdy po nierownej drodze to kola skacza gora dol a nadwozie nie wiele sie przechyla poniewaz ma wieksza bezwladnosc niz zawieszenie
Spawanie wydechow, kolektorow, uturbianie silnikow, modyfikacje blacharskie, swapy, spawanie klatek. Produkcja zestawow skretu Kontakt PW, gg, tel.605100281
http://www.facebook.com/fatpl
http://www.facebook.com/fatpl
Potwierdziłeś moje przewidywane teorie haha dzięki niby nie ja zadawałem pytanie ale fajnie coś czasem dodatkowo mądrego przeczytać
dzieki za odp panowie
smiesznie troche bo ludziki z uk ktorzy sa dystrybutorami apexa odpisali mi cos takiego
chyba sami nie wiedza jak montowac swoj produkt
"Ive just opened an Apex box of S13’s and it looks like the tighter coils to the bottom, same mounting position as on the car. Look to see if its locating right at bottom, you may have to turn to seat it."
wiec szybko tlumaczac cisniejszymi zwojami do dolu no i zeby osadzenie sprawdzic bo moze byc mozliwosc ze bede musial lekko przekrecic
zwariowalem lol
smiesznie troche bo ludziki z uk ktorzy sa dystrybutorami apexa odpisali mi cos takiego
chyba sami nie wiedza jak montowac swoj produkt
"Ive just opened an Apex box of S13’s and it looks like the tighter coils to the bottom, same mounting position as on the car. Look to see if its locating right at bottom, you may have to turn to seat it."
wiec szybko tlumaczac cisniejszymi zwojami do dolu no i zeby osadzenie sprawdzic bo moze byc mozliwosc ze bede musial lekko przekrecic
zwariowalem lol
Ostatnio zmieniony ndz 25 lis, 2012 14:55 przez dredman, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja mam takie springi i ciaśniejsze zwoje mam u góry.
http://pmarcinkowski.pl - Zarabianie Online