Nakrętki pływające czy dystanse

Wachacze, klatki , rozpórki, armortyzatory, drązki, gumy itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

Ostatnio borykam się z problemem doboru felg do mojej nyski.
Szukałem wszędzie i kapa. Tzn szukam konkretnych feli 17 lub 18 ale w szerokości conajmniej 9" i tu jest problem bo nowe robi tylko AZEV które kosztują 4800 zł.

Na Allegro zdarzył mi się tylko jeden taki komplecik w ciągu pół roku ale kolo sprzątnął mi je sprzed nosa :) (Nowe OZ 18/9" - 2300 zł)

8 i 8,5 " raczej nie wchdzą w grę ! (mam takie 17" i na moim aucie wyglądają marnie :) )


Jednak słyszałem o takim czymś jak nakrętki pływające i np. można kupić fele na rozstaw 5x112 w który jest duży wybór i przystępne ceny. Czy ktoś z was próbował cosik takiego?
Nnie osobiście wydaje się ,że to ryzyko jak na taką moc ,ale niektórzy mówią że to 100 % bezpieczne bo koło trzyma się na centralnym pierścieniu , śruby mają za zadanie tylko docisnąć.

2 opcja to kupić fele na 5 śrub z conajmniej ET=45 i dokupić dystanse przejściowe na 5x114,3 . Jednak wybór felg jest też mały ,a też nie wiem jak z bezpieczeństwem przy mocy powyżej 220 KM.

Jak wy to widzicie bo już mam dość szukania ,a prawie 5000 za fele to szkoda mi wydać?
Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Ja miałem ten sam problem. Nigdy nie mogłem znaleźć używanych felg tak żeby pasował mi rozmiar, wzór i rozstaw śrub, więc kupiłem nowe Alessio. Wiem, że np ATS-y są dość tanie (nowe). Np. model Planet 9,5x17 kosztuje coś koło 650zł/szt - szukaj na necie bezpośrednio z fabryki w Stalowej Woli. Jeżeli chcesz 18" to ATS DTM Competition mają też ponad 9" szerokości (takie jak ma Supra Dobrowolskiego) - koszt to około 1000zł/szt.
A jeśli chodzi konkretnie o Twoje pytanie to wolałbym założyć dystanse przejściówki (jakiejś porządnej firmy) niż śruby pływające.
Ostatnio zmieniony pt 20 maja, 2005 14:47 przez TURBO maniac, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
Awatar użytkownika
GT350TA
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 40
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 18:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Z tego co mi wiadomo to śruby w piastach są mało odporne na ścinanie (tak ja te w głowicy i przy kole zamachowym) i ich zadaniem jest tylko dociskać z odpowiednią siłą jeden element do drugiego. Jednak teoria teorią ale optycznie pewniej wyglądają dystanse.
Pozdrawiam
No replacement for disaplacement.
mgosc

Jeżeli kogoś interesują ATS-y lub Alustary to zapraszam. Jestem pracownikiem grupy ATS (w Stalowej Woli) i jako taki mogę kupić fele taniej i pogonić.:). Co do pytania to osobiście też stawiał bym na dystanse>
Awatar użytkownika
mniam
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 112
Rejestracja: ndz 28 gru, 2003 23:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

hmm ja uwazam dystanse zmieniajace roztaw i plywajace sruby za wynalazki i nie powierzyl bym im zycia.
lepiej poszukac felg takie jakie maja byc...

btw. mgosc w jakiej cenie ATS DTM - Competition 9x17" i 7,5x17"
bo ja tez szukam felg i niestety tez widze ze strasznie ciezka sprawa aby znalesc ladne mocne felgi do nyski
mgosc

Temat oferowania i sprzedaży kół ATS przeniosłem do stosownego wg mnie działu GIEŁDA

http://www.turbokillers.com/forum/viewt ... sc&start=0

Zapraszam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie / Usztywnienie”